|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGI / KT2S
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGI
/
KT2S
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ateliér Kniha a tvarování papíru 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Rozsah hodin
|
Seminář
9
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KDE/KT2S
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je obeznámit studenty s historií a terminologií oboru knihařství a oboru obalový design. V rámci uvedených oborů prakticky naučit studenty základním pracovním technologiím.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na absolvování zkoušky:
- pravidelná docházka na výuku,
- průběžné plnění a konzultace všech zadaných dílčích seminárních ateliérových úkolů dle pokynu vyučujícího a jejich předložení ve stanoveném termínu a požadované kvalitě,
- aktivní zapojení do řešení problémů, povinnost vlastní invence,
- průběžná tvorba a konzultace KP,
- předložení konečné verze semestrálního projektu (KP) vyučujícímu ve stanoveném termínu a požadované kvalitě včetně odpovídající prezentace a písemné obhajoby,
- prezentace.
|
Obsah
|
1. Zadání tématu semestrální práce, seznámení s náplní a rozsahem práce na semestr, zadání a příprava materiálu na zpracování prvního tématu.
2. - 3. Práce s papírem ve výtvarném vyjadřování (skládání, tvarování, spojování, zušlechťování).
4. - 5. Zhotovení skicáře s pouzdrem.
6. - 7. Ornament - balící papír.
8. - 9. Vytvoření nápaditých a netradičních spisových desek.
10. - 11. Prostorová hračka pro děti z kartonu, papíru nebo lepenky.
12. - 13. Netradiční pouzdro na prostorovou hračku pro děti.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Král, Jindřich. Moderní knihařství : souborné zpracování poznatků oboru. 1. vyd. Brno : Knihař, 1999. ISBN 80-901924-8-3.
-
Doporučená:
Krejča, Aleš. Techniky grafického umění : Průvodce pracovními postupy a dějinami originální tiskové grafiky. Praha : Artia, 1981.
-
Doporučená:
Macháň, J. Výroba obalů, část I., část II..
-
Doporučená:
Baleka, Jan. Výtvarné umění : výkladový slovník : malířství, sochařství, grafika. Praha : Academia, 1997. ISBN 80-200-0609-5.
-
Doporučená:
Hamanová P. Z dějin knižní vazby. Orbis, Praha, 1959.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
117
|
Celkem
|
157
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
rozeznat základní materiály v oboru knihařství a obalový design a jejich tváření a vlastnosti
vybavit si postupy modelování specifických forem základních tvarů několika různými způsoby
porovnat výsledky dosažené na zadaném poli tvorby (vlastní i cizí)
usouvztažnit základní znalosti z podpůrných uměleckých disciplín, zejména z oboru technologií a průmyslového designu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
aplikovat znalost základního běžného vybavení pro práci s papírem a jinými materiály pro práci s knihou a obalový design
aplikovat nejzákladnější postupy práce s papírem a jinými základními materiály oboru a jejich modelace
projevit vlastní kreativitu ve vztahu k obecným zadáním a vůli hledat různá výtvarná řešení, alterovat je a konstruktivně hodnotit
projevit základní estetické hodnocení ve vztahu k obalovému designu, porovnávat působení a poměr estetických kvalit s kvalitami funkčnosti a zohledňovat ostatní požadavky vhledem k cíli a produktu tvůrčího procesu |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
základní historie oboru knihařství a obalový design a společensko-kulturních souvislostí k nim se vázajících
odborné terminologie základních metod a nástrojů knižní vazby a práce s papírem a jinými obalovými materiály
běžných metod a postupů práce s papírem a jinými materiály a jejich výhod a specifik
základních estetických a funkčních kritérií pro různé produkty, určování jejich efektivního poměru
základního využití škály produktů knižní vazby a obalového designu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
používat základních strojů, nástrojů a jiného vybavení knihařské a designérské dílny
prakticky aplikovat základní technologie práce s papírem (zušlechťování, řezání, spojování, tvarování, atd.)
reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech
reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů,
s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství
samostatně vypracovat jednoduchý projekt na zadané téma od návrhu a technického zaměření po realizaci v materiálu
je schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Praktická zkouška, |
Výstupní projekt, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|