|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAU / ANKA2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAU
/
ANKA2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Základy kreslené animace 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
2 / -
|
0 / -
|
1 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KVU/ANKA2
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je navázat a zdokonalit odborné a řemeslné dovednosti, které studenti získali v průběhu výuky tohoto předmětu v předcházejícím semestru; rozvinout kreativní stránku animace. Na konkrétních příkladech zaměřit kreslenou animaci na delší herecké sekvence a paralelní pohyb více aktérů v rámci celku animovaných příběhů.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na udělení zápočtu:
- pravidelná účast na výuce,
- úspěšné vypracování a odevzdání semestrální práce.
|
Obsah
|
1. - 6. Animace v delších hereckých sekvencích. 7. - 13. Konkrétní příklady, stavba větších celků.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
krátké ukázky z mnoha animovaných filmů, které jsou charakteristické právě použitou animační technologií..
-
Základní:
Dutka, Edgar. Scenáristika animovaného filmu ; Minimum z historie české animace. Praha (1 vyd.), 2002.
-
Doporučená:
Wiedemann, Julius. Animation Now!. Hong Kong : Taschen, 2007. ISBN 978-3-8228-3789-4.
-
Doporučená:
Urc, Rudolf. Animovaný film. Bratislava : Osveta, 1980.
-
Doporučená:
Poš, J. Český animovaný film.
-
Doporučená:
Boček, Jaroslav. Jiří Trnka : Historie díla a jeho tvůrce. Praha : Státní nakladatelství krásné literatury a umění, 1963.
-
Doporučená:
Kubíček, Jiří. Úvod do estetiky animace. Praha : Akademie múzických umění, 2004. ISBN 80-7331-019-8.
-
Doporučená:
Dovnikovič, B. Základy kreslené animace.
-
Doporučená:
Valušiak, Josef. Základy střihové skladby. V Praze : FAMU, 2005. ISBN 80-7331-039-2.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vybavit si běžné kresebné formy s jejich technologickými a výrazovými specifiky a jejich využití v animátorské praxi,
na základní úrovni porovnávat a analyzovat různé výtvarné výrazy z hlediska estetického, sémiotického a technického,
specifikovat základní znalosti z podpůrných uměleckých disciplín a možnosti stylizace figurálních námětů,
základů programátorského a animátorského názvosloví, chápe souvislost obou oborů,
plánování jednoduchého projektu samostatně i v rámci týmu (skici, scénáře, storyboardy, animační práce, programátorská práce) |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
ovládat základní kresebné techniky a média na úrovni skicy i finální kresby zejména figurálních námětů v různých pohybových kompozicích,
navrhovat kresebnou formou vizuální metafory se zaměřením na možnosti animace,
v několika krocích odvyprávět děj prostředky výtvarného vyjadřování,
pracovat samostatně a aktivně a flexibilně reagovat na hodnotící komentáře vyučujícího,
projevit vlastní kreativitu ve vztahu k obecným zadáním a vůli hledat různá výtvarná řešení, alterovat je a konstruktivně hodnotit, |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
o plánování složitějších animačních projektů,
obsahového rozboru námětu a jeho strukturace do scénáře i s netradičním zřetězením děje,
o široké škále technologických postupů v oblasti animovaných cvičení a disciplínách kreslené animace,
metodiky a specifickým požadavků a možností animátorské práce,
usouvztažnit základní znalosti z podpůrných uměleckých disciplín, zejména s důrazem na technickou a technologickou stránku animace, na sémantické působení znaků a jejich vlivu na společnost a využití těchto znalostí ve výtvarném vyjádření tradičním i netradičním způsobem,
běžného programátorského a animátorského názvosloví, chápe souvislost obou oborů,
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
plánuje složitější animační projekt a navrhuje jeho různé podoby v různých fázích práce,
ovládat tradiční kresebné animační techniky pro tvorbu charakterů ve škále pohybových akcí, experimentovat s méně tradičními technikami a hledat nejvhodnější výtvarný výraz,
s porozuměním rozebírat námět a navrhuje inovativní výstavbu děje (scénář, storyboard), dbát při tom na cílovou skupinu a odhadnout efekt na diváka,
chápat a klást důraz na kreativní a výtvarnou stránku animace, samostatně hodnotit a zlepšovat své řemeslné a odborné dovednosti,
dbát na dodržování rytmu a stavby akce,
vypracovat kresebné a malířské skici vlastních kompozičních návrhů na zadané téma, pracovat s několika možnými variantami,
být schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response, být sám schopen základní reflexe vlastního díla, |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Skupinová výuka, |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|