|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGM / AGI
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGM
/
AGI
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Aplikace GIS
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
2 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
1
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KMA/AGI
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je zaměřen na možnosti rozšiřování standardní funkcionality uživatelského rozhraní geografických informačních systémů pomocí programovacích technik. Studenti se detailně seznámí s rozhraním pro programování aplikací (API) konkrétního geografického software. Studenti vyvíjejí událostmi řízené rozšíření GIS, využívají při tom znalosti principů objektově orientovaného programování.
Dále si předmět si dále klade za cíl seznámit studenty s aktuálními tématy v oblasti geografických informačních systémů: druhy geoinformačního software, způsoby implementace GIS (typy GIS řešení), distribuovaný GIS a 3D GIS.
|
Požadavky na studenta
|
K zápočtu musí student zpracovat a úspěšně obhájit vybraný velký semestrální projekt.
Zkouška se skládá z písemné, praktické a ústní části. Po úspěšném absolvování písemné části (zisk minimálně 60 % bodů) pokračuje student k praktické zkoušce s geografickým informačním software. Po splnění úkolu zadaného v praktické části, pokračuje student k ústní zkoušce.
|
Obsah
|
3D GIS:
Digitální vyjádření (zemského) povrchu;
základní 2,5D a 3D reprezentace;
CAD a GIS software pro zpracování 3D dat;
Programování pro GIS:
Základní přehled vývojového prostředí;
Úvod do událostmi řízeného programování;
Objektově orientované programování s využítím ArcObjects a VBA;
Component Object Model;
GIS v prostředí počítačových sítí:
druhy geoinformačního software;
způsoby implementace GIS (typy GIS řešení: projektové, podnikové-centralizované, podnikové-částečně rozptýlené, rozptýlené);
Využití standardů OGC v architektuře distribuovaného GIS.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Arctur, David; Zeiler, Michael. Designing geodatabases : case studies in GIS data modeling. Redlands : ESRI Press, 2004. ISBN 1-58948-021-X.
-
Doporučená:
Longley, Paul A. Geographic information systems and science. Chichester : John Wiley & Sons, Ltd., 2001. ISBN 0-471-89275-0.
-
Doporučená:
Burke, Robert. Getting to know ArcObjects : programming ArcGIS with VBA. Redlands : ESRI Press, 2003. ISBN 1-58948-018-X.
-
Doporučená:
Peng, Zhong-Ren; Tsou, Ming-Hsiang. Internet GIS : distributed geographic information services for the internet nad wireless networks. [Hoboken] : John Wiley & Sons, Inc., 2003. ISBN 0-471-35923-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
40
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
5
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Celkem
|
124
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vysvětlit základy GIS |
vysvětlit základy databází |
vysvětlit základy prostorových databází |
vysvětlit koncept vektorových a rastrových dat |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
získat geografická data z dostupných zdrojů |
uložit geografická data do datové báze |
ovládat základní funkce konkrétního geografického informačního systému |
ovládat principy automatizace prostorových analýz |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vysvětlit principy 3D GIS |
definovat typy digitálních reprezentací používaných pro 3D objekty |
navrhnout postup pro rozšíření vybraného GIS pomocí jeho API |
vysvětlit různé typy architektury distribuovaného GIS |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
vytvořit 3D scénu ve vybraném GIS |
provádět základní analýzy v 3D GIS |
implementovat postup pro rozšíření vybraného GIS pomocí jeho API |
navrhnout vhodnou architekturu distribuovaného GIS |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Písemná zkouška, |
Praktická zkouška, |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Samostatná práce studentů, |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Řešení problémů, |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|