|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVU / SOPVT
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVU
/
SOPVT
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Kurz plenérové výtvarné tvorby - povinný
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
5
[DNU/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
7 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s různými podobami plenérové tvorby a naučit je tvorbě v plenéru (plastika, instalace, landart, individuální či kolektivní projekty apod.) Povinnou součástí tvorby je dokumentace formou fotografie či videa a její odevzdání v elektronické podobě.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na udělení zápočtu:
- splnění všech zadaných úkolů v požadované kvalitě a v termínech dle pokynů vyučujícího,
- absolvování kurzu v plném rozsahu stanovených dnů (celý pětidenní kurz),
- vytvoření dokumentace práce formou fotografií či videa a její odevzdání v elektronické podobě.
|
Obsah
|
Výuka předmětu probíhá v určené lokalitě (např. v okolí ubytovacího střediska Nečtiny). Doba trvání: 5 dnů Výuka zahrnuje studium konkrétních přírodních a architektonických útvarů prostřednictvím různých kategorií plenérové tvorby - kresba, malba, plastika, instalace, landart, fotografie, kolektivní projekty atp.
Podrobnou náplň výuky sdělí vyučující v úvodních hodinách, následně může být náplň modifikována v závislosti na přírodních podmínkách.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Moore, Henry. Plastiky a myšlenky kolem nich. 1. vyd. Praha : Odeon, 1985.
-
Doporučená:
Volavka Vojtěch. Jak vzniká socha.
-
Doporučená:
Jundrovský, R.; Tichý, Erik. Kamenictví : tradice z pohledu dneška. 2., upr. a dopl. vyd. Praha : Grada, 2001. ISBN 80-247-9055-6.
-
Doporučená:
Hildre, Berit. Modelování: hlava a výrazy tváře. Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1325-6.
-
Doporučená:
Chalupecký, Jindřich. Obhajoba umění 1934-1948 : výbor ze statí. 1. vyd. Praha : Československý spisovatel, 1991. ISBN 80-202-0322-2.
-
Doporučená:
Slouka, Jiří. Kámen. Od horniny k soše.
-
Doporučená:
Medková, Jiřina. Řeč věcí. 1. vyd. Praha : Horizont, 1990. ISBN 80-7012-026-6.
-
Doporučená:
Jundrovský, R. Sochařství pro praktickou potřebu sochařů, stavitelů a škol odborných. Praha.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
40
|
Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
|
40
|
Celkem
|
80
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vybavit si základní znalosti o technických a technologických postupech využitelných pro land-artovou tvorbu, site-specific, nebo tvorbu v exteriéru,
vybavit si postupy základní postupy výtvarného vyjadřování,
usouvztažnit základní znalosti ze studované umělecké disciplíny a plenérové tvorby,
aplikovat své dosavadní výtvarné znalosti na zadaný projekt |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vyjadřovat se rukou volnou i skrze další vhodné typy médií pro plenérovou tvorbu,
vypracovat rešerši k zadanému tématu,
využít ke své tvorbě konkrétní plenérové dispozice v intencích zadaného úkolu,
prezentovat své návrhy ostatním členům týmu, zadavateli (vyučujícímu)
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
o výtvarném plánování řešení zadaného projektu v plenéru,
o specifických technologických postupech v oblasti zadaného žánru tvorby,
o soudobých stylových kánonech řešení analogické tvorby,
o vizuálních prostředcích vhodných pro realizaci zadaného projektu,
o způsobech a zásadách spolupráce při řešení participativních nebo sociálně intervenčnch výtvarných zadání |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
plánuje projekt výtvarného díla s ohledem na specifičnost plenérových podmínek,
realizuje jej ve zcela specifických podmínkách (měřítko daného prostoru, proměnlivé atmosférické prostředí, intervenční charakter, atd.),
spolupracuje při řešení participativních nebo sociálně intervenčnch výtvarných zadání
reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech,
reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů,
s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství a dokumentuje ji pro expozici určenou širší veřejnosti,
je schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Průběžné hodnocení, |
Skupinová prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Výstupní projekt, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Průběžné hodnocení, |
Individuální prezentace, |
Výstupní projekt, |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Skupinová konzultace, |
Přednáška s diskusí, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Přednáška s demonstrací, |
Řešení problémů, |
Kooperativní výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Řešení problémů, |
Prezentace práce studentů, |
Samostatná práce studentů, |
Kooperativní výuka, |
|
|
|
|