|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KME / STS3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KME
/
STS3
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Stavitelství S3 - Stavební fyzika
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy stavební fyziky a její návaznosti na skladby a funkci stavebních konstrukcí.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky k zápočtu:
Splnění podmínek zápočtové písemné práce.
Zápočty z předmětu KME/STS3 získané v předchozích létech studia se neuznávají.
Požadavky ke zkoušce:
Aktivní znalost přednášené látky a schopnost aplikovat na řešení konkrétních úloh stavební praxe.
|
Obsah
|
1. týden Tepelná technika - tepelné izolování staveb a požadavky ČSN
doplnění učiva z 4. semestru, požadované a doporučené hodnoty,výpočty
2. týden Tepelná technika - teplotní útlum
výpočtové metody
3. týden Tepelná technika - vodní páry v konstrukci
rosný bod, roční bilance vodních par
4. týden Tepelná technika - tepelné ztráty
tepelná stabilita místnosti a výpočet tepelné ztráty budov
5. týden Izolace spodní stavby a izolace proti vodě
6. týden Izolování proti radonu a chemickým látkám
7. týden Provedení izolace proti radonu a spodní vodě
8. týden Stavební akustika - šíření hluku a požadavky
Fyzikální veličiny, neprůzvučnost, předpisy
9.týden Stavební akustika - výpočtové metody
10. týden Stavební akustika- návrh izolací
hodnoty a návrh izolací, stavební úpravy
11. týden Stavební akustika a konstrukce budov,
12. týden Denní osvětlení
Stanovení osvětlení, požadavky, výpočet
13. týden Oslunění místností
Výpočet oslunění, stínící technika
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Ing. Jan Kaňka, Ph.D. Stavební fyzika - Akustika budov. ČVUT Praha, 2007.
-
Doporučená:
Ing. Jiřina Weiglová, CSc., Ing. Jan Kaňka, Ph.D. Stavební fyzika 10 - Denní osvětlení a oslunění budov. ČVUT Praha, 2005.
-
Doporučená:
Doc Ing. František Kulhánek,CSc , prof. Ing. Jan Tywoniak, CSc. Tepelná technika 20. ČVUT Praha, 2002.
-
Doporučená:
Učební texty pro výuku SA1
(Ing. Luděk Vejvara, Ing. Ladislav Hapl, CSc)
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
65
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
40
|
Celkem
|
145
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
orientuje se ve fyzikálních zákonech |
orientuje se v komplexních požadavcích na pozemní stavby |
rientuje se ve vlivech působících na stavby |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
řešit základní fyzikální úlohy |
analyzovat působení vnějších vlivů na stavby |
analyzovat základní parametry vnitřního prostředí budov |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
orientovat se ve stavební akustice |
orientovat se ve stavební tepelné technice |
orientovat se v problematice denního osvětlení a oslunění budov |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
hodnotit tepelně vlhkostní parametry staveb |
hodnotit akustickou pohodu v budovách |
hodnotit parametry osvětlení a oslunění staveb |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová konzultace, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová konzultace, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová konzultace, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|