|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGI / PHEVP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGI
/
PHEVP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Evropský výzkumný prostor
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
0
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
5
[DNU/SEM]
Seminář
5
[DNU/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
11 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / 20
|
0 / 10
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je určen pro studenty doktorského studijního programu.
Znalost evropského výzkumného prostoru patří mezi základní znalostní dovednosti každého vědce bez ohledu na výzkumné zaměření. Cílem přednášek je tak seznámit mladou vědeckou generaci s mezinárodním vědeckým prostředím, možnostmi a principy mezinárodního výzkumu s akcentem na Horizont Europe a podrobně si také popíšeme další mezinárodní programy a iniciativy s důrazem na výzkum v oblasti kultury, umění a kreativních odvětví (např. New European Bauhaus Creative Europe etc.). Nedílnou součástí přednášek jsou kapitoly věnované tématům jako struktura a hodnocení mezinárodních projektů, popis životních fází výzkumného projektu a průřezová témata jako jsou etika, gender, otevřený přístup a další. Kurz je doprovázen také ukázkami a příklady úspěšných projektů.
Součástí přednášek je cvičení a vytvoření návrhu výzkumného projektu.
|
Požadavky na studenta
|
Orientace v problematice mezinárodních projektů.
Podmínkou absolvování předmětu je složení kombinované zkoušky. V rámci písemné části student připraví vlastní projekt. Ústní část zkoušky ověřuje znalosti nabyté samostudiem. V rámci ústní části student rovněž obhajuje svůj projekt.
Portál: https://www.evropskyvyzkum.cz/cs/o-era
https://www.kreativnicesko.cz/o-konceptu-kko
|
Obsah
|
Nedílnou součástí přednášek jsou kapitoly věnované tématům jako struktura a hodnocení mezinárodních projektů, popis životních fází výzkumného projektu a průřezová témata jako jsou etika, gender, otevřený přístup a další. Kurz je doprovázen také ukázkami a příklady úspěšných projektů.
1. Evropský výzkumný prostor, jednotný trh EU pro výzkum, inovace a technologie.
2. Cíle nové politiky EU v oblasti výzkumu a inovací.
3.-4. Financování a strategické poradenství v oblasti evropského výzkumu, praktické cvičení
5.-6. Iniciativy s důrazem na výzkum v oblasti kultury, umění a kreativních odvětví - New European Bauhaus, Creative Europe etc.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
ČMEJRKOVÁ, S.; DANEŠ, F., SVĚTLÁ, J. Jak napsat odborný text. Praha: Leda, 1999. ISBN 80-85927-69-1.
-
Základní:
R&I and the green transition, Directorate-General for Research and Innovation. Evropská komise, 2021.
-
Doporučená:
MACHAMER, P., SILBERSTEIN, M. (ed.). Philosophy of Science. Oxford: Blackwell Publisher, 2002. ISBN 0-631-22108-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
U studenta se předpokládá základní orientace ve výzkumu se zřetelem na kulturní a kreativní odvětví, základní orientace v grantové politice a iniciativách Evropské komise. Předpokládá se znalost anglického jazyka. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- Interpretovat anglický text
- Formulovat a písemně vyjádřit sve myslenky v ucelenem jazykovem utvaru
- Orientovat se a napsat základní finanční plán
- Interpretovat své myšlenky v anglickém jazyce
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
mgr. studium: do řešení problémůzahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
mgr. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
mgr. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student se výborně orientuje v mezinárodním výzkumné prostoru, rozumí cílům výzkumu a inovací EU, dokonale se orientuje v iniciativách Evropské komise zaměřené směrem ke kulturním a kreativním odvětvím. Absolvent předmětu se perfektně orientuje ve financování a strategickém poradenství v oblasti mezinárodního výzkumu. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student dokáže interpretovat, představit podstatu Evropského výzkumného prostoru - umí vysvětlit jednotný trh EU pro výzkum, inovace a technologie na základě volného pohybu výzkumných pracovníků a znalostí a slaďováním politik a programů v oblasti výzkumu. Dokáže propojit svůj vlastní doktorský výzkumný záměr s evropským výzkumem s fokusem na kulturní a kreativní odvětví. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
Student po absolvování předmětu je schopen systematicky uchopit a pracovat v mezinárodním vědeckém týmu, je schopen porozumět cílům a potřebám evropského výzkumného prostoru. Student je zároveň schopen uceleně sestavit mezinárodní výzkumný projekt vzhledem k vlastnímu výzkumnému záměru. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Ústní zkouška, |
Diskuze nad fungováním ERA |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Ústní zkouška, |
Návrh vlastního mezinárodního projektu v oblasti KKO |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Diskuse, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|