|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGI / IL5S
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGI
/
IL5S
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ateliér Mediální a didakt. ilustrace 5
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Ateliér Mediální a didaktická ilustrace 5
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
15
Kred.
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Rozsah hodin
|
Seminář
14
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KDE/IL5S
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je rozvinout stávající studentovu dovednost realizovat ilustrace pro různá současná média s využitím velké škály výtvarných technik.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na absolvování zkoušky: - splnění všech zadaných úkolů, jejich pravidelná konzultace, - průběžná tvorba a konzultace SP, - v termínu stanoveném pedagogem předložení semestrálního projektu (SP) v konečné podobě, - 75% docházka, - prezentace (odevzdání všech semestrálních prací včetně uložení na CD - v podobě připravené pro tisk - 300dpi, ve formátu pdf.), - znalost grafického ztvárnění (tisku, písma, sazby) z předchozího studia v jiných ateliérech (podmínka pro schopnost další mezioborové spolupráce), - nutná znalost grafických programů Photoshop, Image ready, InDesign.- ev. souběžné studium těchto programů), - prezentace.
Bude hodnoceno: zvládnutí myšlenkového pochodu vyprávění, grafická zručnost, výtvarné pojetí, přístup studenta k plnění úkolů během semestru (respektování pokynů pedagoga, píle, důslednost, pracovitost, množství odvedené práce, důsledné dodržování termínů plnění úkolů, celková výsledná úroveň vytvořených prací).
|
Obsah
|
1. - 13.
- Úvodní hodina, seznámení s průběhem semestru, zadání tématu SP.
2. Tvorba frotáže.
3. Tvorba koláže.
4. Zapojení grafiti do mediální ilustrace.
5. Asambláž, instalace jako materiál, či východisko mediální ilustrace
6. Projekt vlastního ateliérového časopisu - možno ve spolupráci s akademií Josefa Škvoreckého
7. Konzultace časopisu za přítomnosti designéra časopisů a novin
8. - 9. Konzultace práce na časopise.
10. Odevzdání atelierového časopisu za přítomnosti designéra časopisů a novin, hodnocení, zadání dalšího projektu.
12. Konzultace za přítomnosti pedagoga FAV
13. Odevzdání práce - vyhodnocení - příprava na zkoušku
Výstupem z tohoto semestru budou společné noviny, časopis, internetové stránky, které studenti Mediální a didaktické ilustrace vytvoří ve spolupráci se studenty Fakulty aplikovaných věd.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Bohatcová, Mirjam. Česká kniha v proměnách staletí. 1. vyd. Praha : Panorama, 1990. ISBN 80-7038-131-0.
-
Doporučená:
Holešovský, František; Stehlíková, Blanka. Čeští ilustrátoři v současné knize pro děti a mládež. Praha : Albatros, 1989.
-
Doporučená:
Holešovský, František. Glosy k vývoji české ilustrace pro děti. Praha : Albatros, 1982.
-
Doporučená:
Blažej, Bohuslav. Grafická úprava tiskovin : Učebnice pro 4. roč. střední prům. školy grafické, stud. obor polygrafie. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1990. ISBN 80-04-23201-9.
-
Doporučená:
Matějček, Antonín. Ilustrace : se 246 reprodukcemi. Praha : Jan Štenc, 1931.
-
Doporučená:
Najbrt, Vladislav; Běhal, Miroslav; Potužáková, Vladislava. Redaktor v tiskárně. 1. vyd. Praha : Novinář, 1979.
-
Doporučená:
Hlušička, Jiří. Současná světová grafika : deset brněnských bienále. Praha : Odeon, 1986.
-
Doporučená:
Kneidl, Pravoslav. Z historie evropské knihy : Po stopách knih, knihtisku a knihoven. Praha : Nakl. Svoboda, 1989. ISBN 80-205-0093-6.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
65
|
Kontaktní výuka
|
182
|
Projekt individuální [40]
|
100
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Celkem
|
392
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
o širokém spektru základních ilustrátorských prostředků,
o jejich možných vzájemných kompozičních a funkčních vztazích,
o technických a technologických způsobech ilustrátorské tvorby,
o historických i současných stylových kánonech ilustrace,
o gradaci vyprávění a tvorbě jednoduchých herních a edukativních interaktivních prvků,
o navrhování variant díla s ohledem na správné propojení jeho zamýšlené funkce s estetickými kritérii,
o způsobech komunikace se zadavatelem za účelem zjištění jeho požadavků,
o způsobech kritického posouzení vlastní práce v oborovém kontextu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vybírá vhodnou ilustrátorskou techniku s ohledem na zadané téma,
sytetizuje textovou část do výtvarné zkratky,
navrhuje a vytváří jednoduché herní a edukativní prvky, které podněcují interakci čtenáře/diváka s dílem,
zvolí odpovídající technologii výroby makety a navrhne technologický postup výroby finálního díla,
reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech,
reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů,
s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství,
je schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response,
svůj návrh a výběr předloží zadavateli a zdůvodní jej s ohledem na zadání a zjištěné požadavky,
kriticky posuzuje vlastní práce v oborovém kontextu a stylovém rámci |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
o širokém spektru základních ilustrátorských prostředků,
o jejich možných vzájemných kompozičních a funkčních vztazích,
o technických a technologických způsobech ilustrátorské tvorby,
o historických i současných stylových kánonech ilustrace,
o gradaci vyprávění a tvorbě jednoduchých herních a edukativních interaktivních prvků,
o navrhování variant díla s ohledem na správné propojení jeho zamýšlené funkce s estetickými kritérii,
o způsobech komunikace se zadavatelem za účelem zjištění jeho požadavků,
o způsobech kritického posouzení vlastní práce v oborovém kontextu,
o možnostech plnohodnotného zapojení do produkčního týmu řešícího komplexní úkoly,
o způsobech zdůvodňování a obhajování vlastní návrhové činnosti ve vztahu k dalším členům produkčního týmu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
vybírá vhodnou ilustrátorskou techniku s ohledem na zadané téma,
sytetizuje textovou část do výtvarné zkratky,
navrhuje a vytváří jednoduché herní a edukativní prvky, které podněcují interakci čtenáře/diváka s dílem,
zvolí odpovídající technologii výroby makety a navrhne technologický postup výroby finálního díla,
reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech,
reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů,
s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství,
je schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response,
svůj návrh a výběr předloží zadavateli a zdůvodní jej s ohledem na zadání a zjištěné požadavky,
kriticky posuzuje vlastní práce v oborovém kontextu a stylovém rámci,
plnohodnotně se zapojuje do činnosti produkčního týmu řešícího komplexní úkoly,
zdůvodní a obhájí svůj výběr před dalšími členy produkčního týmu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Projektová výuka, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|