|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGI / BGD
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGI
/
BGD
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Grafický design - povinně volitelný
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
18 / -
|
2 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KDE/BGD
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je naučit studenta chápat grafický design ve vztahu k akcidenční, knižní, časopisecké produkci. Vysvětlit plošné a prostorové vztahy; výtvarné, informační a technologické působení na realizovaný úkol; historické souvislosti.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na získání zápočtu:
- realizace všech zadaných semestrálních dílčích praktických cvičení v odpovídající kvalitě dle požadavku vyučujícho,
- realizace hlavního semestrálního projektu,
- průběžné společné konzultace v kolektivu,
- pravidelná účast na seminářích.
|
Obsah
|
1. Úvod do problematiky oboru.
2. Studie pracovních postupů dle zadaného úkolu.
3. Kolektivní příprava, řešení koncepce, návrhy, struktura vlastního projektu.
4. Kompoziční cvičení, plošné a prostorové vztahy .
5. Znak, ornament a výtvarná zkratka.
6. Písmo jako jediný výtvarný prostředek
7. Experimentální typografie
8. Akcidenční produkce
9. Knižní produkce
10. Časopisecká a novinová produkce
11. Předtisková příprava, export, komunikace s tiskárnou.
12. Finalizace vlastního projektu
13. Písemná obhajoba vlastního projektu.
Předmět vždy v rámci možností reflektuje projekty řešené v hlavním designovém předmětu. Náročnost úloh se postupně zvyšuje a zadání jsou přiměřeně orientována více individuálně.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům jsou k dispozici materiály zveřejněné pomocí Google Disku.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Muzika, František. Krásné písmo ve vývoji latinky. 1. díl. Praha : Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, 1958.
-
Doporučená:
Odborné časopisy. Deleatur.
-
Doporučená:
Odborné časopisy. Font.
-
Doporučená:
Blažej, Bohuslav. Grafická úprava tiskovin : Učebnice pro 4. roč. střední prům. školy grafické, stud. obor polygrafie. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1990. ISBN 80-04-23201-9.
-
Doporučená:
Grapheion : Evropská revue o moderní grafice, umění knihy, tisku a papíru. Praha : Středoevropská galérie a nakladatelství, 1997.
-
Doporučená:
Graphis : the International Magazine of Design and Communications. New York : Graphis Inc., ----.
-
Doporučená:
Typo : typografie, grafický design, vizuální komunikace : typography, graphic design, visual communication. Praha : Svět tisku, 2003.
-
Doporučená:
Typografia : odborný časopis českých typografů @ typografů. Praha : Kolegium Typografie, 1888.
-
Doporučená:
Hlavsa, Oldřich. Typographia. Praha : Státní nakladatelství technické literatury, 1976.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
25
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
intenzivně se osobně zajímat o obor grafický design |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
intenzivně se zabývat oborem grafický design |
aktivně přistupovat k řešení výtvarných úkolů, podílet se na vytváření spolupracující a přátelské atmosféry |
zadané úkoly zpracovat tvořivě a pečlivě |
respektovat a dodržovat stanovené termíny pro konzultace a odevzdávání zadaných úkolů |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat vztahy výtvarného, informačního a technologického působení na vyznění realizovaného úkolu |
vysvětlit vztahy formy a obsahu v závislosti k danému úkolu |
vysvětlit důležitost předtiskové přípravy, rozpoznat základní historické souvislosti |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
realizovat kvalitní přípravu, harmonizovat pracovní postupy |
použít a začlenit vhodné kompoziční prvky a znaky ve vztahu k úkolu |
rozeznat a správně aplikovat plošné a prostorové vztahy, správně zacházet s typografií, dodržovat pravidla sazby a typografie |
začlenit a upravit rukodělné prvky (kresba, malba, fotografie) |
zpracovat základní tiskoviny do finální podoby, obratně pracovat s grafickými a sázecími editory |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Výstupní projekt, |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Sebehodnocení, |
Individuální prezentace, |
Portfolio, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová konzultace, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Projektová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Skupinová konzultace, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Prezentace práce studentů, |
Projektová výuka, |
|
|
|
|