|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOP / PD1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOP
/
PD1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Podnikatelské dovednosti 1
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
39 / -
|
6 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KCP/PD1
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Položit základy vzdělávací strategie podporující profesionální i osobní ambice jednotlivce ke kariérnímu růstu ve vlastním podnikání a poskytnout studentům nezbytné vstupní informace na poli práva ústavního, občanského a obchodního.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní přístup k výuce
Ochota přijmout riziko a hledat příležitosti
Zápočet:
Zápočet se uděluje na základě vyhodnocování aktivity při výuce během semestru
Zkouška:
Ověření praktických dovedností z odučených oblastí
|
Obsah
|
V rámci tohoto předmětu bude pozornost zaměřena na základní podnikatelské segmenty v právu ústavním a evropském. V návaznosti na to budou podrobněji rozebrány aspekty podnikání v právu občanském a obchodním.
Dvousemestrální předmět byl připraven se zaměřením na podnikání jako kombinaci podnikatelského myšlení, tvůrčího uplatňování nápadů, teoretických znalostí a praktických dovedností v rámci projektu OPVK č. CZ1.07/2.2.00/15.0400.
Plán výuky
1.Vstupní informace, metodika výuky, podklady pro studium, literatura, hodnocení
Ústavní a evropské dimenze podnikání
2.Základy soukromého práva a jeho přesah do podnikání
3.Specializované instituty občanského práva
4.Podnikání podle živnostenského zákona I.
5.Podnikání podle živnostenského zákona II.
6.Obchodněprávní aspekty podnikání I.
7.Obchodněprávní aspekty podnikání II.
8.Smluvní právo a jeho využití podnikatelem I.
9.Smluvní právo a jeho využití podnikatelem II.
10.Smluvní právo a jeho využití podnikatelem III.
11.Smluvní právo a jeho využití podnikatelem IV.
12. Zápočet
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
39
|
Celkem
|
95
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
obecné společenskovědní základy na úrovni SŠ |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vyjádřit se v mluvených i psaných projevech jasně a srozumitelně; prezentovat vhodným způsobem sám sebe před známým i neznámým publikem; používat s porozuměním odborný jazyk; vytvářet hypotézy, navrhovat postupné kroky, zvažovat využití různých postupů při řešení problému |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- znát odborné podnikatelské termíny vyskytující se spíše v oblasti soukromého práva |
- orientovat se v podnikatelské problematice |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- identifikovat rizikové faktory zahájení podnikatelské činnosti v oblasti ústavního, občanského a obchodního práva |
- specifikovat dovednosti potřebné k realizaci vlastního podnikání |
- srovnat možnosti uplatnění na trhu práce v porovnání se samostatnou výdělečnou činností |
- aplikovat získané teoretické znalosti |
- posoudit příležitosti |
- predikovat úspěšnost vlastního podnikání |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Písemná zkouška, |
Průběžné hodnocení, |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Písemná zkouška, |
Průběžné hodnocení, |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Kooperativní výuka, |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Kooperativní výuka, |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
|
|
|
|