|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAU / E3D3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAU
/
E3D3
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Editory pro 3D modelování a animaci 3
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Rozsah hodin
|
Seminář
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / 15
|
0 / 5
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
14 / -
|
7 / 10
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KVU/E3D3
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je navázat na již získané kompetence v ovládání editorů pro 3D a animaci a rozšířit znalosti stavby 3D objektu pomocí geometrických pravidel, animačních postupů, práce s kamerou a pohybů objektů.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky pro udělení zápočtu:
- aktivní účast na seminářích.
- vypracování a v termínu stanoveném vyučujícím i odevzdání všech dílčích seminárních úkolů dle pokynů vyučujícího.
|
Obsah
|
1. - 4. Pokročilé animační funkce. 5. - 8. Cvičení a testování. 9. - 13. Zhotovení komplexně animované akce s využitím nabytých znalostí, rendering.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Birn, Jeremy; Maestri, George. Digital lighting and rendering. Indianapolis : New Riders, 2000. ISBN 1-56205-954-8.
-
Základní:
Žára, Jiří; Beneš, Bedřich; Felkel, Petr. Moderní počítačová grafika. Praha : Computer Press, 1998. ISBN 80-7226-049-9.
-
Základní:
Fleming, Bill. 3D modeling & surfacing. c 1999. San Diego : Morgan Kaufmann Publishers, 1999. ISBN 0-12-260490-3.
-
Základní:
Corney, Jonathan. 3D modeling with the ACIS Kernel and toolkit. Chichester : John Wiley & Sons, 1998. ISBN 0-471-96535-9.
-
Doporučená:
Hartwig, Andreas. Algebraic 3-D modeling. Wellesley : A. K. Peters, 1996. ISBN 1-56881-023-7.
-
Doporučená:
http://www.ri.cmu.edu/pub_files/pub1/grinberg_v_s_1995_1/grinberg_v_s_1995_1.pdf
-
Doporučená:
Harrison, Lynn T. Introduction to 3D game engine design using DirectX 9 and C#. [Berkeley] : Apress, 2003. ISBN 1-59059-081-3.
-
Doporučená:
Ebert, David S. Texturing & modeling : a procedural approach. 3rd ed. Amsterdam : Morgan Kaufmann, 2003. ISBN 1-55860-848-6.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Celkem
|
79
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
předmět vyžaduje pokročilé znalosti 3D editorů |
reprodukovat pokročilé technické a technologické postupy základních prací ve 3D editorech,
specifikovat pokročilé znalosti z podpůrných uměleckých disciplín a jejich technik a technologií,
pokročilých pravidel pro plánování projektu a jeho dílčích kroků, |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
používat pokročilých nástrojů 3D editorů,
vypracovat složitější projekt 3D vizualizace scény,
vypracovat kresebné skici vlastních kompozičních návrhů rukou volnou i v základních grafických editorech, |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student: - vyřeší 3D modelovanou scénu, - využívá znalostí geometrických pravidel, - používá správné animační postupy, - aplikuje dovednosti práce s kamerou a pohybu objektů |
pokročilých geometrických pravidel (modelování komplexnějších objektů, výstavbu scény, použití textur, světla, předdefinovaných objektů) a možností jejich implementace i účelového porušování,
technických a technologických postupů při práci ve 3D prostředí a jejich využití ve svém oboru, možností prezentace své práce,
způsobů a možností využití prostředků pro real time interakci s objekty, |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
plánovat a vyřešit projekt 3D vizualizace modelované scény,
používat správné animační postupy,
aplikovat dovednosti práce s kamerou a pohybu objektů,
reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů,
projevit vlastní kreativitu ve vztahu k obecným zadáním a vůli hledat různá výtvarná řešení, alterovat je a konstruktivně hodnotit,
akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response, |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
|
|
|
|