|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKE / SZV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKE
/
SZV
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Spalovací zařízení a výměníky tepla
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
4
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
4 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Student bude obeznámen s:
Teoretické základy spalování. Statika hoření. Dynamika spalování. Paliva, jejich důležité vlastnosti. Příprava paliva pro spalování. Ohniště. Typy ohnišť. Hořáky. Mlecí okruhy. Zařízení k dopravě vzduchu a spalin kotlem. Odstraňování tuhých zbytků po spálení. Exhalace, rozptyl tuhých exhalací. Odstraňování plynných škodlivin. Parní kotel, funkce a rozdělení, hlavní části. Ohřívák vody, výparník, přehřívák, přihřívák. Buben, funkce, vestavby v bubnu k čištění páry. Ohřívák vzduchu. Výpočet výměníků tepla. Regulace výkonu kotle, regulace teploty přehřáté a přihřáté páry, regulace napájení a spalování. Provoz parních kotlů. Najíždění, odstavování. Ztráty a účinnost parního a horkovodního kotle.
|
Požadavky na studenta
|
1 kontrolní test, získání zápočtu, zkouška
|
Obsah
|
1. Úvod. Hlavní části zařízení. Ztráty a účinnost kotlů.
2. Paliva. Jejich důležité vlastnosti. Příprava paliva pro spalování.
3. Statika spalování paliv. Spalovací komory.
4. Hořáky. Zařízení k dopravě vzduchu a spalin kotlem.
5. Odstranění tuhých zbytků po spálení.
6. Exhalace. Odstraňování pevných částic, odstraňování plynných škodlivin.
7. Parní kotel, funkce, rozdělení, hlavní části kotle.
8. Ohříváky vzduchu, vody. Výpočet ohříváků.
9. Výparník, přehřívák, přihřívák.
10. Buben, zařízení v bubnu k čištění páry.
11. Regulace výkonu kotle. Regulace teploty páry.
12. Regulace napájení. Regulace spalování. Provoz parních kotlů.
13. Najíždění a odstraňování parního kotle.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
60
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
30
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Celkem
|
130
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
aplikovat teoretické znalosti z oboru mechaniky tekutin, termomechaniky, mechaniky tuhých těles, pružnosti a pevnosti pro řešení a návrh konkrétních technologických zařízení |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
využívat dovednosti z oboru mechaniky tekutin, termomechaniky, mechaniky tuhých těles, pružnosti a pevnosti při řešení a návrhu konkrétních technologických zařízeních |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat a vysvětlit hlavní části kotle, stavbu a návaznost jednotlivých teplosměnných ploch na kotli (výparník, přehřívák, mezipřihřívák, ekonomizér a ohřívák vzduchu) |
vyložit termodynamiku kotle a proudění vody a páry v kotli, dvoufázové proudění ve výparníku |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
řešit úlohy přenosu tepla v jednotlivých teplosměnných plochách na kotli (výparník, přehřívák, mezipřihřívák, ekonomizér a ohřívák vzduchu) |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
|
|
|
|