|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAU / WNDT
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAU
/
WNDT
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Workshop - nástroje pro digitální tech.
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Workshop - nástroje pro digitální technologie
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
40
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / 13
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KVU/WNDT
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
V rámci předmětu se studenti seznámí s procesem tvorby projektů ve Virtuální realitě (VR) a specifiky, která využití nástrojů pro digitální technologie obecně s sebou přináší při rozvrhu, tvorbě a reflexi uměleckého, nebo designerského díla. Obecnými cíly je rozvoj studentů ve specifickém způsobu uvažování (virtualita), uvědomění si relací ve vztahu k realitě a uživatelům, recipientům díla, a zohlednění těchto principů ve vlastní tvorbě. Konkrétní cíle jsou vždy podmíněny zvolenými softwarovými nástroji a prostředím, v němž jsou tyto nástroje uplatněny. S ohledem na dynamičnost a tekutost modernity (Z. Bauman) je nelze popsat podrobněji.
|
Požadavky na studenta
|
absolvování programu workshopu,
plnění průběžných úkolů,
finalizace závěrečného projektu,
prezentac výsledků spolužákům a pedagogovi
|
Obsah
|
1. Seznámení s VR. Teoretická přednáška + praktické vyzkoušení VR (ukázka existujících aplikací, 360 videí atp.). Seznámení s předmětem a nástin semestrálního úkolu.
2. 360 video + foto.
3. Unreal - realtime engine - prvotní seznámení.
4. Příprava VR storyboardu, či layoutu.
5. UE - příprava modelů, materiálů - optimalizace, UV, materiály, měřítko, normály, textury.
6. UE - animace - animace v UE, import animace z jiného softwaru, práce s kamerou.
7. UE - interakce - Event na dotek, spínače, chytání předmětů, zvuky, hudba
8. UE - Programování - nastavení logiky zážitku skrze vizuální programování - blueprinty.
9. UE - Programování - nastavení logiky zážitku skrze vizuální programování - blueprinty.
10. - 12. Konzultace projektů
13. Odevzdání projektů, závěr a vyhodnocení.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Sowizral, Henry. Virtual reality : principles and applications : introduction to virtual reality. Piscataway : Institute of Electrical and Electronics Engineers, 1993. ISBN 0-7803-2392-0.
-
Doporučená:
Paul, Christiane. Digital art. London : Thames & Hudson, 2003. ISBN 0-500-20367-9.
-
Doporučená:
Gaff, Jackie. Svět umění XX. století od postimpresionismu po digital art. Praha : Albatros, 2003. ISBN 80-00-01179-4.
-
Doporučená:
Latham, Roy. The dictionary of computer graphics and virtual reality. Berlin : Springer-Verlag, 1995. ISBN 0-387-94405-2.
-
Doporučená:
Sherman, William R.; Craig, Alan B. Understanding virtual reality : interface, application, and design. Boston : Morgan Kaufmann Publishers, 2003. ISBN 1-55860-353-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
40
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
|
5
|
Celkem
|
55
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vybavit si základní terminologii a procesní postupy v 3D a 2D softwaru
vybavit si základní funkcionalitu pro přípravu 3D modelů a textur
orientovat se v jednoduchých postupech animace
rozumět základům programování |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
orientovat se v softwaru pro 3D a 2D modelování
používat funkce pro vytváření 3D modelů a textur
navrhnout několik animačních postupů
vybrat vhodný postup s ohledem na zadání
realizovat výstup v softwarovém prostředí |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
pokročilé terminologie a procesních postupů v 3D a 2D softwaru
standardní funkcionality pro přípravu 3D modelů a textur
jednoduchých postupů animace
základů programování
vytváření vlastních interaktivních scén |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
plánování a využívání softwaru pro 3D a 2D modelování
zvládnutí funkcí pro vytváření 3D modelů a textur
navrhování několik animačních postupů
výběru vhodného postupu s ohledem na zadání
realizace výstupu v softwarovém prostředí
vytvoření vlastní interaktivní scény
prezentace a zhodnocení projektu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Skupinová prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|