|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAU / ATNIP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAU
/
ATNIP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Animační nástroje pro interaktivní proj.
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Animační nástroje pro interaktivní projekty
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / 3
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KVU/ATNIP
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je naučit studenty pracovat v aktuálních programech určených pro interaktivní animovaná výstupy. Obeznámit studenty s principy spolupráce animátora a programátora a s dalším postupem převedení interaktivní aplikace do finální podoby v různých formátech.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na udělení zápočtu:
- úspěšné, pečlivé a včasné vypracování a odevzdání dílčích výtvarných seminárních prací,
- 70% účast v hodinách.
|
Obsah
|
1. - 2. Seznámení s programem z pohledu animátora
3. - 4. Jednoduchá animační cvičení
5. - 6. Rozvíjení specifiky technických možností
7. - 8. Možnosti interaktivního rozvedení
9. - 10. Interaktivní vizitka
11. - 12. Společný interaktivní projekt, každý dvě varianty malého úseku z celku
13. Prezentace a hodnocení
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Watt, Alan; Policarpo, Fabio. 3D Games : animation and advanced real-time rendering. 1st pub. Harlow : Addison-Wesley, 2003. ISBN 0-201-78706-7.
-
Doporučená:
Angel, Edward. Interactive computer graphics : a top-down approach with OpenGL. 2nd ed. Reading : Addison-Wesley, 2000. ISBN 0-201-38597-X.
-
Doporučená:
Feronato, Emanuele. Programujeme hry ve Flashi. 1. vydání. 2012. ISBN 978-80-251-3697-3.
-
Doporučená:
Hahn, Don. The alchemy of animation : making an animated film in the modern age. First edition. 2008. ISBN 978-1-4231-0476-6.
-
Doporučená:
Furniss, Maureen. The animation bible : a guide to everything--from flipbooks to flash. London : Laurence King, 2008. ISBN 978-1-85669-550-3.
-
Doporučená:
Wells, Paul; Moore, Samantha. The fundamentals of animation. Second edition. 2016. ISBN 978-1-4725-7526-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
35
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Celkem
|
84
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vybavit si základní znalosti o technických a technologických postupech kreslení a kresebné vizualizace volnou rukou a v grafických editorech
na základní úrovni porovnávat a analyzovat různé výtvarné výrazy z hlediska estetického, sémiotického a technického
reprodukovat znalosti o vizuálních prostředcích vhodných pro animovanou tvorbu a její možnou interaktivní formu
specifikovat základní znalosti z podpůrných uměleckých disciplín a jejich technik a technologií |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
pracovat se základními grafickými editory a animačními programy,
navrhovat rukou volnou i skrze základní grafické editory vizuální metafory se zaměřením na možnosti animace
v několika krocích odvyprávět děj prostředky výtvarného vyjadřování
pracovat samostatně a flexibilně reagovat na hodnotící komentáře vyučujícího
projevit vlastní kreativitu ve vztahu k obecným zadáním a vůli hledat různá výtvarná řešení, alterovat je a konstruktivně hodnotit |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
o možnostech využití programu Flash pro jednoduché aplikace, zákonitosti a kánony těchto využití (www stránky, doplňky prezentací, prvky s možností interaktivních vstupů,...),
o možnostech interakce a přímého vstupu účastníka v animacích různých formátů a forem,
základů programátorského a animátorského názvosloví, chápe souvislost obou oborů,
o plánování projektu samostatně i v rámci týmu (skici, scénáře, storyboardy, animační práce, programátorská práce), |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
používat jednotlivé varianty programu Flash pro jednoduché aplikace,
na základní úrovni ovládat různé způsoby a formy interakce v jednoduchých programech, jež jsou ze softwareového hlediska funkční,
vyřeší samostatné jednoduché projekty v podobě krátkých gagů či minipříběhů
zohlednit cílovou skupinu či charakter adresáta,
aplikovat dovednosti pro převedení interaktivní aplikace do finální podoby v různých formátech,
brát v zřetel a cíleně pracovat s problematikou kombinace technologické, estetické a sémantické stránky projektu,
být schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response, být sám schopen základní reflexe vlastního díla,
samostatně hledat vhodná výtvarná řešení, porovnávat různá řešení a volí mezi různými variantami |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|