|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAU / ANSK
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAU
/
ANSK
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Základy střihové skladby
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
10 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KVU/ANSK
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je vybavit studenty základními znalostmi a dovednostmi potřebnými pro samostatnou práci při zpracování obrazu a zvuku (primární snímání obrazu a jeho zpracování s použitím digitální videotechniky, ovládání kamery, ovládání kamerové techniky a základy práce ve střihovém softwaru Adobe Premiera), ale hlavně si vyzkoušet praktickou aplikaci storyboardu - technického scénáře. Výuku doplní projekce vybraných filmů a jejich rozbory.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky pro udělení zápočtu:
- 70% účast na seminářích,
- účast na semináři s dramaturgem,
- účast na semináři se specialistou na zvukový design,
- vypracování a úspěšné odevzdání v požadované kvalitě všech zadaných dílčích seminárních úkolů,
- dodržování termínů odevzdání zadaných dílčích úkolů,
- odevzdání synopse závěrečné semestrální práce (projektu) v určeném termínu a její schválení pedagogem,
- nejméně 1 konzultace k závěrečné práci /k nafilmovanému materiálu/,
- předložení krátkého filmu, který splňuje požadavky zadání ve všech složkách,
- film musí být odevzdán v termínu, stanovený termín odevzdání musí být bezpodmínečně dodržen,
- odevzdání všech cvičení a závěrečného filmu (projektu) na kazetě Mini DV v záznamovém formátu DV nebo DVCAM ve stanoveném termín, termín odevzdání musí být bezpodmínečně dodržen.
|
Obsah
|
1. - 2. Praktická aplikace storyboardu. 3. - 4. Ovládání kamerové techniky. 5. - 6. Primární snímání obrazu. 7. Zpracování obrazu. 8. - 10. Práce při zpracování obrazu a zvuku. 11. - 12. Základy práce v softwaru Adobe Premiere. 13. Hodnocení a diskuse. Průběžně - Projekce vybraných filmů, rozbory filmů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Kučera, Jan. Střihová skladba ve filmu a v televizi. 2. dopl. vyd. Praha : Akademie múzických umění, 2002. ISBN 80-7331-896-2.
-
Základní:
Valušiak, Josef. Základy střihové skladby. V Praze : FAMU, 2005. ISBN 80-7331-039-2.
-
Doporučená:
Avid Media Composer Basic Guides. 2006.
-
Doporučená:
Špáta, J. Okamžiky radosti. Praha, 2002.
-
Doporučená:
on-line katalogy knihoven.
-
Doporučená:
Long, Ben; Schenk, Sonja. Velká kniha digitálního videa. Brno : CP Books, 2005. ISBN 80-251-0580-6.
-
Doporučená:
Henninges, Heiner. Video : filmování bez váhání. Vyd. 1. Praha : Grada, 1996. ISBN 80-7169-387-1.
-
Doporučená:
Zapletal, Petr. Videotechnika : tv, videorekordéry, videokamery, příslušenství a jak správně natáčet. 2. vyd. Olomouc : Rubico, 1997. ISBN 80-85839-15-6.
-
Doporučená:
Baran, L. Zázraky filmového obrazu. Praha, 1989.
-
Doporučená:
Mathausová, Milena. 12 pádů scenáristiky : Scenáristický slabikář. Praha : Victoria Publishing, 1996.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Celkem
|
79
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
o plánování jednoduchých filmových projektů,
vybavit si základní znalosti o technických a technologických specifikách práce s videem a jeho nahrávání,
na základní úrovni porovnávat a analyzovat různé výtvarné výrazy z hlediska estetického, sémiotického a technického,
specifikovat základní znalosti z podpůrných uměleckých disciplín,
o historických i současných stylových kánonech, |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
na uživatelské úrovni pracovat s PC a se systémem Windows,
na základní úrovni vypracovat jednoduchý filmový projekt (scénář, realizace),
na základní úrovni používat videokameru a pracovat s jejími výstupy,
pracovat samostatně a aktivně a flexibilně reagovat na hodnotící komentáře vyučujícího,
projevit vlastní kreativitu ve vztahu k obecným zadáním a vůli hledat různá výtvarná řešení, alterovat je a konstruktivně hodnotit, |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
základních pojmů z oblasati tvorby filmu a jeho postprodukce,
o technologických a technických postupech v oblasti filmové postprodukce pro kreslený, loutkový a hraný film,
základní metodiky a pracovní postupy filmové tvorby a postprodukce,,
o historických i soudobých stylových kánonech využívaných v umění a ve filmové tvorbě,
o plánování projektu samostatně i v rámci týmu (skici, scénáře, storyboardy, animační práce, postprodukční práce) |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
pořídit a odpovídajícím způsobem zpracovat videozáznam,
uvědomit si a následně aplikovat teoreticky nabyté dovednosti z oblasti filmové postprodukce,
rozpoznat a tvůrčím způsobem využít limity a možnosti filmové postprodukce,
řešit techniky a technologie filmové postprodukce,
být schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response, být sám schopen základní reflexe vlastního díla, |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Přednáška s diskusí, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|