|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVU / SOMO
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVU
/
SOMO
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Modelování
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
10 / -
|
0 / -
|
2 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
11 / -
|
0 / -
|
1 / -
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je naučit studenty řešit pomocí prostorových cvičení vztahy tvarů, materiálů a barev v prostoru. Uvolnit kreativitu studenta prostřednictvím řešení různých typů úkolů (např. plastika z nalezených předmětů). Naučit studenta aplikovat nabyté zkušenosti při řešení úkolů směřujících k užité i volné sochařské tvorbě.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na udělení zápočtu:
- vypracování průběžných seminárních praktických úkolů,
- průběžné konzultace, průběžné korektury,
- pravidelná účast na seminářích,
- invence studenta.
|
Obsah
|
1. Prostorové vztahy jednoduchých forem. 2. Vnitřní a vnější prostor. 3. Monolitní objekty 4. Struktury. 5. Pohyb v plastice. 6. Geometrické formy. 7. Přírodní struktury. 8. Barevná plastika. 9. Kombinace forem. 10. Plastika s užitnou funkcí. 11. Kombinace materiálů. 12. Druhotně použité prvky. 13. Prezentace a hodnocení.
Úkoly mohou být řešeny také v některém druhu hlíny keramické a následně vypáleny a povrchově upraveny.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Volavka, Vojtěch. Jak vzniká socha. 1956.
-
Doporučená:
Jundrovský, R.; Tichý, Erik. Kamenictví : tradice z pohledu dneška. 2., upr. a dopl. vyd. Praha : Grada, 2001. ISBN 80-247-9055-6.
-
Doporučená:
Hildre, Berit. Modelování: hlava a výrazy tváře. Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1325-6.
-
Doporučená:
Chalupecký, Jindřich. Obhajoba umění 1934-1948 : výbor ze statí. 1. vyd. Praha : Československý spisovatel, 1991. ISBN 80-202-0322-2.
-
Doporučená:
Slouka, Jiří. Kámen. Od horniny k soše.
-
Doporučená:
Moore, Henry. Plastiky a myšlenky kolem nich. 1. vyd. Praha : Odeon, 1985.
-
Doporučená:
Medková J. Řeč věcí. Praha, Horizont, 1990.
-
Doporučená:
Jundrovský, R. Sochařství pro praktickou potřebu sochařů, stavitelů a škol odborných. Praha.
-
Doporučená:
Současná periodika výtv. oboru..
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
|
16
|
Celkem
|
108
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
popsat stavbu a konstrukci sochařských disciplin, vysvětlit jejich zákonitosti |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
prakticky vyřešit stavbu a konstrukci v jednotlivých sochařských disciplínách při respektování jejich zákonitostí |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat vztahy tvarů, materiálů a barev v prostoru,
popsat a vysvětlit technologické a technické postupy sochařství a jejich aplikaci při užité i volné sochařské tvorbě,
reflektovat vlastní autorská východiska a stylové preference v soše |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
účinně vyřešit vztahy tvarů, materiálů a barev v prostoru,
využít získané zkušenosti při plánování semstrálních úkolů směřujících k užité i volné sochařské tvorbě,
kreativně vypracovat různé typy projektů, jejichž tématem a úkolem je např.: kombinovat různé formy materiálů, využít některý z druhů keramické hlíny, vyřešit technologii vypálení a povrchové úpravy, vytvořit plastiku z nalezených předmětů atd. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Skupinová prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Přednáška s demonstrací, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Skupinová výuka, |
Řešení problémů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Přednáška s diskusí, |
Řešení problémů, |
Diskuse, |
|
|
|
|