|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMA / SZM1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMA
/
SZM1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Seminář k předmětu KMA/ZM1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Seminář k předmětu Matematika pro ekonomy 1
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
183 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
1
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je lépe porozumět základním operacím s maticemi maticového počtu, základním pojmům funkce jedné proměnné a diferenciálního počtu funkce jedné proměnné a aplikovat tyto poznatky při řešení základních úloh.
Předmět je doporučen jako doplňkový předmět k předmětu KMA/ZM1.
|
Požadavky na studenta
|
Podmínky pro získání zápočtu: Získat alespoň 50 % bodů (v součtu) ze zápočtových písemek.
|
Obsah
|
Základy logiky, logické spojky. Množiny a operace s nimi.
Úprava algebraických výrazů, mocniny a odmocniny.
Lineární a kvadratická funkce. Lineární a kvadratické rovnice a nerovnice.
Vektory. Popis přímky.
Matice. Soustavy lineárních rovnic.
Polynomiální a lomená funkce. Rozklad mnohočlenu na kořenové činitele.
Exponenciální a logaritmická funkce. (Goniometrické funkce.)
Limita a derivace funkce.
Extrémy funkce jedné proměnné.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
RNDr. Blanka Šedivá, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
RNDr. Jana Blobner, Ph.D. (100%),
Mgr. Michal Friesl, Ph.D. (100%),
RNDr. Zdeněk Kobeda (100%),
Ing. Patrice Marek, Ph.D. (100%),
RNDr. Blanka Šedivá, Ph.D. (100%),
Mgr. Zuzana Štauberová (100%),
Ing. Tomáš Ťoupal, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
Mgr. Zuzana Štauberová (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Dolanský,P. - Tuchanová,M. Matematika pro ekonomy I, II.
-
Základní:
Polák,J. Přehled středoškolské matematiky. Prometheus. Praha, 1995.
-
Základní:
Dolanský,P. - Tuchanová,M. Příklady z matematiky pro ekonomy I, II.
-
Doporučená:
Matematická analýza 1
(Tomiczek Petr)
-
Doporučená:
Čížek, Jiří; Kubr, Milan; Míková, Marta. Sbírka příkladů z matematické analýzy I. 1. vyd. Plzeň : ZČU, 1995. ISBN 80-7082-216-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
18
|
Celkem
|
54
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
logicky myslet |
Používat matematické postupy osvojené v rámci výuky na střední škole. |
Používat matematické postupy osvojené v rámci výuky na střední škole |
nejsou požadovány žádné podmiňující předměty |
předpokládají se základní znalosti v rozsahu výuky matematiky na střední škole |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
používat matematické postupy osvojené v rámci výuky na střední škole |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vysvětlit pojem vektor a matice a formulovat jejich základní vlastnosti |
vysvětli pojem funkce jedné proměnné a formulovat její vlastnosti |
vyvětlit pojem derivace funkce a znát souvislosti s vlastnostmi funkce |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
pracovat s maticemi (sčítat a násobit matice, používat maticové operace pro řešení soustavy lineárních rovnic), |
vypočítat vybrané typy limity pro funkce v R1 a interpretovat získaný výsledek |
derivovat jednoduché a i složené funkce |
využít znalost derivace funkce a limit funkce pro načrtnutí grafu funkce |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Kombinovaná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Kombinovaná zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Kombinovaná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Přednáška založená na výkladu, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Řešení problémů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Přednáška založená na výkladu, |
|
|
|
|