|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTD / BEHOC
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTD
/
BEHOC
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
History of Curation: from 1920 to futur.
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
History of Curation: from the 1920 to the future
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / 20
|
0 / 10
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KVU/BEHOC
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Obecným cílem předmětu je poskytnout studentům hluboké znalosti a důkladné pochopení významu kurátorství v kontextu dějin umění od 20. let 20. století. Specifickým cílem kurzu je vybavit studenty základními kurátorskými dovednostmi a posunout jejich porozumění základním východiskům kurátorství: uměleckým, filozofickým, výzkumným, networkerským a manažerským. Obsah předmětu tvoří stručná historie kurátorství, jejíž odrazovým můstkem je dílo avantgardních hnutí a průkopníků jakými byli El Lissitzky, Alexander Dorner, László Moholy-Nagy a Ladislav Sutnar. Bude objasněn vzestup nezávislého kurátorství v 60. letech, následný vznik kurátorských vzdělávacích programů a jejich institucionalizační účinky, vznik fenoménu kurátora jako superstar v 90. letech a jeho vliv na trh s uměním a nejnovější vývoj v kurátorských postupech.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky pro udělení zápočtu:
- pravidelná, nejméně 75% účast na přednáškách
- zpracování seminární práce na zadané nebo předem konzultované téma, případné přednesení ve formě referátu v termínech stanovených vyučujícím
- aktivní zapojení v diskuzích, vycházejících z jednotlivých témat
|
Obsah
|
1. Stručný úvod do historie kurátortsví
2. Práce avantgardních hnutí a průkopníků kurátorství
3. El Lissitzky
4. Alexander Dorner
5. László Moholy-Nagy
6. Ladislav Sutnar
7. Vzestup nezávislého kurátora v 60. letech
8. Následný vznik kurátorských vzdělávacích programů a jejich institucionální účinky
9. Kurátorské superstar 90. let a jejich vliv na trh s uměním
10. Nejnovější vývoj kurátorských strategií
11. - 12. Opakování prostřednictvím moderovaných dialogů
13. Prezentace studentské semestrální práce
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Paul O? Neill. The Culture of Curating and the Curating of Culture(s). Cambridge, MASS, U.S.A.; London, UK, 2012. ISBN 978-0-262-01772-5.
-
Doporučená:
Hans Ulrich Obrist. A Brief History of Curating. London, U.K.; Geneva/Zürich, Switzerland, 2008. ISBN 9783905829556.
-
Doporučená:
Paul O? Neill. Curating and the Educational Turn. London, UK; Amsterdam, The Netherlands, 2010. ISBN 978-0-949004-18-5.
-
Doporučená:
Michael Connor. Curating Online Exhibitions. New York, U.S.A., 2020.
-
Doporučená:
Doris Chon. Harald Szeemann?s Museum of Obsessions: The Legacy of a Mythological Institution. U.S.A. The University of Chicago Press | Journals, Volume 8, 2016.
-
Doporučená:
Terry Smith. Thinking Contemporary Curating. New York, U.S.A.: Independent Curators International, 2012. ISBN 978-0-916365-86-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Celkem
|
76
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vybavit si základní pojmy obecných i oborových dějin umění,
zopakovat základní jazykové, či expresvně mimetické, interpretační postupy,
zformulovat a zapsat své myšlenky v uceleném jazykovém útvaru,
samostatně vyhledávat teoretické podpůrné zdroje
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
interpretovat s pomocí odborných pojmů reprodukované, či jinak prezentované příklady uměleckých děl, nebo vizuálně obrazných vyjádření,
analyzovat kotext a kontext uměleckého díla a uměleckého provozu,
uvědomit si hodnoty formující vlastní názory v oblasti umělecko-estetických soudů,
artikulovaně, kultivovaně a argumentovaně tyto soudy předložit partnerům v diskusi,
reflektovat odlišné názory, kriticky je zvažovat a konfrontovat s vlastními stanovisky,
hledat ověřené, systematické a v odborné komunitě respektované zdroje poznání a využívat je k obohacení osobního i profesního kompetenčního portfolia |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
mgr. studium: do řešení problémůzahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
základních konceptů kurátorství vztahující se k problematice uměleckého vyjadřování,
historického kontextu vzniku kurátorství,
uměleckého, filosofického, ekonomického kontextu uvlivňujícího vývoj kurátorství od 20. let 20. století po současnost |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
nahlíží a reflektuje vlastní i cizí uměleckou praxi v historickém kontextu kurátorství,
je schopen své úvahy diskutovat v rámci moderovaných dialogů,
je schopen kultivované sebeprezentace, sebevyjádření, analýzy a kritické reflexe probírané tematiky |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Kombinovaná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Kolokvium, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Samostudium, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|