|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KME / RS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KME
/
RS
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Rekonstrukce a diagnostika staveb
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
3
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky stavebně technického průzkumu a následně je seznámit postupem při návrhu a provádění rekonstrukce stávajícího, staticky narušeného objektu.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky k zápočtu:
Zpracování semestrální práce na odpovídající úrovni.
Zápočet získaný v předchozích letech studia se neuznává.
Požadavky ke zkoušce:
Aktivní znalost probírané látky a schopnost aplikovat látku na řešení konkrétní úlohy.
|
Obsah
|
1. týden Obsah a rozsah stavebně technického průzkumu, diagnostika staveb
2. týden Specifikace pojmů - vada, porucha, předpisy pro hodnocení a úpravy budov
3. týden Základy - zjišťování tech. stavu, způsoby sanace a zesilování
4. týden Základy - zjišťování tech. stavu, způsoby sanace a zesilování
5. týden Svislé konstrukce - zjišťování tech. stavu, způsoby sanace a zesilování
6. týden Svislé konstrukce - zjišťování tech. stavu, způsoby sanace a zesilování
7. týden Vodorovné konstrukce - zjišťování tech. stavu, způsoby sanace a zesilování
8. týden Vodorovné konstrukce - zjišťování tech. stavu, způsoby sanace a zesilování
9 .týden Střešní konstrukce - zjišťování tech. stavu, způsoby sanace a zesilování
10. týden Střešní konstrukce - zjišťování tech. stavu, způsoby sanace a zesilování
11.týden Schodiště - zjišťování tech. stavu, způsoby sanace a zesilování
12.týden Vady a poruchy panel. objektů , možnosti úpravy těchto objektů
13.týden Závěrečné shrnutí rekonstrukcí pozemních staveb a jejich použití na objektech
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Jiří Witzany. Konstrukce pozemních staveb 50, 60. ČVUT, fak. Stav.
-
Doporučená:
Vlček. Poruchy a rekonstrukce staveb. edice Tech. knihovna , Era nakladatelství.
-
Doporučená:
Jiří Witzany. Poruchy a rekonstrukce zděných budov. knižnice ČKAIT.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
65
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
40
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Celkem
|
145
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znát jednotlivé konstrukční prvky a jejich vzájemnou provázanost |
disponovat znalostmi z předmětů Stavitelství 1 ? 3, Stavební hmoty, Navrhování staveb |
orientovat se ve stavebních materiálech |
popsat technologie klasické i moderní výstavby |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
kreslit stavební výkresy s pomocí kreslících programů |
dimenzovat a posuzovat jednoduché konstrukce |
používat moderní stavební materiály |
řešit návaznost jednotlivých stavebních konstrukcí |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
orientovat se v konstrukčním systému klasické i nové stavební zástavby |
definovat důležitost jednotlivých konstrukčních prvků a jejich funkci v rámci celého objektu |
definovat vhodné materiály pro stavební úpravy |
vyjmenovat a vysvětlit platné předpisy a normy pro komplexní návrh úpravy objektu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
řešit dispoziční uspořádání stavebního objektu |
stanovit příčiny vzniku poruchy u stavebního objektu |
volit odpovídající obsah a rozsah stavebního zásahu do objektu při jeho rekonstrukci |
vybrat vhodné materiály pro stavební úpravy |
navrhnout úpravy objektu v souladu s platnými obecně technickými předpisy, hygienickými a požárními předpisy, předpisy pro osoby se sníženou schopností pohybu a orientace a s požadovanými energetickými požadavky |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|