|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTD / BECA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTD
/
BECA
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Computational Art
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 1
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KVU/BECA
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
The general aim of the class is to introduce the students to the history of artist-computer interaction. The class focuses on early digital art since the 1950's and draws a parallel to the evolution of digitalization. In the current time this evolution excels at the development of robotics, artificial intelligence and algorithmic processes; tools that have become embedded in, and influence significantly, design, art and life in general. Computational Art further touches on new waves of thinking that are motivated by society's digital awakening.
The specific aim is to offer the students a thorough understanding of the importance of new transformative technologies in art and design, and to support the future generation to incorporate such tools in their art practice and creative thinking.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky pro udělení zápočtu:
- pravidelná, nejméně 75% účast na přednáškách
- zpracování seminární práce na zadané nebo předem konzultované téma, případné přednesení ve formě referátu v termínech stanovených vyučujícím
- aktivní zapojení v diskuzích, vycházejících z jednotlivých témat
|
Obsah
|
1. Úvod
2. - 4. Stručná historie výpočetního umění od počátků počítačového systému k matematikům a kryptoanalytikům Alanovi Turingovi a Claudovi Shannonovi
5. - 7. Vývoj fenoménu interakce umělec-počítač od 50. let 20. století po současnost
8. - 10. Příprava projektu studentského projektu, moderované diskuse
11. - 12. Prezentace skupinové seminární práce
13. Závěrečné zhodnocení předmětu
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Melissa Gronlund. Contemporary Art and Digital Culture. London, UK. Taylor & Francis Ltd, 2016. ISBN 1138936448.
-
Doporučená:
Jasia Reichardt. Cybernetic Serendipity; The Computer and the Arts. London, UK; New York, U.S.A. Studio International, 1968. ISBN 9781948764001.
-
Doporučená:
Christiane Paul. Histories of the Digital Now. New York, U.S.A. Whitney Museum of American Art, 2020.
-
Doporučená:
Francesco Ferrando. Philosophical Posthumanism. London, UK. Bloomsbury Publishing PLC, 2020. ISBN 1350186015.
-
Doporučená:
Rosi Braidotti. The Posthuman. Oxford, UK. Polity Press, 2013. ISBN 074564158X.
-
Doporučená:
Michael Schwab. Transpositions: Aesthetico-Epistemic Operators in Artistic Research. Leuven, Belgium. Leuven University Press, 2018. ISBN 978-94-6166-253-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
60
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
106
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vybavit si základní pojmy obecných i oborových dějin umění,
zopakovat základní jazykové, či expresivně mimetické, interpretační postupy,
zformulovat a zapsat své myšlenky v uceleném jazykovém útvaru,
samostatně vyhledávat teoretické podpůrné zdroje
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
interpretovat s pomocí odborných pojmů reprodukované, či jinak prezentované příklady uměleckých děl,
analyzovat kotext a kontext uměleckého díla a uměleckého provozu,
uvědomit si hodnoty formující vlastní názory v oblasti umělecko-estetických soudů,
artikulovaně, kultivovaně a argumentovaně tyto soudy předložit partnerům v diskusi,
reflektovat odlišné názory, kriticky je zvažovat a konfrontovat s vlastními stanovisky,
hledat ověřené, systematické a v odborné komunitě respektované zdroje poznání a využívat je k obohacení osobního i profesního kompetenčního portfolia |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
mgr. studium: do řešení problémůzahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
faktů z historie výpočetního umění,
dobového a společenského kontextu počátků vzniku počítačového systému,
relevantních informacío matematicích a kryptoanalyticích Alanovi Turingovi a Claudovi Shannonovi,
počátků využití počítačů v umělecké tvorbě v 50. letech 20. století a fakta o vývoji tohoto fenoménu interakce umělec-počítač až do současnosti
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
nahlíží a reflektuje uměleckou praxi v historickém kontextu fanoménu umělec-počítač,
je schopen své úvahy diskutovat v rámci moderovaných dialogů,
je schopen kultivované sebeprezentace, sebevyjádření, analýzy a kritické reflexe probírané tematiky |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Kolokvium, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Kolokvium, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
Projektová výuka, |
|
|
|
|