|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGI / AGDP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGI
/
AGDP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Grafický design pro prezentaci
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
26 / -
|
1 / 7
|
0 / 3
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
29 / -
|
0 / 9
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KDE/AGDP
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je naučit studenty prezentovat své dosavadní dílo na takové úrovni, aby grafický design prezentovaného díla byl vždy vysoce profesionální, dílu pomáhal a posiloval jeho umělecké vyznění.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na udělení zápočtu:
- pravidelná účast na výuce
- splnění všech průběžných seminárních úkolů dle pokynů vyučujícího v požadovanéých termínech
- předložení vlastního projektu v požadované kvalitě a v termínu stanoveném vyučujícím
- předložení písemné obhajoby projektu
|
Obsah
|
1. Úvod do problematiky oboru
2. Studie pracovních postupů dle zadaného úkolu
3. Kolektivní příprava, řešení koncepce, návrhy, struktura vlastního projektu
4. Prezentace vlastního díla
5. Výběr materiálů
6. Koncept prezentace v Power pointu
7. Koncept posteru
8. Koncepce katalogu
9. Design katalogu - tisk
10. Koncept webové prezentace
11. Finalizace vlastního projektu
12. Písemná obhajoba vlastního projektu
13. Hodnocení
Předmět vždy v rámci možností reflektuje projekty řešené v hlavním předmětu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům jsou k dispozici materiály zveřejněné pomocí Google Disku.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Ambrose, Gavin; Harris, Paul. Grafický design, Designové myšlení. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3245-6.
-
Doporučená:
Blažej, Bohuslav. Grafická úprava tiskovin : Učebnice pro 4. roč. střední prům. školy grafické, stud. obor polygrafie. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1990. ISBN 80-04-23201-9.
-
Doporučená:
Muzika, František. Krásné písmo ve vývoji latinky. 1. díl. Praha : Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, 1958.
-
Doporučená:
Hlavsa,O. Typografie 1-3. Praha, STN, 1976.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
5
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Celkem
|
84
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znalost základů grafického designu |
vybavit si postupy kresebného a plošného vyjádření tvarů volnou rukou i v základních grafických editorech,
reprodukovat názvy a definice základních stavebních prvků grafického jazyka,
na základní úrovni porovnávat a analyzovat různé výtvarné výrazy z hlediska estetického, sémiotického a technického,
aplikovat znalosti o základním grafickém tvarosloví při navržení kompozice, |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vypracovat kresebné skici vlastních kompozičních návrhů rukou volnou i v základních grafických editorech,
vypracovat rešerši k zadanému tématu,
projevit vlastní kreativitu ve vztahu k obecným zadáním a vůli hledat různá výtvarná řešení, alterovat je a konstruktivně hodnotit,
pracovat samostatně a aktivně a flexibilně reagovat na hodnotící komentáře vyučujícího, |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student bude schopen prezentovat své dosavadní dílo na profesionální úrovni s akcentem na umělecké vyznění. Dokáže vytvořit odpovídající umělecké portfolio (katalogy, postery atd.) a bude ovládat základní webové prezentace. Vytvořenou prezentaci bude schopen aktivně využít např. při hledání zaměstnání |
širších vztahů základních grafických prostředků - písmu, obrazu, tvaru, barvě atd.,
možných vzájemných kompozičních vztahů,
o historických i současných stylových kánonech vzhledem ke grafickému designu a jeho formám,
o grafických prostředcích vhodných pro grafický design pro prezentaci vlastní práce, o možnostech vlastní presentace digitální i fyzickou formou, |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
prezentovat své dosavadní dílo na profesionální úrovni s akcentem na umělecké vyznění,
vytvořit odpovídající portfolio (katalogy, postery, atd.,), ovládat webové prezentace,
vytvořenou prezentaci aktivně využít, např. při hledání zaměstnání, zakázek, atd., |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|