|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMA / ITG
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMA
/
ITG
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Informační technologie ve vyučování geom
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
5 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
1
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Hlavním cílem tohoto předmětu je seznámit studenty se základy počítačem podporované výuky geometrie a ukázat jim, jak studovat klasická geometrická témata s využitím interaktivního geometrického softwaru. S většinou témat jsou studenti seznamováni heuristicky. Studenti by tak měli získat hlubší povědomí o geometrických souvislostech světa kolem nich. Předmět může rovněž sloužit jako stručný úvod do základní teorie modelování křivek, ploch a těles pomocí počítače.
|
Požadavky na studenta
|
Během semestru studenti vypracují několik dílčích domácích zápočtových prací, v nichž musí prokázat aktivní osvojení teorie, konstrukcí a praktických aplikací. Současně zpracovávají 1-2 samostatné semestrální projekty, které následně prezentují na semináři.
Garantem předmětu je stanoveno, že zápočet se při opakovaném zapsání neuznává (viz čl. 24, odst. 3 SZŘ ZČU).
|
Obsah
|
Úvod do počítačového zobrazování křivek, ploch a těles. Možnosti zařazení ICT do výuky geometrie; použití pro trénování představivosti a k experimentování. Tvůrčí využití programů variační a dynamické geometrie, resp. dalšího geometrického SW (především vhodných 3D modelářů). Řešení klasických geometrických problémů pomocí počítače.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Bainville, E. CABRI II Plus manuál (překlad A. Vrba). 2003.
-
Základní:
Geogebra: Příručka
-
Základní:
Vaníček, Jiří. Počítačové kognitivní technologie ve výuce geometrie. V Praze : Univerzita Karlova, 2009. ISBN 978-80-7290-394-8.
-
Rozšiřující:
Piegl, Les; Tiller, Wayne. The NURBS book. 2nd ed. Berlin : Springer, 1997. ISBN 3-540-61545-8.
-
Doporučená:
Farin, Gerald. Curves and surfaces for computer-aided geometric design : a practical guide. 4th ed. San Diego : Academic Press, 1997. ISBN 0-12-249054-1.
-
Doporučená:
El Saddik, Abdulmotaleb. Interactive multimedia learning : shared reusable visualization-based modules : with 60 figures and 16 tables. Berlin : Springer, 2001. ISBN 3-540-41930-6.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
36
|
Projekt individuální [40]
|
20
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
30
|
Celkem
|
86
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
rozumět základním poučkám z elementární geometrie, trigonometrie a analytické geometrie v rovině a v prostoru |
orientovat se v principechh vybrané promítací metody |
rozumět reprezentaci geometrických objektů a ovládat manipulace s nimi |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
aplikovat osvojené postupy na elementární geometrické úlohy |
analyzovat a vhodně využívat vybrané geometrické vlastnosti |
pracovat ve vhodném geometrickém SW |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
rozumět počítačovému zobrazování křivek, ploch a těles |
rozumět významu zapojení vhodného software dynamické geometrie pro modelování konstrukcí a geometrických objektů |
chápat se všemi důsledky vlastnosti a vztahy uvnitř dobře známých základních geometrických objektů |
orientovat se v možnostech zařazení ICT do výuky geometrie |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
používat vhodný software dynamické geometrie pro provádění konstrukcí a vizualizací geometrických objektů (křivek, ploch, těles), provádět s nimi vhodná měření a následné výpočty |
objevovat vlastnosti a vztahy základních geometrických objektů |
dle vlastní volby začít vlastní zkoumání geometricky orientovaných témat s využitím počítače |
rozpoznávat a analyzovat využití geometrie a jejích metod v nejrůznějších oborech |
aplikovat vhodné geometrické modely na řešení jednoduchých reálných problémů |
využít účelně vhodný geometrický SW pro trénování představivosti a k experimentování |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
Výstupní projekt, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s demonstrací, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s demonstrací, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s demonstrací, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Samostudium, |
|
|
|
|