|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / FPE6
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
FPE6
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Francouzština pro FPE 6
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz je určen pro studenty Pedagogické fakulty a navazuje na kurz UJP/FPE5. Cílem kurzu je vybavit studenty, kteří nestudují francouzštinu jako obor, kompetencemi úrovně B1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
|
Požadavky na studenta
|
- aktivní účast na cvičeních a průběžné plnění zadaných úkolů,
- absolvování průběžného testu,
- úspěšné absolvování zápočtového testu (75%).
Pro studenty kombinovaného studia:
- konzultace 1/měsíc,
- absolvování průběžného testu,
- úspěšné absolvování zápočtového testu (75%).
|
Obsah
|
1. týden
Úvodní hodina. Verlan. Reklama.
2. týden
Passé simple sloves 1. třídy slovesné. Výrazy trvání.
3. týden
Trpný rod. Shoda příčestí minulého.
4. týden
Časové výrazy. Vyprávění příběhu v minulosti.
5. týden
Vyjádření budoucnosti. Futur antérieur. Digitální detox.
6. týden
Zájmenná příslovce en x y - rozšíření. Vztažná zájmena složená (lequel...)
7. týden
Průběžný test. Postavení přídavných jmen ve větě. Dvojí předmět ve větě. High tech produkty.
8. týden
Pověry.
9. týden
Neurčitá zájmena. Pověry.
10. týden
Příslovce - tvoření, použití, postavení ve větě.
11. týden
Nominalizace. Minulý podmiňovací způsob.
12. týden
Závěrečný test.
13. týden
Shrnutí. Hodnocení.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Marie-José Lopes, Jean-Thierry Le Bougnec. Texto 3, B1, cahier d´exercices. 2016. ISBN 2014015953.
-
Základní:
Marie-José Lopes, Jean-Thierry Le Bougnec. Texto 3, B1, méthode de français. 2016. ISBN 2014015945.
-
Doporučená:
Jean-Thierry Le Bougnec, Marie-José Lopes. Totem 3, B1, cahier d´exercices. 2020. ISBN 2017141968.
-
Doporučená:
Jean-Thierry Le Bougnec, Marie-José Lopes. Totem 3, B1, méthode de français. 2015. ISBN 201401552X.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
- rozlišit tvary předminulého času (plus-que-parfait). |
- vyjmenovat pravidla pro tvoření podmínkových vět. |
- vyjmenovat jednoduchá zájmena vztažná a popsat pravidla jejich použití. |
- popsat význam a způsob použití základních minulých časů ve francouzštině (passé composé, imparfait, plus-que-parfait). |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- vyjádřit děj, který se stal před jiným dějem minulým. |
- používat podmínkové věty na odpovídající úrovni. |
- použít ve vyprávění základní minulé časy (passé composé, imparfait, plus-que-parfait) na odpovídající úrovni. |
- používat ve svém projevu jednoduchá zájmena vztažná. |
- vyjádřit nutnost, povinnost. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- rozlišit tvary passé simple. |
- rozlišit tvary trpného rodu. |
- vyjmenovat pravidla pro shodu příčestí minulého. |
- rozlišit tvary futur antérieur. |
- rozlišit tvary složených vztažných zájmen. |
- vyjmenovat pravidla pro postavení přídavného jména ve větě. |
- rozlišit tvary minulého podmiňovacího způsobu. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- analyzovat text, kde bylo použito passé simple. |
- používat ve svém projevu tvary trpného rodu. |
- realizovat shodu příčestí minulého jak v písemném, tak v ústním projevu. |
- vyjádřit budoucí děj, který proběhne před jiným dějem budoucím. |
- používat složená vztažná zájmena. |
- vyjádřit politování, výčitku, když se v minulosti mohlo stát něco, co se nestalo. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Test, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
|
|
|
|