|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVU / SO2S
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVU
/
SO2S
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ateliér Socha a prostor 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
10
Kred.
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Rozsah hodin
|
Seminář
9
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KVU/SO2
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem výuky je rozvíjet modelářské dovednosti studenta na studii portrétu (vytvořit bustu, vyřešit v reliéfu, zhotovit formu, odlít do materiálu). Naučit studenta aplikovat nabyté zkušenosti do návrhu plakety, medaile či mince (vytvořit formu, odlitek, patinu).
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na absolvování zkoušky:
- pravidelná docházka na výuku,
- průběžné plnění všech ateliérových úkolů dle pokynů vyučujícího,
- aktivní zapojení do řešení problémů, povinnost vlastní invence,
- průběžná tvorba, povinné konzultace a korektury,
- přesvědčivé zvládnutí určeného prostoru jak po stránce obsahové, tak po stránce materiálové,
- myšlenkové i praktické proniknutí do problematiky města či krajiny,
- předložení konečné verze semestrálního projektu včetně všech požadovaných náležitostí vyučujícímu v požadovaném termínu,
- prezentace.
|
Obsah
|
1. Zadání tématu, seznámení s průběhem semestru.
2. Seminární projekt práce na zadané téma z oblasti prostorové tvorby - kolektivní diskuse.
3. Hlavní téma - aktuálně vychází ze současného dění ve společnosti.
4. Zhotovení koncepce průběhu práce - od návrhů k vlastní realizaci v materiálu.
5. - 10. Vlastní realizace projektu.
11. - 12. Průběžné korektury, konzultace a plnění semestrálního projektu
13. Prezentace.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Moore, Henry. Plastiky a myšlenky kolem nich. 1. vyd. Praha : Odeon, 1985.
-
Doporučená:
Morganová, Pavlína. Czech action art : happenings, actions, events, land art, body art and performance art behind the iron curtain. 1st English ed. Prague : Karolinum, 2014. ISBN 978-80-246-2317-7.
-
Doporučená:
Zhoř, Igor. Hledání tvaru : Čtení o moderním sochařství s historickým prologem. Praha : Mladá fronta, 1967.
-
Doporučená:
Volavka Vojtěch. Jak vzniká socha.
-
Doporučená:
Slouka, Jiří. Kámen : od horniny k soše. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1258-1.
-
Doporučená:
Gilles A. Tiberghien. Land art. Paris, 1993. ISBN 2-908393-18-2.
-
Doporučená:
Neumann, Jaromír. Matyáš Braun - Kuks. 1. vyd. Praha : Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, 1959.
-
Doporučená:
Volavková-Skořepová, Z. Myšlenky moderních sochařů.. Praha : Obelisk,, 1971.
-
Doporučená:
Teplý, Bohumil. O sochařské reprodukci : Učebnice pro stud. zaměření Kamenosochařství na stř. odb. školách. 4. vyd. Praha : SPN, 1984.
-
Doporučená:
Volavka V. O soše, 1, SNKLHU. 1959.
-
Doporučená:
Chalupecký, Jindřich. Obhajoba umění 1934-1948 : výbor ze statí. 1. vyd. Praha : Československý spisovatel, 1991. ISBN 80-202-0322-2.
-
Doporučená:
Medková, Jiřina. Řeč věcí. 1. vyd. Praha : Horizont, 1990. ISBN 80-7012-026-6.
-
Doporučená:
Collins, Judith. Sculpture today. London : Phaidon, 2007. ISBN 978-0-7148-4314-8.
-
Doporučená:
Šedý V. Sochařské řemeslo, základ sochařského umění.
-
Doporučená:
Aubrecht, Kamil. Stručná charakteristika základních sochařských technik. Plzeň : Západočeská univerzita. Fakulta pedagogická, 2004.
-
Doporučená:
Slavická, Milena. Umění instalace - Výtvarné umění. Občanské sdružení pro podporu Výtvarného umění v Nakladatelství Vesmír, spol. s.r.o, 1994.
-
Doporučená:
Lang, Josef. Úvod do sochařství : technika práce s hlínou, krok za krokem na 150 vyobrazeních (obrazech a fotografiích). Vyd. 1. Praha : Ikar, 1997. ISBN 80-7202-089-7.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
60
|
Kontaktní výuka
|
117
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Celkem
|
257
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
o plánování projektu (skici, modely, sochařské a instalační postupy)
o technikách prostorové a sochařské tvorby
o způsobech adjustace a expozice díla,
o historických i soudobých stylových kánonech malby a jejích přesazích do dalších médií |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
plánuje a realizuje projekt jednoduché výtvarné úlohy sochařskými výrazovými prostředky,
zohlední použité techniky a technologie,
využívá základní kompoziční principy,
ve variantách navrhují a ověřují finální úpravu povrchy sochařského díla, nebo fixace instalace,
používá v tvorbě základní sochařské, modelérské a instalační postupy,
reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech,
reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů,
s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství
je schopen akceptovat a tvrčím způsobem využít hodnotící a kritické response |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
o plánování projektu (skici, modely, sochařské a instalační postupy),
o technikách prostorové a sochařské tvorby,
o způsobech adjustace a expozice díla,
o historických i soudobých stylových kánonech sochy a jejích přesazích do dalších médií,
o způsobech reflexe vlastní práce v oborových souvislostech |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
plánuje a realizuje projekt výtvarné úlohy sochařskými výrazovými prostředky,
zohlední použité techniky a technologie,
využívá základní kompoziční principy,
ve variantách navrhují a ověřují finální úpravu povrchy sochařského díla, nebo fixace instalace,
používá v tvorbě základní sochařské, modelérské a instalační postupy,
reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech,
reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů,
s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství,
je schopen akceptovat a tvrčím způsobem využít hodnotící a kritické response |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Praktická zkouška, |
Výstupní projekt, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Individuální konzultace, |
Prezentace práce studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|