|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKE / EENA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKE
/
EENA
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Environmental Engineering
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KKE/PTTA
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
1. Teorie difúze v okolním prostředí.
2. Teorie atmosferické mezní vrstvy.
3. Schopnosti provádět fyzikální a matematické modelování environmentálních proudů.
|
Požadavky na studenta
|
1 kontrolní test, získání zápočtu
|
Obsah
|
Přednášky
1 Metody popisu proudění tekutiny, Eulerův a Lagrangeův popis, aplikace na situace environmentálního proudění.
2 Rovnice proudící tekutiny, speciální matematické modely a jejich základní vlastnosti.
3 Hydrodynamická nestability laminárního proudění ve smykové oblasti, přechod do turbulence.
4 Turbulence, definice, vlastnosti, plně vyvinutá turbulence v environmentální aerodynamice, matematické metody řešení těchto proudů.
5 Transport skaláru v laminárním a v turbulentním proudění, fenomenologie a matematický popis.
6 prosakování v porézním prostředí, fyzikální model, matematický model.
7 Atmosferická mezní vrstva, základní vlastnosti, charakteristické parametry.
8 Rayleighova-Bénárdova konvekce jako základní mechanismus dynamiky atmosféry.
9 Klima a počasí, dynamika atmosféry na různých časových měřítkách.
10 Dvoufázová tekutina, termodynamika vlhkého vzduchu.
11 Proudění vody v řekách a nádržích, interakce takových proudů.
Laboratorní cvičení
1 Vybrané metody určování rychlosti v experimentálním zařízení.
2 Měření turbulence v turbulentní mezní vrstvě (metody PIV, LDA, HW).
3 Visualizace proudění v okolí modelu budovy (metoda PIV).
4 Visualisace nehomogenit v nádobě s vodou (metoda EIT).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Prof. Ing. Václav Uruba, CSc. (100%),
-
Přednášející:
Doc. RNDr. Daniel Duda, Ph.D. (20%),
Prof. Ing. Václav Uruba, CSc. (80%),
-
Cvičící:
Doc. RNDr. Daniel Duda, Ph.D. (80%),
Prof. Ing. Václav Uruba, CSc. (20%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Kundu P., Cohen I. Fluid mechanics. 2010.
-
Základní:
Xuhui Lee. Fundamentals of Boundary-Layer Meteorology. 2018. ISBN 978-3-319-60851-8.
-
Doporučená:
Hermann Schlichting, Klaus Gersten. Boundary layer theory. 2016.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
60
|
Kontaktní výuka
|
56
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
40
|
Celkem
|
156
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Základy mechaniky, termodynamiky a mechaniky tekutin. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Schopnost individuální práce a práce v kolektivu. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Znalost atmosferické mezní vrstvy a difúzních procesů. |
Znalosti o proudění vody v kanálech. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Schopnost definovat fyzikální a matematický model v přírodním proudění. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|