|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAU / UF7
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAU
/
UF7
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ateliér Užitá fotografie 7
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
17
Kred.
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Rozsah hodin
|
Seminář
16
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KVU/UF7
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je naučit studenta komplexně zpracovat reklamní kampaň. Vysvětlit studentovi strukturu a pravidla práce v oblasti produktové a módní fotografie, resp. komerční fotografie všeobecně. Pomoci studentovi uvědomit si své silné i slabé stránky při práci v rámci většího pracovního týmu a nalézt svoji optimální pracovní pozici. Ověřit studentův talent a schopnost splnit samostatně v určeném časovém období požadovaný výtvarný úkol na zadané téma s důrazem na vlastní přínos.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky pro přistoupení ke zkoušce a jejímu absolvování:
- 75% aktivní účast na konzultacích a přednáškách,
- průběžné plnění, konzultace a odevzdávání zadaných seminárních úkolů v požadované kvalitě a v termínech stanovených vyučujícím
- splnění všech dalších seminárních úkolů ve stanovených termínech a v souladu se zadáním vyučujícího,
- vypracování, odevzdání, prezentace a obhajoba projektu v požadované kvalitě a ve stanoveném termínu,
- odevzdání 2 DVD (resp. CD) s uloženou kompletní klauzurní prací (KP) - v souladu s příslušnou vyhláškou děkana,
- prezentace
|
Obsah
|
1. Zadání semestrální práce + všeobecný úvod do dané tématiky + historický přehled žánru módní a reklamní fotografie.
2. Přednáška a diskuse k současné módní a reklamní fotografii (externí lektor z prostředí reklamní fotografie.
3. Konzultace studenty zvolených produktů + prezentace rešerše cílové skupiny a tradičního pojetí daného produktu.
4. Konzultace koncepce reklamní kampaně.
5. Realizace pracovní varianty č. 1, konzultace technického a obsahového řešení.
6. Realizace pracovní varianty č. 2, konzultace technického a obsahového řešení.
7. Realizace pracovní varianty č. 3, konzultace technického a obsahového řešení.
8. Realizace finální podoby, konzultace technického a obsahového řešení.
9. Postprodukce.
10. Grafická úprava ve spolupráci s ateliérem Grafického designu.
11. Příprava do tisku.
12. Finalizace projektu.
13. Konzultace finální podoby.
Stanovení termínů průběžných konzultací seminárních úkolů a závěrečného semestrálního projektu - klauzurní práce.
Zadání mezního termínu pro odevzdání kompletně dokončeného semestrálního projektu - klauzurní práce v souladu s požadavky vyučujího.
Zadání mezního termínu pro odevzdání příp. dalších požadovaných úkolů dle požadavků vyučujícího.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Herschdorger, Nathalie. Coming into Fashion. A Century of Photography at Condé Nast. Thames and Hudson,.
-
Základní:
Birgus, Vladimír. Česká fotografická avantgarda. Praha, 1999.
-
Základní:
Birgus, V.; Mlčoch, J. Česká fotografie 20. století. Praha: KANT, 2010.
-
Základní:
Gursky, Andreas. Fotografien 1984 bis Heute.
-
Základní:
Pohribný, Jan. Kreativní světlo ve fotografii. Brno, 2011.
-
Základní:
New Product Shots. Pro-Lighting. Rotovision SA.. Switzerland, 1999.
-
Základní:
Anděl, J. Nová vize. Avantgardní architektura v avandgardní fotografii, Československo 1918-1938.. Praha: Slovart, 2005. ISBN 80-7209-624-9.
-
Základní:
Sontagová, Susan. O fotografii. Paseka, 2002.
-
Základní:
Ogylvy, David. O reklamě. Praha, 2007.
-
Základní:
Třeštík, Tomáš. Osobnosti současné české reklamní a módní fotografie. [Praha] : Atemi, 2002. ISBN 80-238-8197-3.
-
Základní:
Baran, L. Praha objektivem mistrů. Praha: Panorama, 1983.
-
Základní:
(1994). Product Shots. Pro-Lighting. Rotovision SA.
-
Základní:
Cotton, Ch. The Making of Contemporary Fashion Photographs. London, 2000.
-
Základní:
Myška, M. Velká kniha digitální fotografie. Brno, 2007.
-
Základní:
Avedon, R. Versace/Avedon. The Naked & The Dressed. New York, 1998.
-
Doporučená:
Uher, Vladimír; Pavlík, Milan. Dialog tvarů : architektura barokní Prahy : struktury, tvary a kompozice ve fotografii. Vyd. 1. Praha : Odeon, 1974.
-
Doporučená:
Graphis Photo: jednotlivé ročníky.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
208
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
20
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
65
|
Projekt individuální [40]
|
100
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
50
|
Celkem
|
443
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
úspěšné absolvování přijímacích talentových zkoušek do navazujícího magisterského studia na umělecké škole. Tento předmět je určen výhradně studentům FDU |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student: - komplexně zpracuje reklamní kampaň, - zvolí nabízený produkt, - vytvoří studii cílové skupiny, - vymezí prostředky zapojené do reklamní kampaně, - formuluje reklamní slogan, - realizuje pracovní varianty - vyčíslí jejich nákladnost, - realizuje finální verzi pro tištěná média ve spolupráci s grafikem, - vypracuje osobité a originální řešení |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Praktická zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
Projektová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
|
|
|
|