|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAU / AUPH1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAU
/
AUPH1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Design počítačových her 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
22 / -
|
0 / 6
|
1 / 1
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KVU/AUPH1
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem výuky je seznámit studenty animované a interaktivní tvorby a studenty příbuzných oborů s historií a vývojem designu a tvorby počítačových interaktivních her. Naučit studenty navrhnout a prakticky realizovat počítačovou hru či smysluplný celek, využitelný pro tvorbu počítačové hry (animace herních postav apod.).
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky pro udělení zápočtu: - komplexní zpracování semestrálního projektu v souladu s požadavky vyučujícího - z hlediska herního designu, narativity, komunikace, technologie a produkce; odevzdání jeho konečné verze ve stanoveném termínu - 80% aktivní účast na přednáškách, seminářích a konzultacích - tvořivý a zaujatý přístup, otevřenost - vypracování, průběžné plnění a předkládání všech zadaných dílčích úkolů během semestru v určených termínech a v požadované kvalitě - schopnost týmové spolupráce - prezentace a obhajoba projektu v požadované kvalitě a v požadovaném termínu
|
Obsah
|
Zadání témat projektů a stanovení formy semestrální prezentace (rozpracovanosti nebo dokončení) podle stupně obtížnosti úkolu. Postup realizace: a) teoretický úvod, nutný pro uchopení média interaktivní počítačové hry b) základní koncept a herní design hry c) narativita a herní obsah d) realizace pomocí grafických, animačních software a software pro interaktivní tvorbu e) produkční a propagační plán a jeho realizace
7 zdvojených přednášek:
1. Historie a vývoj her, žánry a typologie Exkurz do historie videoher s ohledem na vznik a vývoj herních žánrů, platforem, nejdůležitějších her a událostí, které toto odvětví ovlivnily. Úkol: Najít 5 zajímavých her a představit je.
2. Herní design Postupy a metody používané při návrhu herních mechanik a obsahu. Vyváženost hry, dekonstrukce herních mechanik a jejich provázání s narativitou. Úkol: Vybrat si hru a najít způsob, jak jí přidat zajímavou mechaniku a hru tím změnit.
3. Workshop projektů Společná příprava projektů pro závěrečnou práci kurzu, samozřejmě po potřebném teoretickém úvodu. Součástí workshopu je brainstorming a jeho zpracování do podoby konkrétního zadání hry. Během několika iterací studenti v malých týmech vytvoří koncept hry se všemi potřebnými náležitostmi. Úkol: Design dokument na základě workshopu.
4. Narativita ve hrách - hra jako médium vyprávějící příběh Jaké prostředky narativity má médium videoher a jak je nejlépe použít. Narativní sdělení prostřednictvím mechanik hry. Vizuální zpracování, jeho náročnost, potřeby, metody a cíle. Úkol: Rozšíření designu dokumentu o narativní část.
5. Technologie, prototypování a produkční postupy Přehled dostupných technologií a jejich vhodnost pro danou hru. Prototypování jako nástroj testování nápadů v rané fázi vývoje. Postup výroby hry, dokumentace, produkční cyklus a milníky. Úkol: Ve zvolené technologii předložit prototyp hry.
6. Monetizace, financování, propagace a marketing Možnosti financování hry, monetizační modely, crowdfunding, budování komunity a celková propagace. Marketing jako nástroj prodeje i přípravy hry. Tvorba klíčového sdělení pro komunikaci s odbornou i laickou veřejností. Úkol: Vytovřit plán na propagaci hry a případné financování.
7. Testování a spuštění hry Svízele dokončování hry a jak se jim vyhnout; případně co dělat, když nastanou. Kontrola kvality a možnosti publikování. Motivace. Úkol: Seznam úkolů pro dokončení hry.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Schell, Jesse. The art of game design : a book of lenses. 1st pub. Burlington : Morgan Kaufmann, 2008. ISBN 978-0-12-369496-6.
-
Doporučená:
Hunicke Robin. A Formal Approach to Game Design and Game Research. 2004.
-
Doporučená:
Koster Raph. A Theory of Fun for Game Design.
-
Doporučená:
Galloway, A. R. Gaming: Essays On Algorithmic Culture. 2006.
-
Doporučená:
Bartle, Richard. "Hearts, Clubs, Diamonds, Spades: Players Who suit MUDs".
-
Doporučená:
Huizinga, J. Homo ludens: o původu kultury ve hře. Dauphin, Praha, 2000.
-
Doporučená:
Eyal, Nir. Hooked: how to build habit-forming products. New york, 2014. ISBN 978-1-59184-778-6.
-
Doporučená:
Elizabeth Castro, Bruce Hyslop. HTML5 a CSS3. 2012.
-
Doporučená:
Bogost, I. Persuasive Games. 2008.
-
Doporučená:
Švelch, J. Počítačové hry a jejich místo v mediálních studiích. FSV UK, Praha, 2007.
-
Doporučená:
Donovan, T. Replay: The History of Video Games. 2010.
-
Doporučená:
Anderson, Stephen P. Seductive interaction design : creating playful, fun, and effective user experiences. Berkeley : New Riders, 2011. ISBN 978-0-321-72552-3.
-
Doporučená:
Earle Castledine, Myes Eftos, Max Wheeler. Vytváříme mobilní web a aplikace pro chytré telefony a tablety. 2013.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
30
|
Celkem
|
79
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
plánovat animační projekt (skici, scénáře, storyboardy, animační práce)
konceptuálního rozboru lineárního i nelineárního herního prostředí na zvolené téma
zrekapitulovat technologické postupy v oblasti počítačové animace
reflektovat historické i současné stylové animační kánony
vybírat vhodné vizuální prostředky vhodné pro animovanou tvorbu s ohledem na realizovaný projekt |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vytvořit jednoduchý projekt animačního cvičení
s porozuměním rozebírá námět a navrhuje lineární i nelineární výstavbu děje (scénář, storyboard)
kreativně využívá technologii kreslené, ploškové nebo PC animace
reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech,
reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů,
s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství
je schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popíše a vysvětlí historii a teorii designu a tvorby interaktivních počítačových her,
navrhne koncepci herního designu a krátkého logického příběhu,
rozhoduje o vhodném softwarovém nástroji pro její vytvoření s ohledm na vyváženosti funkcionality, hratelnosti a estetické působivosti,
zdůvodní a v diskusi s vyučujícím vybere nejlepší variantu s ohledem na zadané téma, vlastní stylové preference, cílovou skupinu a další socio - kulturní kontext |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikuje logické a algoritmické uvažování na vytvářené herní prostředí,
volí odpovídající herní funkcionalitu s ohledem na hratelnost a další předjímané požadavky cílové skupiny,
využívá naplno limity softwarového prostředí pro uplatnění vlastního animačního stylu herního prostředí,
komunikuje odborně s dalšími profesemi zapojenými do vývojařských týmů: programátorem a grafikem,
realizuje vlastní jednodušší casual game,
zvažuje a navrhuje její prezentaci hráčské komunitě i širší veřejnosti prostřednictvím jednoduchých nástrojů herního marketingu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|