|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVD / DID2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVD
/
DID2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Didaktika informatiky 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
17 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KVD/DIDI2
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je prohloubit a zdokonalit didaktické schopnosti a dovednosti studentů s ohledem na výuku jednotlivých tematických celků informatiky a ICT na ZŠ.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky k zápočtu:
1. Didaktická a metodologická analýza výuky zvoleného tématu a její prezentace.
2. Splnění úkolů v rámci seminářů.
Požadavky ke zkoušce:
1. praktická část - student vypracuje přípravu na hodinu na zadané téma.
2. teoretická část - student si připraví teoretické podklady k vylosovanému okruhu a při ústním pohovoru prokáže své znalosti.
U zkoušky student prokazuje teoretické i praktické aplikované znalosti a dovednosti získané v předmětu Didaktika výpočetní techniky 1 a 2.
Více informací bude poskytnuto na úvodní hodině a na portálu ZČU (http://portal.zcu.cz v sekci Courseware > DID2B).
|
Obsah
|
Projektová výuka, mezipředmětové vazby, průřezová témata. Školní vzdělávací plán v návaznosti na RVP. Autoevaluace. Bitmapová a vektorová grafika a jejich výuka. Programování a jeho výuka. Tvorba textů a její výuka. Tabulky a grafy a jejich výuka. Prezentace, zásady tvorby a její výuka. Internet, komunikace, tvorba webu ve výuce. Sítě a hardware a jejich výuka. Multimédia ve výuce. Využití moderních technologií ve výuce informatiky. Řízení výukového procesu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Drlík, P., Hvorecký, J. Informatika - nástin didaktiky. PF Nitra, 1992.
-
Doporučená:
Petty, Geoffrey. Moderní vyučování. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-681-0.
-
Doporučená:
Pasch, Marvin. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7367-054-2.
-
Doporučená:
Čapek, Robert. Pedagogická praxe pro studenty : (od hospitace k souvislé praxi). Hradec Králové : Gaudeamus, 2001. ISBN 80-7041-412-X.
-
Doporučená:
Kalhous, Z., Obst, O. Školní didaktika.
-
Doporučená:
___. Učebnice výpočetní techniky pro daný typ školy.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
4
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
39
|
Celkem
|
113
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
interpretovat postavení informatiky v dokumentech týkajících se školské reformy, na základních školách |
vyhledávat elektronickou podporu pro výuku |
nalézt pozitiva i negativa v činnosti žáka pro jeho další rozvoj |
vyhledat vhodnou úlohu v materiálu určeném pro výuku informatiky |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
obhájit v diskusi výběr podstatných výukových témat informatiky na základních školách |
používat vhodné formy a metody výuky s ohledem na výuku informatiky |
vytvořit přípravu vyučovací hodiny informatiky |
vystupovat sám před třídou |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
ověřit význam a důležitost autoevaluace na základě získaných informací, |
vybrat správné metody pro výuku konkrétní tematiky včetně specifických metod výuky informatiky, |
vyjmenovat oblasti informatiky týkající se výuky tohoto předmětu na daném typu školy. |
zdůvodnit vhodnost využití jednotlivých digitálních technologií pro výuku konkrétního tematického celku informatiky. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikovat dokumenty RVP do školního vzdělávacího plánu jak v minimální, tak i v maximální možné variantě časové dotace předmětu informatika, |
vybrat v rámci analýzy podstatné cíle vedoucí ke zvládnutí příslušné tématiky z informatiky žáky, |
vytvořit soubor úloh, které povedou ke splnění daných cílů výuky, |
vyjádřit potřebu dodržování autorského zákonu a norem a nutnosti je dále předávat, |
provést hodnocení vlastního výstupu s uvědoměním si svých silných a slabých stránek, |
analyzovat výhody a nevýhody aplikací pro řízení výukového procesu, |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně řeší etické problémy, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Kombinovaná zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
Diskuse, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
Diskuse, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
|
|
|
|