|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKS / AMZT
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKS
/
AMZT
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Aplikace mechatroniky v technice
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Aplikace mechatroniky ve zdravotní technice
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
2 / -
|
0 / -
|
2 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je vybavit studenty znalostmi o aplikaci mechatronických zařízení pro zdravotní techniku.
- Seznámit studenty se základním ověřením teoretických znalostí z různých oborů
- Uvést studenty do problematiky aplikování jednotlivých systémů
- Ukázat studentům metody pro vývoj nových mechatronických zařízení a pomůcek pro zdravotnické použití.
|
Požadavky na studenta
|
Účast na přednáškách; Aktivní účast minimálně na 8 cvičeních; Zpracování a odevzdání semestrální práce v pracovní skupině.
|
Obsah
|
Předmět se soustřeďuje na celkové pochopení mechatronických systémů, po mechanické, bezpečnostní a ergonomické stránce. Dále pak přenos jednotlivých principů, komponent nebo celkových systémů pro různé reálné aplikace. V tomto předmětu je důležité ověření teoretických znalostí z různých oborů a získání dovednosti pro aplikování jednotlivých systémů pro vývoj nových mechatronických zařízení a pomůcek pro zdravotnické použití.
Přehled témat přednášek
1) Základní charakteristika mechaniky pro využití mechatronických systémů
2) Požadavky a normy na mechatronické zařízení ve zdravotnictví
3) Vlastnosti mechanických systémů, snímání, vyhodnocování systémů pro akční členy (zařízení)
4) Bezpečnostní předpisy pro provoz zařízení
5) Ergonomické vybavení a intuitivní ovládání systémů
6) Zabezpečení a vkládání částečné "inteligence" do řízení mechanických systémů
7) Automatická diagnostika, korekce chyb a přizpůsobení novým parametrům
8) Jednotlivé mechanické části zařízení a jejich odolnost
9) Jednotlivé zástavby snímacích a vyhodnocovacích částí do zařízení
10) Konstrukční zásady navrhování celkových zařízení
11) Vibrace a akustické projevy zařízení a jejich vliv na okolí
12) Ekologické aspekty mechatronických zařízení
13) Možnosti oprav a renovace mechatronických systémů
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
viz Courseware ZČU
http://home.zcu.cz/~formanek/VYUKA/
http://home.zcu.cz/~formanek/mmvyuka-amzt/mmv.htm
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Talácko, J. Mechatronika. Brno, 2006. ISBN 80-251-1299-1.
-
Rozšiřující:
Vondráček, Lubomír; Ludvík, Miloslav,; Nováková, Jana. Ošetřovatelská dokumentace v praxi. Vyd. 1. Praha : Grada, 2003. ISBN 80-247-0704-7.
-
Rozšiřující:
Vodáková, Jitka. Speciální pracovní výchova a ergoterapie. Praha : Univerzita Karlova-Pedagogická fakulta, 2003. ISBN 80-7290-113-3.
-
Doporučená:
Schmid, Dietmar. Řízení a regulace pro strojírenství a mechatroniku. Vyd. 1. Praha : Europa-Sobotáles, 2005. ISBN 80-86706-10-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
|
25
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
40
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Celkem
|
127
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
základní znalost a povědomí o mechatronickém systému |
zvládnutí základů mechaniky, elektrotechniky a jednoduchého programování |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
samostatně vyhledat informace o technických systémech |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
aplikovat teoretické poznatky z oblasti mechatronických zarízení |
orientovat se v základním postupu návrhu technického systému |
orientovat se v aplikaci snímačů veličin pro technické zařízení |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
orientovat se v základním aplikovaní pro návrh technických systémů |
samostatně zvladnout základní návrh zařízení |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
|
|
|
|