|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGI / MGIL1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGI
/
MGIL1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Didaktická ilustrace 1
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
11
Kred.
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Rozsah hodin
|
Seminář
10
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
4 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KDE/MGIL1
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je vybavit studenty znalostmi a praktickými dovednostmi, nezbytnými pro práci v oboru didaktické ilustrace. Studenti si osvojí pravidla základních technických a technologických postupů při navrhování a realizaci ilustrace apliované pro potřeby vzdělávání a herních činností. Rozvinou své schopnosti rešerše zadaného tématu, kritického posouzení navržených variant, výběru nejvhodnějšího finálního řešení, jeho testování na kontrolním vzorku cílové skupiny a nakonec obhajoby před širší i odbornou veřejností podle umělecko estetických kritérií aplikovaných v oboru.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na získání zápočtu:
- aktivní účast na seminářích
- průběžná tvorba a plnění zadaných seminárních úkolů
Požadavky na absolvování zkoušky:
- předchozí získání zápočtu,
- prezentace na seminářích,
- průběžná tvorba, konzultace a úspěšné splnění všech zadaných ateliérových výtvarných projektů dle pokynů vyučujícího.
Student musí prokázat ovládání tradičních technologií exaktní kresby a malby, znalost specifických způsobů komponování a znalost metody analýzy a konstrukce naučné ilustrace.
|
Obsah
|
Tento předmět si student navazujícího magisterského studia může zapsat jako svůj tzv. druhý ateliér.
1. - 13.
Dle zaměření individuálního talentu se student může specializovat na tvorbu pro určitou věkovou skupinu či se věnuje tvorbě pro všechny věkové skupiny.
- obrázková abeceda, obrázkový slovník,
- slabikář, učebnice pro 1. stupeň ZČ,
- učebnice pro 2. stupeň ZŠ
- naučné tabule na téma: minerály, hmyz,
- naučné tabule na téma: život na venkově, život ve městě,
- naučné tabule na téma: anatomie člověka,
- naučné tabule na téma: vesmír,
- mapy, obrázkové mapy výskytu živočichů, mapy historických památek, nerostných surovin,
- tabule k výuce dějepisu (např. život na středověkém hradě)
- historické mezníky (třicetiletá válka, první světová válka) a další.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Heller S. & Arisman, M. (eds). Inside the Business of Illustration. New York: Allworth, 2004.
-
Doporučená:
Meggs, Philip B. A history of graphic design. New York : John Wiley & Sons, 1998. ISBN 0-471-29198-6.
-
Doporučená:
Smith, K. A. Structure of the Visual Book. Keith A Smith Books: New York, 1994.
-
Doporučená:
Heller S. & Arisman, M. (eds). The Education of an Illustrator. New York: Allworth.
-
Doporučená:
Heller, Steven,; Wiedemann, Julius. 100 illustrators. Praha : Slovart, 2013. ISBN 978-80-7391-808-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
130
|
Projekt individuální [40]
|
60
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
45
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Celkem
|
285
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
o širším spektru základních ilustrátorských prostředků - písmu, obrazu, tvaru, barvě atd.,
o jejich možných vzájemných kompozičních a funkčních vztazích,
o historických i současných stylových kánonech
o gradaci vyprávění a tvorbě jednoduchých herních a edukativních interaktivních prvků |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vybírá vhodnou ilustrátorskou techniku s ohledem na zadané téma,
sytetizuje textovou část do výtvarné zkratky,
navrhuje a vytváří jednoduché hernía aedukativní prvky, které podněcují interakci čtenáře/diváka s dílem,
reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech,
reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů,
s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství
je schopen akceptovat a tvrčím způsobem využít hodnotící a kritické response |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
o širokém spektru základních ilustrátorských prostředků,
o jejich možných vzájemných kompozičních a funkčních vztazích,
o technických a technologických způsobech ilustrátorské tvorby,
o historických i současných stylových kánonech ilustrace,
o gradaci vyprávění a tvorbě jednoduchých herních a edukativních interaktivních prvků,
o navrhování variant díla s ohledem na správné propojení jeho zamýšlené funkce s estetickými kritérii |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
vybírá vhodnou ilustrátorskou techniku s ohledem na zadané téma,
sytetizuje textovou část do výtvarné zkratky,
navrhuje a vytváří jednoduché herní a edukativní prvky, které podněcují interakci čtenáře/diváka s dílem,
zvolí odpovídající technologii výroby makety a navrhne technologický postup výroby finálního díla,
reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech,
reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů,
s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství,
je schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|