|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAU / AUKPA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAU
/
AUKPA
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Kreativní přístup k audio stopě
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Kreativní přístup k audio stopě k pohyblivému obrazu
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
5 / -
|
2 / 2
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KET/TPZZ
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět sleduje tři hlavní cíle: a) vybavit studenta schopností zacházet se zvukovým hardwarem/softwarem (mikrofony, zvukové karty, postprodukční programy apod.); b) rozvíjet jeho kompetence při "praktické" práci se zvukem (obecně mastering zvuku - střih, ekvalizace, práce s prostorem apod.); c) prohloubit jeho znalosti a dovednosti při "významotvorné" práci se zvukem ve vztahu k pohyblivému obrazu. Po absolvování předmětu bude student schopen zcela samostatně ozvučit pohyblivý obraz a kriticky zhodnotit jeho funkci, vztah a význam v daném díle.
|
Požadavky na studenta
|
Pro úspěšné absolvování předmětu musí student splnit požadovanou docházku - 75% výuky, předložit výsledek vlastní tvorby a prokázat schopnost o daném tématu kriticky uvažovat prostřednictvím představení své práce. Samostudium, individuální příprava a plnění praktických úkolů je rovněž předpokladem pro úspěšné absolvování předmětu.
|
Obsah
|
1. Co je to zvuk?;
2. Zvuková kvalita;
3. Způsob nahrávání;
4. Technické parametry;
5. Zvuk a prostor;
6. Zvuk a čas;
7. Zvuk a jeho ne-/přirozené okolí;
8. Zvuk a jeho vztah k lidskému tělu;
9. Percepce zvuku (juxtapozice vnitřního a vnějšího světa);
10. Zvukový záznam reálný a artificiální;
11. Vidím, tedy slyším - slyším, tedy vidím;
12. Význam zvuku ve vztahu k jinému (vizuálnímu) médiu;
13.1 Akustická ekologie;
13.2 Micro vs. makro - psychologické funkce zvukového "zoomování".
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Bláha, Ivo. Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla. 2., dopl. vyd. Praha : Akademie múzických umění, 2006. ISBN 80-7331-010-4.
-
Doporučená:
Mukařovský, Jan. Dvě studie o dialogu (s přílohou "Zvuková a významová výstavba dramatického dialogu"), in: Prolegomea Scénografické encyklopedie, část 5. Praha, 1971.
-
Doporučená:
Rataj, Michal. Elektroakustická hudba a vybrané koncepty radioartu : problematika vymezování tvůrčích pozic v prostředí akustických umění z pohledu domácí scény radioartu. 1. vyd. V Praze : KANT, 2007. ISBN 978-80-86970-31-8.
-
Doporučená:
Syrový, Václav. Technické základy elektroakustické hudby : Určeno pro posl. fak. hud.. 1. vyd. Praha : SPN, 1984.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
39
|
Celkem
|
79
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vybaví si základní postupy pořizování zvuku
orientuje se v programech pro editaci zvukového záznamu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
natočit zvukový záznam
uvažovat o stylových a dalších souvislostech zvuku
vnímat a reflektovat expresivní a obsahovou stránku zvukové stopy
sdělovat své poznatky ostatním členům skupiny |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
střihu jako technického vyjadřovacího prostředku a montáže organizující, spojující významové obsahy a dávající jím specifický výraz a tvar,
temporytmu - organizace slova, hudby a zvuku
akustického kontextu
převodu písemného znakového systému do systému zvukového
zvukových charakteristik řeči: intonace, tónové modulace, melodie, tempa, rytmu, artikulace, intenzity, pauzy, sémantičnosti
teretického konstruktu mediální civilizace, coby civilizace elektronických médií |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
pořizuje záznam zvuků, hlasu, verbálního projevu přes mikrofon
spojuje, montuje, prolíná materiálově rozmanité a významově rozličné zvukové ingredience (ruchy, hudbu, slovo).
využívá zvukové obrazy pro navození atmosféry a vybuzení emoce
skrze hudebně zvukovou ambaláž rozkolísá, rozvlní, rozhodí a mění sémantickou složku textu
posouvá význam zvukového záznamu a větší audiovizuální kompozice
nadsazuje, ironizuje nebo naopak zesiluje či transparentně zveličuje obsah verbálního sdělení |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
|
|
|
|