|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAU / FO7
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAU
/
FO7
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ateliér Fotografie 7
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
17
Kred.
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Rozsah hodin
|
Seminář
16
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
1 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KVU/FO7
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je vybavit studenta základními znalostmi a dovednostmi pro práci s s aranžováním světla, podání textury, práci s barvou, skladbě a kompozici obrazu v klasické analogové i digitální fotografii a její postprodukci v záklaních ediatčních programech.
Zatímco metody a formy výuky lze popsat velmi konkrétně, obsahovou strukturu předmětu lze vymezit jen obecně. Jedná se o typ výuky specifický pro umělecké školy, kdy témata výuky a tedy její obsahová struktura je velmi flexibilní. Vyplývá jednak z individuálních predispozic a inklinací studentů a jednak z aktuálního socio-kulturního a tedy také stylového kontextu jejich tvorby. Jak v oblasti teoretického poznání (epistémé), tak v oblasti praktické realizace výsledného produktu-artefaktu (fronésis) se žákovo poznání utváří vždy unikátním způsobem.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na absolvování zkoušky:
- pravidelná docházka na výuku
- pravidelné konzultace zadaných seminárních úkolů
- průběžná tvorba a konzultace zadaného semestrálního projektu (KP)
- odevzdání všech zadaných seminárních úkolů v požadované kvalitě a v termínech stanovených vyučujícím
- předložení semestrálního projektu (KP)
- prezentace
|
Obsah
|
Obsah: 1. Seznámení s průběhem semestru, zadání tématu semestrálního projektu (KP) 2. - 3. Přípravná fáze projektu 4. - 5. Návrh pracovních postupů 6. - 7. První realizační fáze projektu 8. Kontrolní fáze projektu 9. - 10. Druhá realizační fáze projektu 11. - 13. Prezentace semestrálního projektu
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Grygar, Štěpán. Konceptuální umění a fotografie. 1. vyd. Praha : Nakladatelství AMU, 2004. ISBN 80-7331-014-7.
-
Doporučená:
Campany, David. Art and photography. London : Phaidon, 2003. ISBN 0-7148-4286-9.
-
Doporučená:
Mrázková, Daniela; Remeš, Vladimír. Cesty československé fotografie : Vyprávění o historii čs. fotografie prostřednictvím životních a tvůrčích osudů vybraných osobností a mezních vývojových okamžiků. Praha : MF, 1989. ISBN 80-204-0015-X.
-
Doporučená:
Císař, Karel. Co je to fotografie?. Vyd. 1. Praha : Herrmann & synové, 2004. ISBN 80-239-5169-6.
-
Doporučená:
Birgus, Vladimír; Mlčoch, Jan,; Malá, Olga. Česká fotografie 20. století : průvodce. Praha : Uměleckoprůmyslové muzeum, 2005. ISBN 80-7101-041-3.
-
Doporučená:
ANG, Tom. Fotografie: velké obrazové dějiny. Praha: Knižní klub, 2015. ISBN 978-80-242-5018-2.
-
Doporučená:
Pinkava I., Vaňous P. Ivan Pinkava.
-
Doporučená:
Flusser, Vilém. Jazyk a skutečnost. Vyd. 1. Praha : Triáda, 2005. ISBN 80-86138-54-2.
-
Doporučená:
Flusser, Vilém. Moc obrazu: výbor filosofických textů z 80. a 90. let. Praha: Občanské sdružení pro podporu výtvarného umění,, 1996.
-
Doporučená:
Třeštík, Tomáš. Osobnosti současné české reklamní a módní fotografie. [Praha] : Atemi, 2002. ISBN 80-238-8197-3.
-
Doporučená:
Durden, M. Photography Today. London, 2014.
-
Doporučená:
Silverio, Robert. Postmoderní fotografie : fotografie jako umění na konci dvacátého století. 1. vyd. V Praze : Akademie múzických umění, Filmová a televizní fakulta, Katedra fotografie, 2007. ISBN 978-80-7331-083-7.
-
Doporučená:
Šmok, J. Teorie skladby fotografického obrazu. Opava, 1998.
-
Doporučená:
Badger, Gerry. The genius of photography : how photography has changed our lives. London : Quadrille, 2011. ISBN 978-1-84400-609-0.
-
Doporučená:
Parr, Martin; Badger, Gerry. The photobook : a history. London : Phaidon, 2004. ISBN 0-7148-4285-0.
-
Doporučená:
Parr, Martin; Badger, Gerry. The photobook : a history. Volume II. 1st pub. London : Phaidon, 2006. ISBN 978-0-7148-4433-6.
-
Doporučená:
Parr, Martin; Badger, Gerry. The photobook : a history. wolume III. 2014. ISBN 978-0-7148-6677-2.
-
Doporučená:
Fárová, Tomeš. Zátiší / Josef Sudek ; [úvodní studii napsal Jan Marius Tomeš, stručný životopis autora napsala Anna Fárová].
-
Doporučená:
Kerlický K. Život věcí : idea zátiší ve fotografii.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
208
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
35
|
Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
|
50
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
60
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Celkem
|
443
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
o plánování složitého fotografického projektu, jeho jednotlivých žánrů, jejich kombinací a jeho vztahu ke kulturnímu kontextu,
o principech spolupráce na projektech mezioborové povahy,
o pokročilých požadavcích na estetiku a výtvarnou kulturu v návaznosti na tradice fotografické tvorby a na její současné podoby,
o koncipování fotografického projektu na základě znalostí pokročilé fotografické technologie, nových materiálů, v souladu s požadavky zadavatelů i s vlastním autorským cítěním,
o postprodukci fotografického materiálu a technologických, výrobních a ekonomických hlediscích realizace projektu,
o historických i současných stylových kánonech fotografie,
o vizuálních prostředcích využívaných ve fotografii a jejích aplikacích,
o prezentaci svého projektu v závislosti na konkrétní situaci a požadavcích zákazníka |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
plánuje složitý fotografický projekt v jeho jednotlivých žánrech, jejich kombinacích a ve vztahu k danému kulturnímu kontextu,
aktivně a funkčně se zapojuje do projektů mezioborové povahy využívajících fotografické médium,
analyzuje koncepci projektu v oblasti fotografie, navrhuje různé varianty podle funkce projektu a prosazuje a obhajuje různé varianty jeho řešení,
dodržuje standardní požadavky na estetiku a výtvarnou kulturu v návaznosti na tradice fotografické tvorby a na její současné podoby a potřeby mezioborové spolupráce,
realizuje pokročilý fotografický projekt koncipovaný na základě znalostí fotografické technologie a používaných materiálů a v souladu s požadavky zadavatelů i s vlastním autorským cítěním,
přichází s inovativními návrhy materiálové a adjustační podoby projektu,
produkuje výsledný soubor na základě technologických, výrobních a ekonomických hledisek,
definuje esteticko umělecké soudy a zdůvodňuje jejich aplikaci na hodnocení výsledné podoby projektu,
zvládá postprodukci snímků ve foto/grafických programech,
reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech,
s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství a reflektuje vlastní stylový vývoj,
je schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response, sám je formuluje |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
o plánování svébytného autorského fotografického projektu,
o principech spolupráce na projektech mezioborové povahy využívajících fotografické médium,
o pokročilých požadavcích na estetiku a výtvarnou kulturu v návaznosti na tradice fotografické tvorby a na její současné podoby,
o koncipování fotografického projektu na základě znalostí komplexní fotografické technologie, nových materiálů, v souladu s požadavky zadavatelů i s vlastním autorským cítěním,
o postprodukci fotografického materiálu a technologických, výrobních a ekonomických hlediscích realizace projektu,
o historických i současných stylových kánonech fotografie,
o vizuálních prostředcích využívaných ve fotografii a jejích aplikacích,
o prezentaci svého projektu v závislosti na konkrétní situaci a požadavcích zákazníka
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
plánuje svébytný autorský fotografický projekt,
aktivně a funkčně se zapojuje do projektů mezioborové povahy využívajících fotografické médium, popřípadě je schopen je řídit,
analyzuje koncepci projektu v oblasti fotografie, navrhuje různé varianty podle funkce projektu a prosazuje a obhajuje různé varianty jeho řešení,
dodržuje standardní požadavky na estetiku a výtvarnou kulturu v návaznosti na tradice fotografické tvorby a na její současné podoby a potřeby mezioborové spolupráce,
realizuje pokročilý fotografický projekt koncipovaný na základě znalostí fotografické technologie a používaných materiálů a v souladu s požadavky zadavatelů i s vlastním autorským cítěním,
přichází s inovativními návrhy fotografického projektu, které posunují hranice média,
produkuje výsledný soubor na základě technologických, výrobních a ekonomických hledisek,
definuje komplexní esteticko umělecké soudy a zdůvodňuje jejich aplikaci na hodnocení výsledné podoby projektu,
zvládá postprodukci snímků ve foto/grafických programech,
reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech,
s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství a reflektuje vlastní stylový vývoj,
je schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response, sám je formuluje a aplikuje ve své praxi |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|