|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / SHVO
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
SHVO
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Sportovní hry - volejbal
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
29 / -
|
19 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Uvést studenty do problematiky metodických postupů při nácviku herních činností, vybraných útočných a obranných kombinací v rámci daného systému hry družstva ve volejbalu v předmětu Teorie a metodika volejbalu.
|
Požadavky na studenta
|
Student plní průběžně zadané úkoly ve skupinách; je průběžně hodnocen za demonstraci skupinového úkolu.
Zápočtové testy z volejbalových dovedností prezentované v řetězcích s větší složitostí a v nepřetržitém herním ději v modifikovaných průpravných hrách.
Znalost metodiky nácviku individuálních a skupinových herních činností, základů didaktiky volejbalu a principů řízení a rozhodování utkání.
Vedení vyučovací (tréninkové) jednotky na zadané téma.
Zápočtový test z teorie.
|
Obsah
|
Výuka je orientovaná na elementární nácvik a základní herní chování (etapa začátečnického volejbalu; etapa rozvoje herních činností; etapa zvládnutí herních činností a zrodu první herní specializace v podmínkách modifikované hry).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Zapletalová, L. a Přidal, V. Didaktika volejbalu. Bratislava Petr Mačura, 1997.
-
Doporučená:
Oficiální pravidla volejbalu, beachvolejbalu, deblů.. Přerov: Taraba,, 2001.
-
Doporučená:
Hanzelka, Rostislav. Průpravná a herní cvičení ve volejbalu. Vyd. 1. Ústí nad Orlicí : Oftis, 2006. ISBN 80-86845-39-7.
-
Doporučená:
Buchtel, Jaroslav. Teorie a didaktika volejbalu. Praha : Karolinum, 2005. ISBN 80-246-1011-6.
-
Doporučená:
Císař, Václav. Volejbal : technika a taktika hry, průpravná cvičení. 1. vyd. Praha : Grada, 2005. ISBN 80-247-0502-8.
-
Doporučená:
Kaplan, Oldřich. Volejbal : technika, pravidla, herní systémy, průpravná cvičení. Praha : Grada, 1999. ISBN 80-7169-762-1.
-
Doporučená:
Haník, Zdeněk. Volejbal : viděno třemi : od základních odbití po herní činnosti. 1. vyd. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2744-8.
-
Doporučená:
Haník, Zdeněk; Vlach, Jaroslav. Volejbal 2 : učební texty pro školení trenérů. 1. vyd. Praha : Pro Český volejbalový svaz vydalo nakl. Olympia, 2008. ISBN 978-80-7376-078-6.
-
Doporučená:
EJEM, M. Volejbal-průpravná a herní cvičení. Olympia Praha, 1980.
-
Doporučená:
Haník,Z. a Lehnert,M. Volejbal1. Praha, 2004.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
20
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Celkem
|
61
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
objasnit teoretické výstupy získané absolvováním předmětu KTV/SH1 |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
používat herní dovednosti osvojené absolvováním předmětu KTV/SH1 |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
objasnit základní pravidla volejbalu a rozhodování |
popsat a vysvětlit techniku herních činností a kombinací |
popsat didaktické formy a strukturu vyučovací (tréninkové) jednotky ve volejbalu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
analyzovat herní činnosti, herní kombinace a herní systémy |
používat průpravná a herní cvičení, průpravné a modifikované hry včetně grafického znázornění |
samostatně interpretovat získané poznatky při vedení vyučovací (tréninkové) jednotky ve volejbalu |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|