|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVU / SOT3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVU
/
SOT3
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Technologie pro sochařství 3
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
3 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je v teoretické i praktické rovině seznámit studenty se základy technologických postupů práce s dalšími tradičními i novými materiály. Vyučované postupy jsou zároveň uváděny do kontextu s probíhajícími ateliérovými sochařskými projekty. Nabyté zkušenosti v oblasti uměleckořemeslné průpravy tak studenti v potřebné míře uplatňují na konkrétních dílech.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na udělení zápočtu:
- vypracování všech zadaných průběžných praktických úkolů,
- pravidelná účast na přednáškách a cvičeních - min. 80%.
Požadavky pro absolvování zkoušky:
- předchozí úspěšné získání zápočtu,
- povinná invence, řemeslná zdatnost,
- odevzdání a prezentace seminární práce v rozsahu a v termínu stanoveným vyučujícím.
|
Obsah
|
1. Základní zpracování dřeva.
2. Lepení bloků.
3. Tesařské techniky - tesání, dlabání.
4. Tesařské techniky - vrtání, řezání, tesařské spoje.
5. Truhlářské techniky.
6. Řezbářské techniky.
7. Povrchové úpravy dřeva - mořidla, laky.
8. Polychromie dřeva.
9. Plasty - obrábění.
10. Plasty - lepení, spoje.
11. Plasty - barevné úpravy.
12. Kombinace technik.
13. Hodnocení a diskuze.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
|
40
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Celkem
|
132
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vybrat vhodné tvůrčí postupy pro realizaci navrhovaných variant díla,
zvažovat možnosti tvarování základních materiálů,
kriticky poměřovat vzájemné kompoziční a materiálovéh vztahy v souvislosti k zadanému tématu tvorby,
vyjmenovat a popsat technologické postupy sochařské práce s tradičními i novými materiály,
vyznat se v historických i současných stylových kánonech,
vyjmenovat a popsat možnosti pro zdůraznění požadovaného vyznění díla,
popsat na konkrétních dílech možnosti pro uplatnění základů uměleckořemeslné průpravy |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
navrhne varianty předmětu, objektu,sochařského díla, land artu nebo site specific instalace,
zreflektuje a tematizuje stylovou spřízněnost vlastní tvorby a dalších umělců,
zvolí odpovídající technologii výroby modelu a technologický postup výroby finálního díla,
zrealizuje finální podobu artefaktů s ohledem na technické a technologické zákonitosti oboru,
používat odpovídající technologické postupy sochařské práce s tradičními i novými materiály (odlévání, měření, konstrukce, přenášení, atd.),
volit nejvhodnější materiály a technologie pro zdůraznění požadovaného výsledného vyznění sochařského díla,
odprezentuje svůj projekt s důrazem na jeho technické a technologické aspekty a jejich vliv na jeho celkové estetické působení |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vyjmenovat a popsat základy dalších sochařských technik a jejich kombinací, popsat základy technologických postupů práce s dalšími sochařskými materiály (dřevem, plasty, atd.),
popsat možnosti uplatnění základů uměleckořemeslné průpravy na konkrétních dílech,
vyjmenovat a vysvětlit škálu možností pro vyjádření požadovaného vyznění díla použitím vhodných materiálů a aplikací vhodných pracovních postupů,
popsat možnosti spolupráce s aplikovanou vědou,
popsat a uvést možnosti využití předchozí uměleckořemeslné průpravy |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikovat v rámci své tvorby další sochařské techniky a jejich kombinace, používat další technologie práce s dalšími sochařskými materiály (dřevem, plasty, atd.) - tesařské, truhlářské a řezbářské techniky; obrábění, lepení a spojování plastů atd.),
používat odpovídající technologické postupy sochařské práce s tradičními i novými materiály (odlévání, měření, konstrukce, přenášení, apod.),
využívat širokou škálu možností pro vyjádření požadovaného vyznění díla použitím vhodných materiálů a aplikací vhodných pracovních postupů,
volit nejvhodnější materiály a aplikovat adekvátní technologie pro zdůraznění požadovaného výsledného vyznění sochařského díla,
posoudit a v případě potřeby realizovat spolupráci s aplikovanou vědou |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Praktická zkouška, |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Skupinová výuka, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|