|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAU / FDZMF
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAU
/
FDZMF
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Základy módní fotografie
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
5 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KVU/FDZMF
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je naučit studenty vyjádřit oděvní záměr vlastní kompozicí se zdůrazněním jeho atmosféry prostřednictvím fotografie.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky pro udělení zápočtu:
- 75% docházka
- aktivní práce v hodinách,
- splnění všech průběžných dílčích seminárních úkolů dle pokynů vyučujícího,
- student odevzdá v termínu stanoveném vyučujícím: CD s výběrem 12 nejlepších fotografií, které během výukových lekcí na téma portrét, figura nebo módní zátiší udělal; 8 fotografií nebo kvalitních tisků formátu A4, které budou fotodokumentací jeho módní tvorby.
|
Obsah
|
1. - 13.
1. Úvodní lekce - ateliérová technika
2 - 3. lekce - základy osvětlování
4.- 5. lekce - portrét, portrét + doplněk
6. - 7. lekce - figura, figura + oděv
8.lekce - módní zátiší, detail
9. - 11.lekce - dokumentace vlastní tvorby studentů
13. závěrečná lekce - hodnocení
Výuka je zaměřena na ateliérovou i exteriérovou práci s figurou a oděvem s rozvíjením znalostí jak fotografických postupů, tak vývojem trendů zobrazování pomocí tohoto média. Výuka se zabývá fotografií produktového designu i fotografií reklamní. Obsahuje jak samotné technické řešení fotografie, tak výuku výtvarných přístupů. Slouží jako podpůrná disciplina k výuce specializace Design módních doplňků a obuvi a zároveň k vytváření fotodokumentace vlastní tvorby studentů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Šmok, J. Teorie skladby fotografického obrazu. skripta ITF FPF SU, Opava, 1998.
-
Doporučená:
Mrázková, Daniela; Remeš, Vladimír. Cesty československé fotografie : Vyprávění o historii čs. fotografie prostřednictvím životních a tvůrčích osudů vybraných osobností a mezních vývojových okamžiků. Praha : MF, 1989. ISBN 80-204-0015-X.
-
Doporučená:
Sawyer, Ben; Aitken, Peter G.,; Pronk, Ron. Digitální fotografie. Praha : Computer Press, 1999. ISBN 80-7226-185-1.
-
Doporučená:
Novák, Jan. Digitální fotografie a video v praxi. Praha : Grada, 2001. ISBN 80-247-9071-8.
-
Doporučená:
Fotografie magazín : měsíčník pro klasickou a digitální fotografii. Praha : Časopisy pro volný čas, 1994.
-
Doporučená:
Tvůrčí fotografie : praktická ilustrovaná příručka. Praha : Slovart, 1997. ISBN 80-7209-029-1.
-
Doporučená:
Hedgecoe J. Velká kniha fotografie. Praha, Svojtka a Vašut, 1996.
-
Doporučená:
Neff O., Březina J., Podhajský P. Zpracování digitální fotografie. IDF, 2003.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
25
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vybavit si znalost fotografické techniky a technologii, kterou je možné používat v digitální ateliérové fotografii,
specifikovat základní znalosti z podpůrných uměleckých disciplín,
znát základní způsoby využití fotografie a jejích forem,
vybavit si znalost základních principů osvětlování,
vybavit si znalost fotografických žánrů a jejich nejvýznamnější představitele, |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
rozumět a užívat pojmů jako je: fotografický přístroj a jeho nastavení (clona, čas, expozice), fotografický objektiv - druhy, parametry, zobrazení prostoru,
pochopit úlohu barvy, linie a struktury ve fotografii,
znalost práce se skladbou a kompozicí fotografického obrazu |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
kreativní práce s námětem, kompozicí a skladbou fotografického obrazu,
správného používání flashmetru k měření intenzity světla, rozpoznává a řeší tak problémy v nasvícení objektu - modelu,
přizpůsobení druhu a intenzity světla danému fotografickému záměru a žánru
jak sestavovat a strukturovat vlastní autorské prezentační portfolio, s ohledem na specifika módní fotografie, módní stylizace a celkového stylingu, |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
praktického způsobu práce ve fotoateliéru,
určit, který typ světelné situace je vhodný a použitelný pro realizaci,
chápat, jak kreativně pracovat s námětem, kompozicí a skladbou fotografického obrazu,
sestavit záblesková zařízení tak, aby správně (vhodnou intenzitou a ze správných úhlů) nasvěcovala model,
samostatně řeší veškeré technické a kompoziční problémy, dokáže aplikovat základní druhy fotografického nasvícení na svůj konkrétní záměr a vytvořit tak vlastní, plnohodnotné dílo, použitelné jak po stránce technické, tak i umělecké, |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Portfolio, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|