|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGM / MFGM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGM
/
MFGM
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Matematická a fyzikální geodézie - terén
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Matematická a fyzikální geodézie - terénní měření
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
1
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KMA/MFGM
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Hlavním cílem tohoto předmětu je získání praktických zkušeností s gravimetrickým mapováním a použitím tíhových dat v geodézii.
|
Požadavky na studenta
|
Účast na práci skupiny. Kvalita a správnost odevzdané zprávy.
|
Obsah
|
Měřické metody relativní gravimetrie. Gravimetrické zaměření podrobných bodů v lokalitě Hrad Nečtiny.
Určování třírozměrné polohy gravimetrických bodů. Vyrovnání gravimetrické sítě. Výpočet tíhové anomálie a tíhové poruchy. Redukce tíže o gravitační vliv topografie a atmosféry. Slapové jevy. Tvorba gravimetrické databáze a mapy lokálního tíhového pole. Řešení lokálního modelu gravimetrického kvazigeoidu. Metoda přesné nivelace: výpočet ortometrické a Moloděnského normální výšky.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Literatura je dána literaturou podmiňujících předmětů a doporučením garanta oboru./ Literature as given by the conditional courses and recommended by the course guarantor..
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
40
|
Příprava na laboratorní měření, zpracování výsledků [1-8]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
12
|
Celkem
|
62
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
předmět předpokládá znalosti v rozsahu těchto předmětů: KMA/GEN2, KMA/VP1, KMA/MFG, KMA/VP2 |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
absolventi kurzu získají praktické zkušenosti se sběrem dat v oblasti gravimetrie, vyhodnocení dat a jejich zpracování. Naučí se pracovat s relativním gravimetrem a zaměří polohy bodů gravimetrické sítě metodou družicové navigace. Získají základy pro praktické řešení gravimetrického kvazi-geoidu a naučí se aplikovat tíhová data pro určení fyzikálně definovaných výšek |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Skupinová výuka, |
|
|
|
|