|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGM / TGI
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGM
/
TGI
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Technologie tvorby GIS
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
3
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
1 / -
|
8 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
1
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KMA/TGI
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KIV/ISSZ, KIV/TIS
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět si klade za cíl seznámit studenty s následujícími tématy: Nástroje GIS pro tvorbu lokalizační složky GIS parcelního datového modelu a modelů z něj odvozovaných. Tvorba digitální mapy (seznam souřadnic, kartometrická digitalizace, vektorizace rastrového obrazu). Informační systémy o území (ISKN, LIS, MIS). Bezpečnost informačních systémů.
|
Požadavky na studenta
|
-
|
Obsah
|
Popis postupů tvorby katastrálních map.
Současné pokrytí území ČR jednotlivými typy katastrálních map.
Nový výměnný formát Informačního systému katastru nemovitostí (ISKN).
Registr územní identifikace adres a nemovitostí (RÚIAN)
Tvorba informačního systému malé obce.
Další možnosti využití dat parcelního datového modelu - tematické mapy využití území, atp.
Národní geoinformační infrastruktura.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Informační systém katastru nemovitostí - ISKN
-
Základní:
Jednotný standard územně plánovací dokumentace
(MMR)
-
Základní:
Metoda tvorby DKM v lokalitách sáhového měřítka. Příloha návodu pro zpracování digitální katastrální mapy a pro vedení digitálních forem katastrálních map
(Čada, V)
-
Základní:
Výměnný formát RÚIAN (VFR)
(ČÚZK)
-
Základní:
Výměnný formát VF ISKN
(ČÚZK)
-
Doporučená:
Návody ČÚZK pro práci s katastrem nemovitostí
(ČÚZK)
-
Doporučená:
Rucký, J., Jedlička, K. Tvorba interaktivního územního plánu a jeho zpřístupnění vhodnou metodou. Plzeň, 2021.
-
Doporučená:
Zákon č. 256/2013 Sb. o katastru nemovitostí (katastrální zákon) v aktuálním znění; vyhláška č. 357/2013 Sb. o katastru nemovitostí (katastrální vyhláška) v aktuálním znění.
-
Doporučená:
Zákon č. 256/2013 Sb. o katastru nemovitostí (katastrální zákon), ve znění změn provedených zákony č. 86/2015 Sb., č. 139/2015 Sb., č. 318/2015 Sb., č. 106/2016 Sb., č. 298/2016 Sb., č. 183/2017, č. 225/2017 Sb. a č. 481/2020 Sb. Vyhláška č. 357/2013 Sb. o katastru nemovitostí (katastrální vyhláška), ve znění vyhlášky č. 87/2017 Sb. a vyhlášky č. 301/2019 Sb..
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
50
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
50
|
Kontaktní výuka
|
65
|
Celkem
|
165
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vysvětlit základy GIS |
vysvětlit základy databází |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
uživatelsky pracovat s GIS |
vytvořit databázovou strukturu |
naplnit databázi daty |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
mgr. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vysvětlit postup tvorby katastrálních map |
rozlišit informační bohatost různých datových zdrojů poskytovaných veřejnou správou |
popsat proces zavádění eGovernmentu v České republice |
definovat rozdíly mezi územním plánem a územně analytickými podklady |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
importovat data z výměnného formátu katastru nemovitostí do geodatabáze |
importovat data z registru územní identifikace adres a nemovitostí do geodatabáze |
vytvořit datovou strukturu územního plánu podle metodiky MINIS |
vizualizovat územní plán podle metodiky MINIS |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Písemná zkouška, |
Praktická zkouška, |
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Praktická zkouška, |
Ústní zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Písemná zkouška, |
Praktická zkouška, |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Řešení problémů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Řešení problémů, |
Kooperativní výuka, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Kooperativní výuka, |
|
|
|
|