|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAU / WVT
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAU
/
WVT
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Workshop - videotvorba
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
40
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KVU/WVT
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Workshop se zaměřuje na široké spektrum témat v rámci intermediální a prostorové tvorby a je postaven tak, aby si účastníci mohli během krátké doby vyzkoušet a seznámit se s principy foto a video instalace, data projekce v prostorovém řešení (v interiéru i exteriéru) s možností zvukové a světelné instalace i dalších disciplín včetně kresby, malby, práce s objektem, fotografie i performance. Účastníci se budou učit konceptuálnímu myšlení při navrhování projektů pomocí prostorových modelů, při práci s digitální fotografií, textem, zvukem i při tvorbě prostorových objektů.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na získání zápočtu:
- 70% účast na seminářích
- odevzdání všech zadaných cvičení ve stanovených termínech a kvalitě dle zadání vyučujícího uvedených na courseware.
Požadavky na absolvování zkoušky:
- předchozí získání zápočtu
- konzultace s pedagogem nad náměty prací určených ke zkoušce
- odevzdání semestrální práce ve stanovených termínech a kvalitě dle zadání vyučujícího uvedených na courseware.
|
Obsah
|
1. Úvod do filmové a televizní tvorby, výrazové prostředky filmu. 2. Záznam na klasický filmový materiál, filmové kamery, projekce filmu. 3. Videozáznam, jeho specifika, ovládání kamery. 4. Literární příprava filmu. 5. Základy snímání: Tvorba obrazu I. 6. Základy snímání: Tvorba obrazu II. 7. Základy práce v nelineárních editačních programech 8. Kodeky v digitálním videozáznamu 9. Základy střihové skladby I. 10. Základy střihové skladby II. 11. Práce se zvukem ve filmu a videu. 12. Základy práce se světlem při snímání. 13. Postprodukce filmu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Henninges, Heiner. Video : filmování bez váhání. Vyd. 1. Praha : Grada, 1996. ISBN 80-7169-387-1.
-
Doporučená:
Long, Ben; Schenk, Sonja. Velká kniha digitálního videa. Brno : CP Books, 2005. ISBN 80-251-0580-6.
-
Doporučená:
Zapletal, Petr. Videotechnika : tv, videorekordéry, videokamery, příslušenství a jak správně natáčet. 2. vyd. Olomouc : Rubico, 1997. ISBN 80-85839-15-6.
-
Doporučená:
Baran, L. Zázraky filmového obrazu. Praha, 1989.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
15
|
Kontaktní výuka
|
40
|
Celkem
|
55
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
na základní úrovni porovnávat a analyzovat různé výtvarné výrazy z hlediska estetického, sémiotického a technického,
specifikovat základní znalosti z podpůrných uměleckých disciplín a jejich technik a technologií,
reprodukovat znalosti o základních vizuálních prostředcích vhodných pro filmovou tvorbu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
na základní uživatelské úrovni ovládat PC a některé základní počítačové a digitální programy pro tvorbu grafiky, animací, atp.,
navrhovat rukou volnou i skrze základní grafické editory vizuální metafory se zaměřením na možnosti filmové tvorby,
v několika krocích odvyprávět děj prostředky výtvarného vyjadřování,
pracovat samostatně a flexibilně reagovat na hodnotící komentáře vyučujícího,
projevit vlastní kreativitu ve vztahu k obecným zadáním a vůli hledat různá výtvarná řešení, alterovat je a konstruktivně hodnotit,
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
základního pojmosloví filmové tvorby a jejích technik a technologií,
o technologických postupech v oblasti pořízení i zpracování videozáznamu,
o základních stylistických formách filmu (dokument, reportáž, etuda,atd.) |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikovat teoretické znalosti technik a technologií ve vlastní tvorbě,
volit vhodné prostředky realizaci audiovizuálního díla odhadnutím jeho náročnosti,
sestavit scénář krátkého dokumentu, reportáže nebo hrané etudy s následnou realizací v obrazové i zvukové složce |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Praktická zkouška, |
Individuální prezentace, |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|