|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPO / DIS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPO
/
DIS
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Vybrané otázky zákazu diskriminace
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
62 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KCP/DIS
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Poskytnout studentům přehled o antidiskriminační legislativě a vybavit je potřebnými poznatky pro posouzení aspektů rovnosti a zákazu diskriminace.
|
Požadavky na studenta
|
- aktivní přístup
- schopnost samostudia
Zápočet:
Zápočet se uděluje v zápočtovém týdnu na základě vyhodnocování aktivity při výuce během semsetru.
Zkouška:
Při zkoušce budou ověřeny znalosti a dovednosti získané během výuky.
|
Obsah
|
Plán výuky
Vstupní zjišťovací dotazník
Základní terminologie z oblasti zákazu diskriminace
Společensko-historické souvislosti zákazu diskriminace
Mezinárodní dokumenty zakotvující požadavky na rovnost a zákaz diskriminace
Rovnost a zákaz diskriminace v právu EU
Rozbor právní úpravy rovnosti v mezinárodním a unijním právu
Klíčová judikatura
Úprava rovnosti a zákazu diskriminace v právním řádu ČR
Antidiskriminační zákon
Simulované případy dle vybraných diskriminačních důvodů
Prezentace řešení
Náměty de lege ferenda
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Antidiskriminační zákon.
-
Základní:
Boučková, P., Havelková, B., Koldinská, K., Kühn, Z., Kühnová, E., Whelanová, M. Antidiskriminační zákon. Komentář. Praha: C.H.Beck, 2010. ISBN 978-80-7400-315-8.
-
Základní:
Primární a sekundární legislativa Evropského společenství.
-
Základní:
Bobek, Michal,; Boučková, Pavla; Kühn, Zdeněk. Rovnost a diskriminace. 1. vyd. V Praze : C.H. Beck, 2007. ISBN 978-80-7179-584-1.
-
Základní:
Ústava ČR, Listina základních práv a svobod.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
28
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
- znát obecně vývoj českých i světových dějin |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- umět se vyjádřit v mluvených i psaných projevech jasně a srozumitelně |
- prezentovat vhodným způsobem sám sebe před známým i neznámým publikem |
- používat s porozuměním odborný jazyk |
- vytvářet hypotézy |
- navrhovat postupné kroky, zvažovat využití různých postupů při řešení problému |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti: - si zapamatují odborné termíny, - identifikují a analyzují příčiny vedoucí k diskriminačnímu jednání, - srovnají jednotlivé důvody diskriminace, - zhodnotí význam antidiskriminačního zákona, - predikují další vývoj v oblasti boje s diskriminací |
- zná odborné termíny a orientuje se v problematice diskriminace |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- identifikuje a analyzuje příčiny vedoucí k diskriminačnímu jednání |
- zhodnotí význam antidiskriminačního zákona a souvisejících právních předpisů |
- srovná jednotlivé případy diskriminace |
- navrhne jejich řešení a predikuje v návaznosti na společenskou situaci další vývoj v oblasti boje s diskriminací |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
E-learning, |
Projektová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Skupinová konzultace, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
|
|
|
|