|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMA / MAF
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMA
/
MAF
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Modely analýzy a syntézy plánů
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
3
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
9 / -
|
0 / -
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KIV/MAF
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Hlavním cílem je získat schopnost využívat aparát finanční matematiky pro řešení reálných úloh a projektů.
|
Požadavky na studenta
|
Znalosti v rozsahu přednášek a schopnost jejich aplikace na praktické problémy.
Podmínky k udělení zápočtu
Student musí získat alespoň 60 % bodů ze zápočtové písemky.
Zpracování semestrální práce - investiční nebo oceňovací studie (přesnější pokyny budou sděleny na první přednášce).
Hodnocení zkoušky
Prezentace a obhajoba semestrální práce.
Ústní zkouška.
Při opakovaném zápisu předmětu se zápočet získaný v předchozím studiu tohoto předmětu neuznává (viz čl. 24, odst. 3 SZŘ ZČU).
|
Obsah
|
Časová hodnota peněz, vnitřní výnosové procento, hodnota a cena. Analýza a struktura nákladů. Způsoby financování projektu - investice, úvěr, leasing, jiné vlastní zdroje. Citlivostní analýza, investiční a cenový počet.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
65
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
40
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Celkem
|
175
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
provádět finanční analýzy (v rozsahu předmětu KIV/FIA) |
formulovat a vysvětlit základy teorie pravděpodobnosti (v rozsahu předmětu KMA/PSA) |
popsat a vysvětlit principy statistické inference, zejména pro testování statistických hypotéz a lineární regresi (v rozsahu předmětu KMA/PSA) |
používat základní znalosti ekonometrie, statistiky a finanční matematiky, zejména v oblasti úročení, investičního rozhodování a umořování dluhu (v rozsahu předmětů KMA/PSA, KMA/FIPM) |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
řešit úlohy pomocí tabulkového procesoru, tj. použít kontingenční tabulky, vzorce, absolutní a relativní odkazy, propojení listů a sešitů a případná rozšíření, jako např. řešitele v MS Excel |
využívat znalostí základních statistických metod a postupů pro jednoduchou analýzu dat |
aplikovat a využívat metodik finanční matematiky pro řešení reálných úloh a projektů |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
hodnotit projekty podle kritérií, a to včetně schopnosti interpretovat výsledky a případné paradoxy při jejich použití |
užívat principů oceňování, investičního počtu a úvěrových výpočtů |
ovládat analytické a pravděpodobnostní metody citlivostní analýzy |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
vyhledávat a zpracovávat reálná data, včetně jejich kritického zhodnocení |
vypracovávat investiční a oceňovací studie pro reálný problém, včetně zpracování citlivostní analýzy |
využívat kritérií hodnocení projektů včetně schopnosti je řešit a interpretovat, a to včetně vysvětlení paradoxů a případné neexistence řešení |
prezentovat modely oceňování, investičního počtu a úvěrových výpočtů široké odborné veřejnosti i laikům |
jasně a logicky formulovat a obhájit zvolené postupy řešení |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Samostatná práce studentů, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Samostatná práce studentů, |
Samostudium, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Samostatná práce studentů, |
Samostudium, |
|
|
|
|