|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAU / AFT2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAU
/
AFT2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Filmová tvorba 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
16 / -
|
0 / 1
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KVU/AFT2
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je rozšířit dovednosti, které studenti získali v předcházejícím semestru v předmětu Filmová tvorba 1 a aplikovat je v náročnějších postupech při vzniku audiovizuálního díla. Naučit studenty pracovat s vyspělejší technikou, ovlivňující obrazovou a zvukovou složku audiovizuálního díla.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky pro udělení zápočtu:
- 70% účast na výuce
- odevzdání všech cvičení a referátu ve stanovených termínech a kvalitě dle zadání vyučujícího
Požadavky na absolvování zkoušky:
- získání zápočtu
- nejméně dvě konzultace s pedagogem nad závěrečnou prací dle zadání uvedeného na courseware
- odevzdání filmu ve stanoveném termínu a v požadované kvalitě.
|
Obsah
|
1. Námět a scénář filmu.
2. Výroba filmu, technické prostředky k tvorbě a jejich volba podle tématu.
3. Filmový štáb.
4. HDTV, HDV, DIGITAL CINEMA v souvislosti se záznamem a distribucí obrazu.
5. Estetika filmového obrazu.
6. Zvuková dramaturgie filmu a videozáznamu.
7. Barevné korekce obrazu ve filmu a videozáznamu.
8. Současný dokumentární film v ČR.
9. Žánry dokumentárního filmu 1.
10. Žánry dokumentárního filmu 2.
11. Žánry hraného filmu 1.
12. Žánry hraného filmu 2.
13. Žánry hraného filmu 3.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Baran, L. Zázraky filmového obrazu. Praha, 1989.
-
Doporučená:
Kolektiv autorů. Avid Media Composer /Basic Guide/.
-
Doporučená:
Forman, M., Novák, J. Co já vím, aneb co mám dělat, když je to všechno pravda?. 2007.
-
Doporučená:
Fellini, F. Dělat film. Praha, 1986.
-
Doporučená:
Bunuel, Luis. Do posledního dechu. Vyd. 2. Praha : Bookman, 2004. ISBN 80-903455-0-6.
-
Doporučená:
Field Syd. Jak napsat dobrý scénář, Rybka Publishers, 2007.
-
Doporučená:
Töteberg, Michael. Lexikon světového filmu. Praha : Orpehus, 2005. ISBN 80-903310-7-6.
-
Doporučená:
Špáta, J. Okamžiky radosti. Praha, 2002.
-
Doporučená:
on-line katalogy knihoven. on-line katalogy knihoven.
-
Doporučená:
Nykvist, S. Úcta ke světlu. 1999.
-
Doporučená:
Malý, Svatopluk. V zajetí filmu - vzpomínky kameramana, Národní filmový archiv, 2008. Národní filmový archiv, 2008.
-
Doporučená:
Long, Ben; Schenk, Sonja. Velká kniha digitálního videa. Brno : CP Books, 2005. ISBN 80-251-0580-6.
-
Doporučená:
Henninges, Heiner. Video : filmování bez váhání. Vyd. 1. Praha : Grada, 1996. ISBN 80-7169-387-1.
-
Doporučená:
Juřica, Jan. Video na počítači. Vyd. 1. Praha : Computer Press, 2002. ISBN 80-7226-650-0.
-
Doporučená:
Zapletal, Petr. Videotechnika : tv, videorekordéry, videokamery, příslušenství a jak správně natáčet. 2. vyd. Olomouc : Rubico, 1997. ISBN 80-85839-15-6.
-
Doporučená:
Vávra, V. Zamyšlení režiséra. 1982.
-
Doporučená:
Jasný, V. Život a film. 1999.
-
Doporučená:
Mathausová, Milena. 12 pádů scenáristiky : Scenáristický slabikář. Praha : Victoria Publishing, 1996.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
30
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Celkem
|
109
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
zvládnuté základy práce s kamerou, zvukem a střihovým softwarem |
na základní úrovni porovnávat a analyzovat různé výtvarné výrazy z hlediska estetického, sémiotického a technického,
specifikovat základní znalosti z podpůrných uměleckých disciplín a jejich technik a technologií, možnosti přesahu filmové tvorby do jiných disciplín,
reprodukovat znalosti o základních vizuálních prostředcích vhodných pro filmovou tvorbu a jejich užití různými nástroji a editory, |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
na základní úrovni užívat prostředky a nástroje pro práci s kamerou, zvukem a střihovým softwarem,
navrhovat rukou volnou i skrze základní grafické editory vizuální metafory se zaměřením na možnosti filmové tvorby, navrhnout jednoduchý scénář základního filmového útvaru,
v několika krocích odvyprávět děj prostředky výtvarného vyjadřování,
pracovat samostatně a flexibilně reagovat na hodnotící komentáře vyučujícího,
projevit vlastní kreativitu ve vztahu k obecným zadáním a vůli hledat různá výtvarná řešení, alterovat je a konstruktivně hodnotit, |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
pokročilého pojmosloví filmové tvorby a jejích technik a technologií,
o pokročilejších technologických postupech v oblasti pořízení i zpracování videozáznamu,
o pokročilých stylistických formách filmu,
závislosti tvorby scénáře na možnostech produkce, |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikovat teoretické znalosti technik a technologií ve vlastní tvorbě,
volit vhodné prostředky realizaci audiovizuálního díla odhadnutím jeho náročnosti a vhodné organizace práce,
sestavit scénář krátkého filmu s následnou realizací v obrazové, zvukové i postprodukční složce,
najít vhodné řešení pro konkrétní implementaci, |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Přednáška s diskusí, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|