Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz je veden v anglickém jazyce a je určen pro studenty, kteří v tomto jazyce potřebují prezentovat například výsledky své odborné činnosti. Studenti systematicky procvičují klíčové komunikativní a jazykové dovednosti potřebné pro přípravu srozumitelné a dobře připravené prezentace. Kurz je založen na video nahrávce a je určen pro středně pokročilé a pro více pokročilé studenty, kteří absolvovali A5, AT5, AST5 nebo AEL5.Kurz klade vysoké nároky na jazykovou znalost.
|
Požadavky na studenta
|
Student v průběhu semestru vytvoří tři krátké prezentace a jednu prezentaci závěrečnou. Dílčí termíny a způsob odevzdání jsou upřesněny na courseware.zcu.cz. Mezní termín pro závěrečnou prezentaci je konec výuky v letním semestru.
|
Obsah
|
1) Presenting background information
- making a good introduction, preparing and giving an introduction
2) Ways of organizing a presentation.
3) Making well-designed and well-presented visual aids.
4) The importance of body language.
5) Making an effective ending to a presentation.
6) How to handle questions effectively.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Comfort, Jeremy. Effective presentations. Oxford, 1997.
-
Rozšiřující:
John Hughes. Successful Presentations Student´s Book with DVD Pack. Oxford, 2016. ISBN 978-0-19-476835-1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Projekt individuální [40]
|
23
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
8
|
Celkem
|
57
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
student umí: - přiměřeně správně používat běžné gramatické struktury a slovní zásobu v situacích každodenního žkvota - postihnout hlavní smysl televizních a rozhlasových pořadů - porozumět textům psaným běžně užívaným jazykem vztahujícím se k odbornosti studenta nebo souvisejícím s každodenním životem - napsat souvislý srozumitelný text na téma, které student zná nebo ho osobně zajímá |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student umí: - připravi a přednést prezentaci na libovolné téma, - dodržet správnou strukturu prezentace, - používat vhodné jazykové prostředky s ohledem na publikum a situaci |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Formativní hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Formativní hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Kooperativní výuka, |
|