|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAU / FO3D
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAU
/
FO3D
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
3D fotografie a altern. techniky ve foto
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
3D fotografie a alternativní techniky ve fotografii
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
11 / -
|
0 / 2
|
1 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KVU/FO3D
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je naučit studenta nalézt optimální materiál a kreativně pracovat s fotografií v interakci s videem, animací, instalací, webovými projekty apod. Teoreticky obeznámit studenta s problematikou 3D fotografií a naučit jej prakticky ovládat odpovídající techniku pro vytvoření různých typů 3D fotografie.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na zápočet:
- pravidelná docházka na výuku
- průběžné plnění, konzultace a odevzdávání všech zadaných dílčích seminárních ve stanovených termínech a v souladu s požadavky vyučujícího
Požadavky na absolvování zkoušky:
- předchozí získání zápočtu
- průběžná tvorba, konzultace a odevzdání zadaného semestrálního úkolu ve stanoveném termínu a v souladu s požadavky vyučujícího
|
Obsah
|
1. Seznámení s průběhem semestru.
2. Fotografie jako dialog techniky a umění.
3. Fotografie a další média.
4. Fotografie a video.
5. Fotografie a animace.
6. Fotografie a instalace.
7. Fotografie a webový projekt.
8. Fotografie a ilustrace.
9. Fotografie a 3D.
10. 3D snímání objektů.
11. 3D fotografie v reklamně.
12. 3D a architektura.
13. Postprodukce 3D.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Zorana, Gree, Falco, Pete. 3D in Photoshop: The Ultimate Guide for Creative Professionals. 2010.
-
Doporučená:
Lambert M. Basis (Stereofotografie).
-
Doporučená:
Mc Kay. Three Dimensional Photography. 1948.
-
Doporučená:
Zone, Ray. 3D Filmmakers: Conversation with Creators of Stereoscopic Motion Pictures.
-
Doporučená:
Mendiburu, Bernard. 3D MOvie Making: Streoscopic Digital Cinema from Script to Screen.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Celkem
|
102
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vybavit si základní znalosti o technických a technologických postupech fotografie a postprodukčních metod,
na základní úrovni porovnávat a analyzovat různé výtvarné výrazy z hlediska estetického, sémiotického a technického
reprodukovat znalosti o vizuálních prostředcích vhodných pro fotografické snímání,
specifikovat základní znalosti z podpůrných uměleckých disciplín, |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
navrhovat rukou volnou i skrze základní grafické editory vizuální metafory se zaměřením na možnosti fotografie a zobrazení prostoru,
aplikovat základní pravidla digitální a analogové fotografie na úrovni estetické i technicko-technolgické,
pracovat samostatně a flexibilně reagovat na hodnotící komentáře vyučujícího,
projevit vlastní kreativitu ve vztahu k obecným zadáním a vůli hledat různá výtvarná řešení, alterovat je a konstruktivně hodnotit |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
možností využití fotografie v interakci s jinými médii a 3D fotografií při propagaci a reklamě i jiných obrazových médiích,
technických a technologických podmínek a pravidel pro vytvoření různých typů 3D fotografií a následnou postprodukci,
základního pojmosloví 3D snímání objektů a tvorby 3D fotografie, |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
prakticky aplikovat znalosti ovládání techniky potřebné k vytvoření různých typů 3D fotografií a následné práci v postprodukci,
zvolit vhodnou formu a přístup při práci na různých výtvarných úkolech - při propagaci a reklamě prostřednictvím internetu i v jiných obrazových médiích dokonalejší formou fotografií produktů, virtuálních prohlídek architektury, interiérů apod.,
základního 3D snímání objektů pro různé účely,
nalézt optimální materiál a kreativně pracovat s fotografií v interakci s videem, animací, instalací, webovými projekty apod., |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Písemná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Praktická zkouška, |
Kombinovaná zkouška, |
Sebehodnocení, |
Portfolio, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Sebehodnocení, |
Portfolio, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Diskuse, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Projektová výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Projektová výuka, |
Přednáška s demonstrací, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|