|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVU / BTFS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVU
/
BTFS
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Technologie formování sádry a silikonu
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Technologie výroby sádrových a silikonových forem
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Rozsah hodin
|
Seminář
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
7 / 9
|
2 / 2
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je poskytnout studentům informace o keramice, betonu a sádře a způsobech jejich odlévání do různých typů forem a následném povrchovém opracování. Dále také o odlévání jednoduchých modelů do epoxidových, polyuretanových a polyesterových pryskyřic. Díky demonstracím a praktickým experimentům si studenti osvojí také procedurální znalosti vybraných technologických postupů při odlévání keramiky, betonu, sádry a jednoduchých modelů.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na udělení zápočtu: - pravidelná aktivní účast na cvičeních v čase určeném rozvrhem min. 80%, - úspěšné vypracování znalostního testu - průběžné plnění a odevzdávání všech zadaných seminárních úkolů v požadované kvalitě a v termínech stanovených vyučujícím.
|
Obsah
|
1. Seznámení s technologií výroby sádrových a lukoprenových forem 2. Jednorázové sádrové formy pro odlévání reliéfu 3. Výroba vícedílné jednorázové sádrové formy 4. Zhotovení odlitku, výdusku modelu-keramika, beton, sádra a následné retuše 5. Zhotovení odlitku, výdusku modelu-keramika, beton, sádra a následné retuše 6. Výroba sádrové klínové formy 7. Výroba sádrové klínové formy 8. Zhotovení jednodílné lukoprenové formy 9. Zhotovení vícedílné lukoprenové klínové formy 10. Zhotovení vícedílné lukoprenové klínové formy 11. Výroba modelu pro lití měkkých materiálů cínu, olova 12. Odlévání modelu do epoxidové, polyuretanové a polyesterové pryskyřice 13. Odlévání modelu do epoxidové, polyuretanové a polyesterové pryskyřice
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Doškář, Josef. Výroba přesných odlitků. Vyd. 1. Praha : SNTL, 1976.
-
Doporučená:
Ducháček, Vratislav. Polymery : výroba, vlastnosti, zpracování, použití. Vyd. 3., přeprac. Praha : Vydavatelství VŠCHT, 2011.
-
Doporučená:
Svoboda, Luboš. Stavební hmoty. Bratislava : Jaga Media, 2007. ISBN 978-80-8076-057-1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Celkem
|
109
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
opsat jednotlivé typy materiálů pro odlévání a formování keramiky, betonu a sádry |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
identifikovat jednotlivé typy materiálů pro odlévání a formování keramiky, betonu a sádry; z těchto materiálů vytvářet modely podle stanoveného vzoru,
dodržovat bezpečnost práce,
využít kompetencí, získaných v oborových předmětech technologie, při aplikaci nově probíraných či prohlubujících technologických postupů |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat a objasnit technologické postupy formování pro zhotovení odlitku, výdusku modelu z keramiky, betonu, sádry ,
popsat a objasnit technologické postupy odlévání modelu do epoxidové, polyuretanové a polyesterové pryskyřice,
popsat a vysvětlit technologické postupy následné retuše odlitku, výdusku a modelu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
posoudit adekvátnost zvoleného přístupu a teoreticky navrhnout jeho zlepšující varianty,
zhotovit víécedílnou jednorázovou sádrovou formu nebo jednodílnou lukoprenovou formu,
zhotovit odlitek nebo výdusek z keramiky, betonu či sádry, následně provést jeho retušování |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Seminární práce, |
Sebehodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Individuální konzultace, |
Samostudium, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Demonstrace dovedností, |
Individuální konzultace, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|