|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMA / DEG3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMA
/
DEG3
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Deskriptivní geometrie 3
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
1
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámení s dalšími plochami technické praxe, průniky ploch a speciálními technikami zobrazování jako jsou stereografická projekce, anamorfozy, nelineární perspektiva a reliéf a aplikace poznatků v praktických geometrických úlohách.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky k zápočtu: vypracování zadaných grafických prací, vypracování referátu.
Zkouška se skládá z písemné části (vypracování praktických úloh a teoretických otázek), rozboru písemné části a doplňujících ústních otázek. (Miimální zisk je 50% možných bodů).
|
Obsah
|
Osvětlení
Nelineární perspektiva.
Anaglyfy.
Anamorfózy.
Řezy a průniky těles.
Obalové plochy.
Další speciální plochy technické praxe.
Reliéf.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Projekt individuální [40]
|
30
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
40
|
Celkem
|
122
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
mít znalosti geometrie v rozsahu předmětů KMA/DEG1 a KMA/DEG2 |
používat zobrazovací metody (rovnoběžné a středové promítání) k zobrazení elementárních těles |
používat zobrazovací metody (rovnoběžné a středové promítání) k zobrazen rovinných a prostorových křivek |
používat zobrazovací metody (rovnoběžné a středové promítání) k zobrazení ploch technické praxe (rotační, šroubové, přímkové) |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
identifikovat zobrazený objekt v různých projekcích (rovnoběžném a středovém promítání) |
řešit základní geometrické operace na křivkách a plochách (řezy, průniky, tečné roviny) |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
pracovat s plochami technické praxe rozšířené o další plochy jako např. obalové plochy |
rozeznávat speciální techniky zobrazování jako jsou stereografická projekce, anamorfózy, reliéf, nelineární perspektiva |
aplikovat poznatky o plochách a křivkách v praktických úlohách |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
řešit složitější úlohy na plochách (průniky) |
aplikovat úlohy na plochách na reálné plochy |
identifikovat speciální zobrazovací techniky |
identifikovat objekty zobrazené pomocí speciálních zobrazovacích technik |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s diskusí, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Přednáška s diskusí, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Kooperativní výuka, |
Demonstrace dovedností, |
|
|
|
|