|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGI / IL4S
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGI
/
IL4S
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ateliér Mediální a didakt. ilustrace 4
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Ateliér Mediální a didaktická ilustrace 4
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
8
Kred.
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Rozsah hodin
|
Seminář
9
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KDE/IL4S
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem výuky je naučit studenta tvorbě ilustrace s ohledem na charakter textu - pochopit souvislosti mezi zpracováním obsahu do obrázkového sledu a jeho výtvarným pojetím.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na absolvování zkoušky: - splnění a průběžné odevzdávání všech zadaných seminárních úkolů v požadované kvalitě a v termínech stanovených vyučujícím, jejich pravidelná konzultace, - průběžná tvorba a konzultace KP, - v termínu stanoveném pedagogem předložení KP v konečné podobě, - 75% docházka, - prezentace (odevzdání všech semestrálních prací včetně uložení na CD - v podobě připravené pro tisk - 300dpi, ve formátu pdf.), - znalost grafického ztvárnění (tisku, písma, sazby) z předchozího studia v jiných ateliérech (podmínka pro schopnost další mezioborové spolupráce), - nutná znalost grafických programů (Photoshop, Image ready, InDesign - ev. souběžné studium těchto programů),
Bude hodnoceno: zvládnutí myšlenkového pochodu vyprávění, grafická zručnost, výtvarné pojetí, přístup studenta k plnění úkolů během semestru (respektování pokynů pedagoga, píle, důslednost, pracovitost, množství odvedené práce, důsledné dodržování termínů plnění úkolů, celková výsledná úroveň vytvořených prací).
|
Obsah
|
1. - 13. 1. Úvodní hodina, seznámení s průběhem semestru, zadání tématu KP. 2. Průběžné zadávání a odevzdávání seminárních úkolů (téma bude zadáno či vznikne jako reakce na předchozí přednášku pozvaného odborníka - redaktora renomovaného nakladatelství). 3. - 6. Konzultace kolektivní. 7. odevzdání prrvního projektu, vyhodnocení, zadání projektu druhé knihy (provede redaktor nakladatelství), 8. - 12. Konzultace kolektivní 13. Odevzdání semestrálního projektu č. 2. Vyhodnocení, příprava na KPZ
V tomto semestru se studenti naplno ponoří do knižní tvorby, v jeho průběhu vytvoří dvě ilustrované knihy. - Knihu poezie vybrané dle dohody pedagoga se studentem. Může jít i o vlastní verše. Rozsah textu knihy by neměl překročit dvacet stran. Kniha bude graficky upravena ve spolupráci s ateliérem grafického designu, vytištěna digitálně nebo v originální grafické technice v grafických dílnách školy. - Ilustrace historické beletrie je druhým projektem tohoto semestru. Studenti vytvoří ucelený soubor ilustrací k vybranému autorovi. Součástí práce je důsledné studium příslušných dobových materiálů. Student může vytvořit ilustrační doprovod většího rozsahu nebo ilustrovat kratší historickou povídku a podobně jako v předešlých úkolech vytisknout a svázat knihu. V obou projektech se jedná o barevná řešení ilustrací libovolnou technikou.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Bohatcová, Mirjam. Česká kniha v proměnách staletí. 1. vyd. Praha : Panorama, 1990. ISBN 80-7038-131-0.
-
Doporučená:
Holešovský, František; Stehlíková, Blanka. Čeští ilustrátoři v současné knize pro děti a mládež. Praha : Albatros, 1989.
-
Doporučená:
Holešovský, František. Glosy k vývoji české ilustrace pro děti. Praha : Albatros, 1982.
-
Doporučená:
Blažej, Bohuslav. Grafická úprava tiskovin : Učebnice pro 4. roč. střední prům. školy grafické, stud. obor polygrafie. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1990. ISBN 80-04-23201-9.
-
Doporučená:
Matějček, Antonín. Ilustrace : se 246 reprodukcemi. Praha : Jan Štenc, 1931.
-
Doporučená:
Pro orientaci ilustrátora kromě historie oboru, kterou studuje ve specializovaném předmětu, je důležitá znalost aktuálních tendencí oboru. Proto jsou studenti v rámci výuky upozorňováni na články v odborném tisku, výstavy a webové adresy..
-
Doporučená:
Najbrt, Vladislav; Běhal, Miroslav; Potužáková, Vladislava. Redaktor v tiskárně. 1. vyd. Praha : Novinář, 1979.
-
Doporučená:
Hlušička, Jiří. Současná světová grafika : deset brněnských bienále. Praha : Odeon, 1986.
-
Doporučená:
VÝZNAMNÍ SVĚTOVÍ A ČEŠTÍ ILUSTRÁTOŘI, konkrétní ukázky tvorby..
-
Doporučená:
Kneidl, Pravoslav. Z historie evropské knihy : Po stopách knih, knihtisku a knihoven. Praha : Nakl. Svoboda, 1989. ISBN 80-205-0093-6.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
80
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Kontaktní výuka
|
117
|
Celkem
|
212
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
o širokém spektru základních ilustrátorských prostředků,
o jejich možných vzájemných kompozičních a funkčních vztazích,
o technických a technologických způsobech ilustrátorské tvorby,
o historických i současných stylových kánonech ilustrace,
o gradaci vyprávění a tvorbě jednoduchých herních a edukativních interaktivních prvků,
o navrhování variant díla s ohledem na správné propojení jeho zamýšlené funkce s estetickými kritérii,
o způsobech komunikace se zadavatelem za účelem zjištění jeho požadavků |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vybírá vhodnou ilustrátorskou techniku s ohledem na zadané téma,
sytetizuje textovou část do výtvarné zkratky,
navrhuje a vytváří jednoduché herní a edukativní prvky, které podněcují interakci čtenáře/diváka s dílem,
zvolí odpovídající technologii výroby makety a navrhne technologický postup výroby finálního díla,
reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech,
reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů,
s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství,
je schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response,
vůj návrh a výběr předloží zadavateli a zdůvodní jej s ohledem na zadání a zjištěné požadavky |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
o širokém spektru základních ilustrátorských prostředků,
o jejich možných vzájemných kompozičních a funkčních vztazích,
o technických a technologických způsobech ilustrátorské tvorby,
o historických i současných stylových kánonech ilustrace,
o gradaci vyprávění a tvorbě jednoduchých herních a edukativních interaktivních prvků,
o navrhování variant díla s ohledem na správné propojení jeho zamýšlené funkce s estetickými kritérii,
o způsobech komunikace se zadavatelem za účelem zjištění jeho požadavků,
o způsobech kritického posouzení vlastní práce v oborovém kontextu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
vybírá vhodnou ilustrátorskou techniku s ohledem na zadané téma,
sytetizuje textovou část do výtvarné zkratky,
navrhuje a vytváří jednoduché herní a edukativní prvky, které podněcují interakci čtenáře/diváka s dílem,
zvolí odpovídající technologii výroby makety a navrhne technologický postup výroby finálního díla,
reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech,
reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů,
s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství,
je schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response,
svůj návrh a výběr předloží zadavateli a zdůvodní jej s ohledem na zadání a zjištěné požadavky,
kriticky posuzuje vlastní práce v oborovém kontextu a stylovém rámci |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Projektová výuka, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|