|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAU / MM11
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAU
/
MM11
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ateliér Multimédia 11
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
17
Kred.
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Rozsah hodin
|
Seminář
16
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
1 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KVU/MM11
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je pomoci studentům naplno rozvinout znalosti a dovednosti potřebné pro navrhování a realizace autorských projektů využívajících klasických a digitálních textových, obrazových, grafických, animačních a filmových technologií. Studenti postupně zvládnou s oporou v teorii videa, filmu a experimentální filmové tvorby, produkci autorského filmového snímku. Porozumí specifiku hypertextu a audiovizuální informace a tyto poznatky využijí pro svoji další výtvarnou, resp. designérskou praxi. Jsou schopni se vyjadřovat například prostřednictvím videomappingu, light designových instalací a interaktivních a audiovizuálních projektů. Předmět podpoří schopnost studentů volit inovativního řešení a akcentovat interdisciplinární přesah využitím výsledků z dalších vědních oblastí například softwarového inženýrství, analýzy obrazu, atd.
Zatímco metody a formy výuky lze popsat velmi konkrétně, obsahovou strukturu předmětu lze vymezit jen obecně. Jedná se o typ výuky specifický pro umělecké školy, kdy témata výuky a tedy její obsahová struktura je velmi flexibilní. Vyplývá jednak z individuálních predispozic a inklinací studentů a jednak z aktuálního socio-kulturního a tedy také stylového kontextu jejich tvorby. Jak v oblasti teoretického poznání (epistémé), tak v oblasti praktické realizace výsledného produktu-artefaktu (fronésis) se žákovo poznání utváří vždy unikátním způsobem.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na absolvování zkoušky: - pravidelná docházka na výuku, - průběžné plnění všech dílcích ateliérových úkolů dle pokynů vyučujícího, - aktivní zapojení do řešení problémů, povinnost vlastní invence, - průběžná tvorba, konzultace a korektury KP, - předložení konečné verze semestrálního projektu (KP) vyučujícímu v požadovaném termínu, - prezentace.
Hodnotící kritéria: relevantní průběžná rozpracovanost a dodržení termínu odevzdání všech úkolů během semestru, porovnání původního záměru tvorby s dosaženým cílem, míra invence, pečlivost, úroveň instalace, prezentace.
|
Obsah
|
1. Seznámení s průběhem semestru, zadání tématu semestrálního projektu (KP)
2. Specifika animovaného filmu, klasické i moderní technologie - seznámení
3. Praktické použití animačních technik - přehled
4. - 5. Animovaný film - přehled pracovních postupů
6. - 7. Kreslená animace, počítačová animace - krátké útvary
8. Animace s použitím typografie
9. - 10. Plošková nebo PC animace
11. - 13. Předložení semestrálního projektu (KP)
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Sontag, Susan. O fotografii. Vyd. 1. Praha ; Paseka, 2002. ISBN 80-7185-471-9.
-
Doporučená:
Reckitt, Helena. Art and feminism. London : Phaidon, 2001. ISBN 0-7148-3529-3.
-
Doporučená:
Campany, David. Art and photography. London : Phaidon, 2003. ISBN 0-7148-4286-9.
-
Doporučená:
Frascina, Francis; Harris, Jonathan. Art in modern culture : an anthology of critical texts. London : Phaidon, 1992. ISBN 0-7148-2840-8.
-
Doporučená:
Christov-Bakargiev, Carolyn. Arte povera. London : Phaidon, 1999. ISBN 0-7148-4556-6.
-
Doporučená:
Avid DVD Authoring by Sonic User Guides. 2005.
-
Doporučená:
Avid Media Composer Guides. 2006.
-
Doporučená:
Avid 3D Animation and Graphic. 2004.
-
Doporučená:
Buscombe, Edward. Cinema today. London : Phaidon, 2003. ISBN 0-7148-4081-5.
-
Doporučená:
Osborne, Peter. Conceptual art. London : Phaidon, 2002. ISBN 0-7148-3930-2.
-
Doporučená:
Pelzer, Birgit; Francis, Mark; Colomina, Beatriz. Dan Graham. London : Phaidon, 2001. ISBN 0-7148-3964-7.
-
Doporučená:
Meyer, James Sampson. Minimalism. London : Phaidon, 2000. ISBN 0-7148-3460-2.
-
Doporučená:
Gablik, Suzi. Selhala moderna?. 1. vyd. Olomouc : Votobia, 1995. ISBN 80-85885-20-4.
-
Doporučená:
Manovich, Lev. Software takes command extending the language of new media. New York : Bloomsbury, 2013. ISBN 978-1-62356-745-3.
-
Doporučená:
Watson, Scott; Thater, Diana; Clover, Carol J. Stan Douglas. London : Phaidon, 1998. ISBN 0-7148-3796-2.
-
Doporučená:
Barthes, Roland. Světlá komora : vysvětlivky k fotografii. [1. vyd.]. Bratislava : Archa, 1994. ISBN 80-7115-081-9.
-
Doporučená:
Warr, Tracey. The artist`s body. London : Phaidon, 2000. ISBN 0-7148-3502-1.
-
Doporučená:
Manovich L. The Language of New Media. The MIT Press, 1st ed. London, England; Cambridge, Massachusetts, 2002. ISBN 026212226X.
-
Doporučená:
Chalupecký, Jindřich. Úděl umělce : duchampovské meditace. 1. vyd. Praha : Torst, 1998. ISBN 80-7215-050-2.
-
Doporučená:
Benjamin, Walter. Umělecké dílo v době mechanické reprodukovatelnosti, In: Walter Benjamin, Dílo a jeho zdroj, str. 18 - 34. Praha, Odeon, 1979.
-
Doporučená:
Bendová Helena. Umění počítačových her. Praha : AMU, 2016. ISBN 978-80-7331-421-7.
-
Doporučená:
Ward, Frazer; Taylor, Mark C.; Bloomer, Jennifer. Vito Acconci. London : Phaidon, 2002. ISBN 0-7148-4002-5.
-
Doporučená:
Verwoert, Jan; Halley, Peter; Matsui, Midori. Wolfgang Tillmans. London : Phaidon, 2002. ISBN 0-7148-4192-7.
-
Doporučená:
Valušiak, Josef. Základy střihové skladby. V Praze : FAMU, 2005. ISBN 80-7331-039-2.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
208
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
60
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
|
50
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
35
|
Celkem
|
443
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
o plánování pokročilého multimediálního projektu aranžovaného, nebo dokumentárního,
pokročilých principů spolupráce s dalšími štábními profesemi v oblasti audiovizuálních projektů,
navrhování svébytných autorských témat a jejich rozboru,
o širokém rejstříku technologických a technických postupů snímání, postprodukce a projekce,
o širokém rejstříku technologických a technických postupů scénické výpravy vhodné pro film nebo multimediální projekci včetně přesahů do instalace a interiérového designu,
o pokročilých principech prezentace projektu a jeho propagaci,
o historických i současných stylových kánonech využívaných v disciplíně multimédia a jejich přesazích,
o vizuálních prostředcích vhodných pro multimédia a příbuzné obory |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
plánuje pokročilý multimediální aranžovaný, nebo dokumentární projekt,
zapojuje se do projektu a plnohodnotně spolupracuje s dalšími štábními profesemi,
navrhuje a rozebírá svébytná autorská témata projektů,
uplatňuje široký rejstřík způsobů výstavby děje, včetně netradičních postupů,
do hloubky zvládá realizaci scénické výpravy vhodné pro film nebo multimediální projekci včetně přesahů do instalace a interiérového designu,
realizuje autorský film, složitou projekci nebo multimediální instalaci,
zvládá případnou postprodukci projektu a zajistí plnohodnotnou prezentaci a propagaci projektu,
reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech a své soudy zdůvodňuje,
reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů,
s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství a široké veřejnosti využívá přitom pokročilé prezentační principy,
je schopen akceptovat a tvrčím způsobem využít hodnotící a kritické response |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: do řešení problémůzahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
o plánování autorského multimediálního projektu aranžovaného, nebo dokumentárního, či jejich kombinaci,
principů řízení dalších štábních profesí v oblasti audiovizuálních projektů,
navrhování svébytných autorských témat jejich rozboru a jejich modifikace podle širších kulturních okolností,
o širokém rejstříku technologických a technických postupů snímání, postprodukce a projekce, a jejich tvůrčím překračování,
o širokém rejstříku technologických a technických postupů scénické výpravy vhodné pro všechny typy multimediálních projektů,
o pokročilých principech prezentace projektu a jeho propagaci,
o historických i současných stylových kánonech využívaných v disciplíně multimédia a jejich přesazích,
o vizuálních prostředcích vhodných pro multimédia a příbuzné obory a mezioborové projekty |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
plánuje autorský multimediální aranžovaný, nebo dokumentární projekt,
řídí projekt a další štábní profese,
navrhuje a rozebírá svébytná autorská témata projektů a modifikuje je podle širších kulturních okolností,
uplatňuje široký rejstřík technologických a technických postupů snímání, postprodukce a projekce, a jejich tvůrčí překračování,
komplexně zvládá technologické a technické postupy scénické výpravy vhodné pro všechny typy multimediálních projektů,
realizuje dlouhometrážní autorský film, složitou projekci nebo komplexní multimediální instalaci,
zvládá postprodukci projektu a zajistí plnohodnotnou prezentaci a propagaci projektu,
reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech a své soudy zdůvodňuje,
reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů,
s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství a široké veřejnosti využívá přitom pokročilé prezentační principy,
je schopen akceptovat a tvrčím způsobem využít hodnotící a kritické response, sám je aktivně formuluje |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|