|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGI / WIL
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGI
/
WIL
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Workshop - ilustrace
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
40
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KDE/WIL
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Formou převážně týdenních workshopů se výuka ilustrace zaměří hlavně na kresebný způsob zpracování s použitím různých výtvarných technik. Půjde o klasickou ilustraci doprovodnou, či kresbu volnou, pouze textem inspirovanou, až po ilustraci vypravěčskou-leporelo, komiks. Cílem je povzbudit kresebnou a malířskou stránku studenta, naučit jej pravidlům ilustrační tvorby, její volnosti, rozmanitosti i zásadám členění jejích žánrů.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na udělení zápočtu:
- 75% aktivní účast na seminářích
- domácí práce dle zadání vyučujícího a její průběžná konzultace
- odevzdání všech výtvarných prací
|
Obsah
|
Přehled probírané látky, po jednotlivých lekcích.
1. Seznámení se s tématem výuky.
2. Kresebné návrhy celkové ilustrátorské koncepce ve zvoleném žánru.
3. Finalizace práce.
4. Prezentace a obhajoba projektu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Holešovský, František; Stehlíková, Blanka. Čeští ilustrátoři v současné knize pro děti a mládež. Praha : Albatros, 1989.
-
Rozšiřující:
Hlušička, Jiří. Současná světová grafika : deset brněnských bienále. Praha : Odeon, 1986.
-
Rozšiřující:
Kneidl, Pravoslav. Z historie evropské knihy : Po stopách knih, knihtisku a knihoven. Praha : Nakl. Svoboda, 1989. ISBN 80-205-0093-6.
-
Doporučená:
Bohatcová, Mirjam. Česká kniha v proměnách staletí. 1. vyd. Praha : Panorama, 1990. ISBN 80-7038-131-0.
-
Doporučená:
Holešovský, František. Glosy k vývoji české ilustrace pro děti. Praha : Albatros, 1982.
-
Doporučená:
Najbrt, Vladislav; Běhal, Miroslav; Potužáková, Vladislava. Redaktor v tiskárně. 1. vyd. Praha : Novinář, 1979.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
40
|
Celkem
|
60
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znalosti kresby a malby na úrovni absolventa střední výtvarné školy, u absolventů gymnázií talentové předpoklady ověřené absolvovanou přijímací talentovou zkouškou
vybavit si postupy kresebného a malířského plošného vyjádření tvarů volnou rukou i v základních grafických editorech,
reprodukovat názvy a definice základních stavebních prvků malířského jazyka,
aplikovat znalosti o základním malířském tvarosloví při navržení kompozice,
vybavit si základní stylové kánony v malbě a vizuálním vyjadřování, |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vypracovat kresebné skici vlastních kompozičních návrhů rukou volnou i v základních grafických editorech,
vypracovat rešerši k zadanému tématu,
projevit vlastní kreativitu ve vztahu k obecným zadáním a vůli hledat různá výtvarná řešení, alterovat je a konstruktivně hodnotit
projevit snahu o výtvarný experiment a hledání originálního a výstižného řešení zadaného problému,
prezentovat své návrhy ostatním členům týmu, zadavateli (vyučujícímu), |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
základního porozumění základním prvkům malířské kompozice a jejich možnostem,
základní škály postupů uplatnitelných v digitální kresbě a malbě,
působení barevných kvalit zobrazení a jejich hodnocení od stupně úplné realističnosti po nadsázku a symbolické významy a jejich možností pro vlastní obor,
základních funkcí grafických programů využívaných pro digitální kresbu a malbu a procedurálních postupů grafických efektů, |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
student si prohloubí dovednosti malířských technologií, získá další zkušenosti s barevnou kompozicí,
může se individuálně profilovat v další kreslířské, nebo malířské specializaci dle svého zaměření,
aplikovat a dále rozvíjet svůj osobitý styl v malbě s východiskem v akademické formě směřující k volnému uměleckému rukopisu,
aplikovat své výtvarné malířské dovednosti do digitální formy s použitím vhodných technologií a základních postupů digitální malby,
uložit a uchovat digitální malbu v různých formátech pro další využití a zpracování, |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Individuální konzultace, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|