|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGI / KO4S
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGI
/
KO4S
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ateliér Komiks a ilustrace pro děti 4
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
10
Kred.
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Rozsah hodin
|
Seminář
9
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KDE/KO4S
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je naučit studenta tvorbě tematicky zaměřených komiksů, aplikovaných do učebnic a didaktických pomůcek. Vybavit studenta znalostmi základních zásad tvorby didaktických pomůcek pro děti různého věku, pro studenty i pro dospělé.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na absolvování zkoušky:
- pravidelná docházka na výuku,
- pravidelné zadávání, konzultace a odevzdávání všech seminárních prací v požadované kvalitě a v termínech stanovených vyučujícím,
- pravidelné konzultace semestrálního projektu (KP),
- předložení semestrálního projektu (KP),
- prezentace.
|
Obsah
|
1. Přednáška odborníka na pedagogiku o tvorbě výukových pomůcek a specifických zásadách práce pro různé věkové vrstvy. Zadání ateliérového projektu (KP).
2. Korektura námětu, přednáška s příklady zdařilých řešení významných autorů.
3. - 4. Korektury literárního scénáře.
5. Tvorba obrázkového scénáře a konzultace s odborníky na zvolené téma a na pedagogiku.
6. Konzultace obrazových ukázek za přítomnosti zástupců adresátů.
7. - 11. Realizace projektu, průběžné konzultace.
12. Tisk, vazba.
13. Odevzdání semestrální práce, předložení a diskuze o práci klauzurní (KP) na téma "zábavné pohlednice z dovolené".
V tomto semestru pokračuje výuka směrem k tvorbě tematicky zaměřených komiksů, hlavní pozornost je věnována aplikaci komiksu do učebnic a didaktických pomůcek s využitím prostředí univerzity a plzeňského science centra Techmania.
Studenti absolvují přednášku o základních zásadách tvorby didaktických pomůcek pro děti různých věkových vrstev, pro studenty i pro vzdělávání dospělých. Úkol pak řeší jako společný projekt ve spolupráci s některou z fakult, science centrem Techmania či jinou institucí.
Výstupem je sada komiksových sešitů nebo společná kniha či cyklus naučných tabulí na dané téma.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Mazzucchelli, D. Asterios Polyp.
-
Doporučená:
Guillaume, Depardieu. Fear(s) of dark. 2009.
-
Doporučená:
Tobolka, Zdeněk. Kniha : Její vznik, vývoj a rozbor. Praha : Orbis, 1949.
-
Doporučená:
Vakrčka, Alois. Knihařství : technologie ruční vazby pro obor knihař, knihařka. 2. vyd. Praha : SNTL, 1969.
-
Doporučená:
Král, Jindřich. Moderní knihařství : souborné zpracování poznatků oboru. 1. vyd. Brno : Knihař, 1999. ISBN 80-901924-8-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
117
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
135
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Celkem
|
262
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
o širokém spektru základních způsobů zachycení lidské postavy z různých pohledů a v rozmanité škále pohybů,
o o výtvarném tvarosloví komixového žánru a kompozičních vztazích obrazového materiálu, obrazu a písma,
o historických i současných stylových kánonech,
o tvůrčích postupech při hledání proporcí textové a výtvarné složky komiksu,
navrhování komixových scénářů s ohledem na propojení funkce komixu a estetického ztvárnění,
o způsobech komunikace se zadavatelem (cílovou skupinou) za účelem zjištění jeho požadavků |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
dokáže zachytit lidskou postavu z různých pohledů a v rozmanité škále pohybů,
ve spolupráci s pedagogem scénáristiky a vedoucím ateliéru komiksu vytvoří jednoduchý komiks,
reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech,
reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů,
s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství,
je schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response,
zvolí odpovídající technologii pro výrobu finálního díla,
svůj návrh a výběr předloží zadavateli a zdůvodní jej s ohledem na zadání a zjištěné požadavky |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
o širokém spektru základních způsobů zachycení lidské postavy z různých pohledů a v rozmanité škále pohybů,
o o výtvarném tvarosloví komixového žánru a kompozičních vztazích obrazového materiálu, obrazu a písma,
o historických i současných stylových kánonech,
o tvůrčích postupech při hledání proporcí textové a výtvarné složky komiksu,
navrhování komixových scénářů s ohledem na propojení funkce komixu a estetického ztvárnění,
o způsobech komunikace se zadavatelem (cílovou skupinou) za účelem zjištění jeho požadavků,
o způsobech kritického posouzení vlastní práce v oborovém kontextu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
dokáže zachytit lidskou postavu z různých pohledů a v rozmanité škále pohybů,
ve spolupráci s pedagogem scénáristiky a vedoucím ateliéru komiksu vytvoří jednoduchý komiks,
reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech,
reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů,
s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství,
je schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response,
zvolí odpovídající technologii pro výrobu finálního díla,
svůj návrh a výběr předloží zadavateli a zdůvodní jej s ohledem na zadání a zjištěné požadavky,
kriticky posuzuje vlastní práce v oborovém kontextu a stylovém rámci
je schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Projektová výuka, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|