|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAU / WDVYP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAU
/
WDVYP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Workshop - digitální vyprávění
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
40
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
1
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KVU/WDVYP
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Workshop se bude věnovat základní struktuře příběhu a technikám produkce užívaným k vytvoření příběhu v digitální podobě. Cílem je seznámit studenta s postupy narativního řazení fotografií, stukturace, gradace a dekonstrukce příběhu. Zacházet s fotografiemi jako s médiem, které umožňuje svébytný způsob vyprávění jako autonomní vizuální médium, i jako doprovodné ilustrativní médium textového sdělení.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní 100% účast, odevzdání všech výtvarných prací dle pokynů vyučujícího.
|
Obsah
|
1. Úvodní lekce - ateliérová technika.
2. lekce: Základy osvětlování.
3.- 4. Práce s fotografickým materiálem (použití vlastního, či poskytnutého fotografického materiálu k tvorbě významově odlišného díla).
5. - 7. lekce - téma: Standardní a nestandardní způsoby prezentace/instalace uměleckých děl (vytvoření vlastní vize prezentace své tvorby na základě dokumentace minulých i návštěvách probíhajících výstavních projektů).
8. - 10. lekce - téma: Fotografická kniha (na základě fotografických publikací návrh vlastní knižní realizace).
11. - 12. lekce - téma: Prostorové řešení fotografických instalací - fotografie jako objekt.
13. Závěrečná lekce - hodnocení.
Cílem předmětu je vymanění se ze současného chápání fotografie coby souboru dat a lepší využití jejího výtvarného potenciálu. Dále vylepšení schopnosti komunikace s divákem formou vhodné prezentace.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Sontag, Susan. O fotografii. Vyd. 1. Praha ; Paseka, 2002. ISBN 80-7185-471-9.
-
Doporučená:
Bude stanovena vedoucím workshopu dle aktuálního zadání..
-
Doporučená:
Rišlinková, H., Lendelová, L., Pospěch, T. Česká a slovenská fotografie 80. a 90. let 20. století. Muzeum umění, Olomouc, 2002.
-
Doporučená:
Birgus, Vladimír; Mlčoch, Jan,; Malá, Olga. Česká fotografie 20. století : průvodce. Praha : Uměleckoprůmyslové muzeum, 2005. ISBN 80-7101-041-3.
-
Doporučená:
Literature will be recommended by pedagogue according to the actual assignment..
-
Doporučená:
Beaumont, N. Photography: Essays and Images. New York, 1980.
-
Doporučená:
Anděl, Jaroslav. Příběh moderního média : česká fotografie 1840-1950 = [A story of a modern medium : Czech photography 1840-1950] : Galerie Rudolfinum 15.1-28.3.2004. Praha : KANT, 2004. ISBN 80-86217-66-3.
-
Doporučená:
Barthes, Roland. Světlá komora : poznámka k fotografii. Vyd. 2., upr., (Ve Fra 1.). Praha : Fra, 2005. ISBN 80-86603-28-8.
-
Doporučená:
Flusser, Vilém. Za filosofii fotografie. 1. vyd. Praha : Hynek, 1994. ISBN 80-85906-04-X.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
40
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Celkem
|
60
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vybavit si technické a technologické postupy práce s fotoaparátem (analogovým i digitálním),
vybavit si, nebo dohledat základní poučky týkající se základního nastavení (čas, ISO, clona),
rozlišit různé žánry vyprávění příběhu,
posoudit závažnost tématu a jeho vhodnost pro ztvárnění prostřednictvím fotogarfického média |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
pořídit sérii fotografií v požadované kvalitě a ve shodě s tématem zadání,
vybrat ze série nejlepší fotografie na základě zvolených kritérií,
navrhnout několik variant fotografického příběhu a způsobu jeho prezentace a adjustace,
vytvořit výsledný a finální artefakt,
obhájit svůj projekt před vyučujícím a spolužáky |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat způsob práce s digitálním fotografickým přístrojem,
vysvětlit specifika práce ve fotoateliéru a ve volném prostoru,
popsat základy exponometrie a metody měření expozice, vyjmenovat druhy a odlišnosti objektivů,
popsat práci s různými druhy světla |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
správně nasvítit objekt pro daný fotografický záměr a žánr (portrét, figuru, zátiší, abstrakci, detail); určit, který typ světelné situace je vhodný a použitelný pro realizaci,
kreativně pracovat s námětem, kompozicí a skladbou fotografického obrazu,
správně nastavit a používat digitální fotografický přístroj pro práci ve fotoateliéru,
samostatně sestavit záblesková zařízení tak, aby vhodnou intenzitou a ze správných úhlů nasvěcovala objekt (model); používat flashmetr k měření intenzity světla, rozpoznat a řešit problémy v nasvícení objektu (modelu),
přizpůsobit druh a intenzitu světla danému fotografickému záměru a žánru (řešit technické a kompoziční problémy) ,
aplikovat dle svého konkrétního záměru základní druhy fotografického nasvícení - realizovat plnohodnotné dílo, použitelné po technické i umělecké stránce |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Písemná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Praktická zkouška, |
Kombinovaná zkouška, |
Sebehodnocení, |
Portfolio, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Sebehodnocení, |
Portfolio, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Individuální konzultace, |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Projektová výuka, |
Skupinová výuka, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Řešení problémů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
|
|
|
|