|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / ZDTV2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
ZDTV2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Základy didaktiky TV2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
51 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KTV/DTV2
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Uvést studenty do problematiky didaktické terminologie, představit teoretický základ didaktiky tělesné výchovy se zaměřením na realizaci a zpětnou analýzu.
Uvést studenty do problematiky didaktických zásad protahovacích a posilovacích cvičení vybraných povrchově uložených svalů s ohledem na jejich dysbalanční náchylnost. Didaktické aspekty posilování mládeže, žen a seniorů.
Uvést studenty do problematiky techniky plaveckých způsobů, dopomoci unavenému plavci, záchrany tonoucího, organizace a řízení pohybových aktivit ve vodě.
|
Požadavky na studenta
|
Praktické a teoretické zvládnutí závěrečných kontrolních cviků.
Praktické předvedení dvou plaveckých způsobů.
Demonstrace základních dovedností z oblasti vodní záchrany.
Ústní zkouška z probraného učiva ZDTV1 a ZDVT2.
|
Obsah
|
Didaktické aspekty rozvoje pohybových schopností. Specifika posilování mládeže, žen a seniorů. Základy didaktiky tělesné výchovy (didakticko-organizační formy práce, didaktické řídící styly, didaktické zásady, metody a postupy, struktura cvičební jednotky). Zásobník posilovacích cvičení vybraných povrchově uložených svalů (bez náčiní, s náčiním a pomocí posilovacích strojů). Prostřednictvím zpětné vazby jejich přesné provádění, s vědomou kontrolou a optimálním dýcháním. Praktický nácvik plaveckých způsobů kraul, znak a prsa. Praktický nácvik dovedností vodní záchrany. Cvičení a hry ve vodě. Organizační a právní aspekty pohybových aktivit ve vodě.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Stackeová, Daniela. Cvičení na bolavá záda. 1. vyd. Praha : Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4089-8.
-
Doporučená:
VILÍMOVÁ, V. Didaktika tělesné výchovy.. Brno, 2002.
-
Doporučená:
Bursová,M. Kompenzační cvičení. Praha, 2005.
-
Doporučená:
Čechovská, Irena. Plavání dětí s rodiči : "plavání" kojenců a batolat, plavecká výuka předškolních dětí, hry a říkadla do vody. 1. vyd. Praha : Grada, 2002. ISBN 80-247-0211-8.
-
Doporučená:
Čechovská, Irena. Plavání dětí s rodiči : výuka kojenců, batolat a předškolních dětí. Praha : Grada Publishing, 2007.
-
Doporučená:
Stejskal, P. Proč a jak se zdravě hýbat.. Břeclav : Presstempus, 2004.
-
Doporučená:
Votík, J., Bursová, M. Přehled metod stimulace motorických schopností. Plzeň, 1994.
-
Doporučená:
Hofer, Zdeněk. Technika plaveckých způsobů. 2. vyd. Praha : Karolinum, 2006. ISBN 80-246-1205-4.
-
Doporučená:
Motyčka, Jaroslav. Teorie plaveckých sportů : plavání, synchronizované plavání, vodní pólo, skoky do vody, záchrana tonoucích. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita, 2001. ISBN 80-210-2711-8.
-
Doporučená:
Tlapák, P. Tvarování těla pro muže a ženy. Praha: ARSCI, 1999.
-
Doporučená:
www.tv.3.ktv-plzen.cz.
-
Doporučená:
www.tv.4.ktv-plzen.cz.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
26
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
objasnit anatomicko fyziologickou podstatu optimální postury v mezích předmětu ZDTV1 |
užívat správné tělovýchovné názvosloví požadované v předmětu ZDTV1 |
teoreticky objasnit základy první pomoci ve vodním prostředí |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
prakticky předvést základní cvičební polohy s užitím vhodného názvosloví |
vést cvičební jednotku s důrazem na zdravotní účinek cvičebních tvarů s využitím znalostí z předmětu ZDTV1 |
předvést a vysvětlit základní plavecké způsoby |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
sestavit a vysvětlit přípravu vedení pohybové jednotky s konkrétním cílem |
správně indikovat a kontraindikovat vhodnost zařazení vybraných pohybových programů pro konkrétního jedince |
objasnit aplikaci didaktických zásad, vyučovacích postupů a metod do plánovaného pedagogického procesu |
objasnit a zdůvodnit právní a organizační pozadí pohybových aktivit ve vodě |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
prakticky aplikovat základní didaktické zásady, vyučovací postupy a metody do cvičebního procesu |
prakticky vést pohybovou jednotku zdravotního zaměření pro vybranou skupinu klientů |
prakticky vést pohybovou jednotku kondičního zaměření pro vybranou skupinu klientů |
správně a erudovaně předvést optimální nastavení segmentů těla v rámci pohybové terapie |
předvést technicky správně základní plavecké způsoby |
předvést a vysvětlit praktickou dopomoc a záchranu unavenému plavci či tonoucímu |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Sebehodnocení, |
Průběžné hodnocení, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
|
|
|
|